plusjes en minnetjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:41

Ik kijk regelmatig op de volgende site
http://www.goeievraag.nl

Nu werken ze hier met duimpjes, je kan een duimpje omhoog aanklikken als je een reactie goed vind, en duimpje omlaag als je de reactie niks vind, is dit niet een idee voor bokt? Aan het aantal verkregen duimpjes kun je bijvoorbeeld ook een beetje inschatten hoeveel waarde je moet hechten aan een antwoord van bepaalde gebruikers?

Geen idee hoe dat verder technissch in elkaar steekt hoor

Er staan zo vaak bijna exact dezelfde reacties, en misschien is het leuk om te kijken hoeveel duimpjes je kunt verzamelen, misschien met een status ofzo?

Of zeg ik nu iets geks??

Anoniem

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:50

Je zegt niks geks hoor, echter is er al minimaal 20x eerder zoiets voorgesteld :D

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:29

Ik denk dat het grootste knelpunt (even de techniek en de belasting van de server buiten beschouwing gelaten) is wat je zelf ook al aan geeft: misschien is het leuk om te kijken hoeveel duimpjes je kunt verzamelen. Bokt is toch wat meer ons-kent-ons dan een dergelijke site; wellicht gaan er mensen bij alle reacties van hun vriendjes een duimpje omhoog geven. Of juist andersom, in het geval van ruzie bij alle reacties van een user een duimpje omlaag... :)

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:55

Hmm, had eerst wel eens kunnen zoeken naar iets soortgelijks ja :o

Het leek me echter wel iets om een reactie die waardevol is en iets positief toevoegd aan een topic te kunnen aanmerken zeg maar.

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:07

Persoonlijk denk ik dat dat niet gaat werken. Naast wat hierboven al genoemd is (thumps up voor mensen die je aardig vindt en thumps down voor mensen die je niet aardig vindt) denk ik dat het resultaat niet heel veel waarde heeft.
Stel (ik noem zomaar iets), jij plaatst een reactie waarin je zegt dat sportpaarden 's winters altijd geschoren moeten worden.
Er zal best een groot aantal mensen zijn dat het hier mee eens is, het is tenslotte ook geen rare opmerking. Maar er bestaat ook een grote groep mensen die dit onzin vind en jouw bericht dan een heleboel duimpjes omlaag gaat geven.
Hoe betrouwbaar is dit resultaat dan? Want je geeft met dat duimpje toch vooral een mening en een mening is niet altijd de waarheid ;)

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:47

Daar zit wat in ja, misschien is bokt er ook wel veel te groot voor.. Het was kwam zomaar in me op, verder niet zo over nagedacht
En de topic starter het beste antwoord laten kiezen? dat je daar wel waardering voor krijgt, maar dan is het hetzelfde probleem, is meer mening, dan beste antwoord..
Hmm jammer, het leek me wel wat hebben, maar het is niet realistisch en geloof ook niet dat het zal werken.. Jullie hebben gelijk..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:25

Tig topics op Bokt waar de TS boos wordt om een reactie die niet in haar straatje ligt. ;) Weg nut van 'beste antwoord'... :)

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:21

nou doe maar niet hoor,heb op een forum gezeten waarbij je mensen kon plussen en minnen in "karma's",en dat schijnt ongelooflijk leuk te zijn om mensen mee te zieken,zo werden er leden geheel in de min gezet,kinderen van die leden werden massaal gemint enz..

niet leuk,alleen maar verdrietige en boze mensen waarbij dat gebeurd,dus laat ajb dit soort ratingsysteems weg van forums...

Anoniem

Re: plusjes en minnetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:47

Naar wat ik weet is het al eens achter de schermen besproken, maar is het op een lijstje voor later gezet, EA heeft nu echt de prioriteit :)

Verder denk ik dat het zeker een bijdrage kan leveren aan het community gevoel.. en als je het net als op facebook doet.. dus alleen duimpje omhoog. Waarom niet? :)