Heel vaak als ik berichten aan het lezen ben omdat ik ze interessant vindt. Valt me op dat als het om adviezen gaat of wat dan ook veel mensen geïrriteerd raken op elkaar en het uitloopt op onvriendelijk benaderingen of zelf ruzietjes. Eigenlijk vind ik da dus echt jammer. We zitten toch allemaal op bokt om iets van elkaar te leren, genieten van andermans ervaringen of gewoon gezellig.
Als je even gezocht had, dan had je al meerdere topics hierover kunnen vinden. Het is nu eenmaal zo, dat niet iedereen sterk in discussieren is en liever zijn/haar eigen mening doordrijft. En aangezien Bokt heel groot is, zijn er veel meningen. Dat levert dan ruzietjes op.
Ja dat zoeken is nog niet zo mijn sterke punt. Heb net ontdekt hoe ik iets kan plaatsen. Er zijn ook zo leuke dingen die ik tegen kom. Vooral foto's met de vriendjes en hoe paarden zijn opgeknapt zie ik graag. Maar die ruzies als ik ze tegenkom heb ik gewoon al gen zin meer om te lezen. ECHT JAMMER
Er zijn natuurlijk heeeel veel gebruikers op Bokt, een klein deel daarvan denkt dat hun mening een feit is , of lezen niet goed, waardoor "ruzietjes" kunnen ontstaan.
Wat ook een beetje "het probleem" van internet is, is dat je geen toon aan berichten kunt koppelen omdat je mensen niet ziet. Hierdoor kan het lijken of een bericht heel kattig en boos is geschreven, terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was van de schrijver.
Nee je bent inderdaad niet de enige. Ik vind het ook altijd jammer, vooral om die eeuwige discussies over je bent te groot voor die pony of rijd je op dat paard, hij is zo mager en al dat soort dingen. DAn heb ik geen zin meer om te reageren. Maarja, dat is bokt,
4 jaar jong en nu al hulpteugels gebruiken en je paard in een valse knik rijden. Sorry, maar bij mij valt dit ook onder dierenmishandeling. Je hebt een pracht van een paard.. Wees er zuinig op.
Hier heb je der weer zo een. Kwam ik net tegen. Iemand heel trots op zijn paard wat ook nog eens een heel mooi paard was net 4 naja dat zie je dan ook hierboven. Gun toch eens een ander ook iets zonder het meteen te kraken. HET IS NOG ALTIJD DE TOON DIE DE MUZIEK MAAKT.
welkom op forumland Denk dat de mensen die het leuk vinden om fora te bezoeken (en posten) ook degene zijn die het belangrijk vinden hun eigen mening te ventileren (en de scheidingslijn tussen opdringen en ventileren is dus ) en dus zul je altijd houden dat mensen botsen met hun mening. In feite is een forum niet veel meer dan een plek waar mensen hun eigen visie, boodschap, mening, etc. kunnen uiten.
Op kleine fora heb je het persoonlijke aspect wat het meestal iets terugdringt. Maar volgens mij heb je dit op alle fora wel
Ik wil niet zeggen dat men geen recht heeft op een eigen mening of zo hoor. Vindt het alleen zo bruut hoe sommige elkaar bijna aanvliegen. Modderbad erbij en de mannen amuseren zich kostelijk hihi. Nee alle gekheid op een stokje. Het blijkt wel weer dat ik niks gewent ben ofzo. Kom normaal niet zoveel op bokt. De laatste weken wel weer omdat ik enkele dingen aant zoeken was (info, paarden en verkoop) maar goed, maar vond het ineens zo opvallen. Schrok er eigenlijk wel van ietwat hoor.
*steekt voorzicht hand op* ik kan af en toe nogal euhm.... erg sterk in m'n eigen mening etc. zijn. Om 't zo maar te zeggen....
maar in zoverre ik 't zie is dat met name bij... hoe je je paard houd, wel of niet 24/7 buiten, gebruik je bitten, hoefijzers, boomzadels etc. Daar gaan die discussie's/ ruzie's regelmatig over...
Thirty
Geplaatst: 08-10-11 13:49
Zyrina_MF schreef:
HET IS NOG ALTIJD DE TOON DIE DE MUZIEK MAAKT.
En die toon komt niet over op internet. Over het algemeen trouwens niet in geschreven teksten. So be it, altijd al zo geweest.
vind ik wel hoor.... Ik kan me in ieder geval wel redelijk inleven in hoe mijn berichten overkomen.Kan er nog wel eens een miscommunicatie ontstaan.Maar hoe je je zinnen opbouwt en welke emoticons je gebruikt, kan veel verschil in 'toon' maken