Centraal ruiltopic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Centraal ruiltopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:49

Van ruilen komt huilen? óf ruilen maakt geld overbodig?

Is het misschien een idee om een centraal ruiltopic ergens op bokt te maken?
Ik ben nu bezig met mijn kamer opruimen, en vind heel veel dingen, die ik zelf niet meer gebruik, maar weggooien is eigenlijk zonde (wij mensen gooien eigenlijk ook veel te veel weg!) toch is de waarde niet dusdanig groot dat je er een advertentie voor gaat plaatsen, hier of op marktplaats. En ik zal zo ook 1,2,3 niet weten wie ik er in mijn omgeving écht gelukkig mee maak.
Denk aan een oude DVD, schoenen die je een maat te groot hebt gekocht, tijdschriften die je inmiddels van voor naar achter en weer terug gelezen hebt, kattenvoer terwijl je kat is overleden etc.
Ik denk dat heel veel bokkers dit wel zullen herkennen. Is het daarom niet een idee om een centraal ruiltopic te maken waarin iedereen zijn lijstje kan zetten met 'te ruilen dingen' Misschien kan je met jouw ongewenste troep nog iemand anders heel blij maken, en wie weet hou je zelf ook iets leuks over aan een eventuele ruil!

Peerke_

Re: Centraal ruiltopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:57

Ik denk dat het een erg onoverzichtelijk topic zal worden, en mensen zijn vaak te "lui" om 10 pagina's door te bladeren of er misschien iets tussen zou zitten wat ze wel eens kunnen gebruiken.
Je kunt dan beter een topic op EA openen, en aangeven dat je wilt ruilen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 20:03

Onderaan elk topic zit een zoekfunctie (linksonder) daar kan je dan toch gewoon een zoekwoord intypen om te kijken of het te ruil wordt aangeboden?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:04

Ik denk dat het inderdaad wel iets zou kunnen zijn, maar dan moet je een soort 'marktplaats' systeem hebben, dat je op onderwerp en afstand zou kunnen zoeken, want die dvd ruilen is heel leuk, maar niet voor 40 km rijden :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:06

Ik ben voor!
Erg handig idee.
Heb zoveel dingen, niet te geloven..

Verzenden kan toch ook, Barbabientje?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:07

Het soort marktplaats systeem komt eraan :j
voor 1 januari is het nieuwe EA online, misschien is daar een ruil topic/advertentie wel veel makkelijker.

Volgensmij wil bokt om die renden ook niet veel aandacht meer schenken aan ideeën voor EA.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:09

Nouja, dit gaat om een ruiltopic, het is niet zo dat het systeem helemaal om moet.

Voor mij zou een topic in de HK ook voldoen, ik ben er echt helemaal enthousiast over. :D
Zo kun je mensen blij maken met dingen waar jij niet meerr blij mee bent, en word jij misschien blijgemaakt met iets waar de ander niets aan heeft.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:09

Roosch schreef:
Ik ben voor!
Erg handig idee.
Heb zoveel dingen, niet te geloven..

Verzenden kan toch ook, Barbabientje?

Met een dvd wel, maar schoenen zou passen toch wel handig zijn :=

Maar als er zo'n nieuw systeem toch aan zit te komen, zou je inderdaad ook op afstand kunnen zoeken :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 20:34

Als iemand mooie schoenen in mijn maat (39) te ruil heeft, wil ik daar best 7,- verzendkosten aan spenderen hoor ;) Is alsnog goedkoop! ;)

Voor mensen die mij gepb't hebben wat ik te ruil heb, ik zal binnenkort eens n lijst samenstellen :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:40

Het lijkt mij wel handig eigenlijk om er een apart forum voor te maken, ik ben ook wel op zoek naar mensen die willen ruilen. Typ je bij de zoekfunctie in: ruil / ruilen, krijg ik vooral topics met: ik ruil NIET! ;)