Nieuw rondetafel topic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Nieuw rondetafel topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:21

Begin van het jaar was er nogal wat te doen op bokt. o.a. het rondetafel topic.
[FZ] Voorstel: rondetafelsessie

Ik was erg blij met dit topic, en anderen met mij. Helaas ging het topic op slot, met de mededeling:

Citaat:
Aangezien we nog steeds geloven in het bieden van een podium om zaken bespreekbaar te maken en daarover op een redelijke manier in discussie met jullie te gaan, zal er binnenkort van óns uit een topic gestart worden om aan die behoefte te voldoen.

Dit topic heb ik echter nog steeds niet gezien, wat ik héééél erg jammer vind.
Ik ben namelijk van mening dat bovenstaande quote mogelijk moet zijn.
Ik heb bij het team aangekaart (maanden geleden) dat ik dit jammer vond en kreeg te horen dat de volgende topics eruit voortgevloeit waren:
[FZ] [Dienstmededeling] Nieuw waarschuwingensysteem
Eline @ [FZ] [Dienstmededeling] Vernieuwing regels Bokt.nl

Ja, eruit voortgevloeit, maar het zijn mededelingen, geen podium waar zaken bespreekbaar kunnen worden worden gemaakt.
Bovenstaande quote (van Chica toen trouwens) blijft IMO dus nog uit.

Mods, is dit weer mogelijk? Zo ja, dan blijft dit topic open, zo nee, waarom niet?

Muurp

Re: Nieuw rondetafel topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:49

Ik denk dat het niet haalbaar is om zo'n topic in goede lijnen te laten verlopen.
Volgens mij wordt dat topic binnen de kortste keren weer gesloten omdat er mensen beginnen te rellen.

Overigens heb je wel gelijk over het punt dat er iets beloofd is toentertijd.
Mededelingen zijn wat anders dan open staan voor andermans meningen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:09

Ook ik ben daar toch wel voor, ik zou graag zien dat dat doorgezet werd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:36

Het zou mooi zijn als het kan worden doorgezet. Wat ik dan wel zou doen is het topic laten openen door beheer/hoofdmod, eventueel opsplitsen in tabbladen (1 voor kantine, informatief,algemeen etc) en duidelijke regels stellen. Zoals rellen = waarschuwing. Sluit niet met het nieuwe OW systeem, maar als je tot iets wil komen en een plaats wil bieden.

Maargoed, dat ben ik.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:34

Ik vind het jammer dat je beide topics puur als mededelingen ziet, zeker op het moment dat het eerste topic werd geopend stond er nog vrijwel niets in steen gebeiteld en vragen we duidelijk naar vragen en opmerkingen zodat er eventueel nog aanpassingen gemaakt kunnen worden. Dat topic was voor ons een logisch vervolg op het rondetafeltopic omdat wij deze oplossing zagen voor veel problemen die daar op tafel kwamen.

Waarom er geen nieuw rondetafel topic is geopend, heeft eigenlijk drie redenen:
- Op basis van het topic wat er was en de enquête waarin we naar de mening van meer gebruikers gevraagd hebben, is heel veel informatie gekomen die gebruikt is voor aanpassingen van de regels en het waarschuwingensysteem. Meer input was op dat moment eigenlijk niet meer nodig om te voorkomen dat er steeds meer informatie op tafel kwam zonder dat daar ook daadwerkelijk iets mee gedaan werd.
- Alhoewel er veel bruikbare informatie uit het topic kwam, verliep het met regelmaat slecht. Commentaar en kritiek is welkom, maar op het moment dat individuele moderators of het hele team uitgemaakt wordt voor *vulzelfin*, wordt het op een gegeven moment lastig om te blijven reageren op de onderwerpen die wel serieus worden aangehaald. Wij hadden het idee dat dat ook te maken had met de opzet van het topic waarin zeer veel onderwerpen door elkaar werden besproken. Van hele nuttige zaken tot hoogbejaarde koeien die helemaal onderuit sloten vandaan kwamen.
- Als laatste: één van de veranderingen die we hebben nagestreefd, is forumzaken beter volgen, ervoor zorgen dat vragen, suggesties en opmerkingen vollediger worden beantwoord. Dat is nog een 'ongoing proces', maar het zorgt er wel voor dat topics beter gevolgd worden en er minder vragen/problemen tussen het wal en de schip vallen.

Op dit moment hebben wij het idee dat de veranderingen het forum goed hebben gedaan, de focus van het beheer voor de komende maanden ligt heel sterk bij EA, ervoor zorgen dat de deadline die wij onszelf gesteld hebben ook gehaald wordt. Een rondetafeltopic in de opzet van vorig jaar, past daar de komende tijd in ieder geval niet bij.

Als er onderwerpen zijn waar je de discussie over aan wilt gaan, waar je vragen over hebt of je aan ergert, kun je daar altijd een los topic op FZ over openen. Op die manier kunnen allerlei onderwerpen bespreekbaar worden gemaakt, zonder dat ze wegvallen in een groter topic, zodat er direct door het team mee aan de slag gegaan kan worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:18

Eline, bedankt voor je reactie.
Ik open overigens regelmatig losse topics, waar eigenlijk niet zo heel veel mee gebeurt. Ook in het oude rondetafel topic zijn diverse dingen aangedragen waar ook niks mee gebeurt, en daarnaast laat de communicatie team --> user nog regelmatig te wensen over.
Maar goed, ik had wel op wat meer respons op dit topic gerekend. Kennelijk ben ik de enige die van mening is dat belofte schuld maakt.
Ik zal me er dan ook bij neerleggen.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:24

Ik vind het ook jammer dat er nooit een vervolg is gekomen.
Het eerste ronde tafel topic is ontstaan doordat er veel ergernissen bij de gebruikers waren en er het een en ander voorgevallen was waardoor de gemoederen al extra verhit waren.
Nu is de rust op het forum weer terug gevonden, dus zou het een prima moment zijn voor een evaluatie van de veranderingen en extra suggesties van de gebruikers.
Waarschijnlijk zal het topic nu de rust teruggekeerd is veel soepeler verlopen van het vorige topic.

In mijn ogen is een dienstMEDEDELING niet de plek om te discuseren. Anders had het i.m.o. wel een dienstsuggestie of voorstel geheten.
Juist omdat er in het ronde tafeltopic veel commentaar was op de mods en hun (gebrek aan) communicatie vind ik het een trieste zaak dat beloftes niet worden nageleeft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:53

DeHP schreef:
In mijn ogen is een dienstMEDEDELING niet de plek om te discuseren. Anders had het i.m.o. wel een dienstsuggestie of voorstel geheten.
Juist omdat er in het ronde tafeltopic veel commentaar was op de mods en hun (gebrek aan) communicatie vind ik het een trieste zaak dat beloftes niet worden nageleeft.

Amen.