Ander idee voor schaduwaccount

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Ander idee voor schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 23:33

Ik wilde laatst een topic op bokt openen over een verassing die ik mijn vriendin wilde geven. Alleen zat die vriendin ook vrij actief op bokt, en kon ik het topic dus niet maken zonder dat zij het zou lezen. Nou wilde ik niet alleen hiervoor een schaduwaccount gaan aanvragen. :+

Dit is dan puur een voorbeeld, maar zulk soort situaties zijn er meer. Soms is een heel schaduwaccount teveel van het goede als je gewoon niet wil dat een bepaalde bokker het leest.
Daarom dacht ik, misschien zou het een idee zijn zo'n functie te maken dat je je topic voor een bepaalde persoon (of groep?) onzichtbaar kan maken. Dat die bokker jouw topic niet kan zien, of niet kan zijn dat jij het topic hebt gemaakt.

Dit is niet mijn duidelijkste verhaal ooit, maar hopelijk begrijpen jullie het idee :D
Misschien vind iedereen het niks, en er zitten natuurlijk wel wat nadelen aan, maar het zou misschien wel een hoop schaduw accounts kunnen voorkomen.

Wat vind de rest van bokt hiervan?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:34

Handig idee inderdaad! :)

edit: idd wel moeilijk haalbaar :+
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 28-08-11 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Re: Ander idee voor schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:38

Niet realiseerbaar denk ik.

Dan zou je een specifiek topic moeten blokkeren voor 1 persoon (als dat al mogelijk is, denk het haast niet), maar wat dan als die persoon uitgelogd is en even gaat spieken op Bokt?
Of als de vriendin van de buurman haar tegenkomt en zegt 'hey, wat heb ik gelezen op bokt?'
Bokt is zo groot tegenwoordig, dat lijkt me niet meer bij te houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:41

Wel ja, laten we nog wat meer achter elkaar rug om gaan zitten klieren. Het is misschien handiger om je te realiseren dat wat je op een openbaar internetforum neerzet, door iedereen gelezen kan worden en je er soms voor moet kiezen om iets niet in het openbaar neer te zetten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 23:43

Lovely schreef:
Wel ja, laten we nog wat meer achter elkaar rug om gaan zitten klieren. Het is misschien handiger om je te realiseren dat wat je op een openbaar internetforum neerzet, door iedereen gelezen kan worden en je er soms voor moet kiezen om iets niet in het openbaar neer te zetten.

Maar dit gebeurt ook al met schaduw accounts. Dus dat argument is niet echt van toepassing bij dit idee.

Roosch schreef:

Dan zou je een specifiek topic moeten blokkeren voor 1 persoon (als dat al mogelijk is, denk het haast niet), maar wat dan als die persoon uitgelogd is en even gaat spieken op Bokt?
Of als de vriendin van de buurman haar tegenkomt en zegt 'hey, wat heb ik gelezen op bokt?'

Dat is inderdaad waar, daar had ik nog niet aan gedacht.. Maar bij het uitloggen kom je toch niet in elk forum, of is dat alleen HK?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:44

Roosch schreef:

dat denk ik ook ja..
wel slim bedacht opzich! :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:44

Daar heb je inderdaad ook een heel goed punt, Lovely.

Sommige mensen moeten zich ook maar eens gaan realiseren dat Bokt.nl zo groot is geworden, dat als je een roddel over de achternicht van de plaatselijke boer plaatst op Bokt, diezelfde boer het binnen een uur kan weten.

Alles wat hier geplaatst wordt, kan inderdaad door iedereen gelezen worden.

Marit: SA's zijn niet voor niets schaduwaccounts. Daar staat nooit een foto, algemene informatie over die persoon of andere aanknopingspunten bij.
Een SA is anoniem, in tegenstelling tot (de meeste) gewone accounts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:46

Roosch, precies. En in het verlengde daarvan moeten mensen eens wat meer na gaan denken wat ze nu allemaal wel en niet de grote boze buitenwereld in slingeren. En daarnaast, is dat wat je te melden hebt wel zo boeiend voor anderen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 23:47

Ik zet verder ook niks op internet wat niemand mag weten, ik maak ook nooit schaduwaccounts aan of zo. Maar soms is het niet nodig helemaal een schaduw account aan te maken voor iets simpels wat maar één bokker niet mag weten :+ Ik wilde voor mijn vriendin hier leuke buitenritten zoeken maar dat kon gewoon niet omdat het een verassing was. Dat soort dingen zijn dan toch jammer dat dat niet kan.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:48

Het word moeilijk haalbaar denk ik. Maar misschien kan er anders iets komen dat je een topic anoniem kan starten..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:48

Zoals hierboven al gezegd wordt is Bokt bedoeld voor iedereen. Dan loop je met alles wat je post dus ook het risico dat wat je schrijft meegelezen wordt door andere mensen. Dus ook door je vriendin.

Bovendien vrees ik dat dit technisch inderdaad niet haalbaar gaat zijn. En áls het al zou kunnen is Bart nog met drieduizendzevenhonderdennegentien andere dingen bezig, dus ik ben bang dat je een discrete andere oplossing moet zien te vinden...

SA's worden alleen met toestemming gegeven als de gebruiker een belangrijk en gevoelige kwestie wil bespreken. Dit wordt ook eerst besproken voordat er toestemming verleend wordt. En deze kwestie gaat er niet voor in aanmerking komen denk ik ;)

SA's zónder toestemming worden direct geband, elke Bokker mag immers maar één account gebruiken om te posten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:49

Wat ik uitkraam meestal niet, Lovely, maar het kan me ook niet boeien als iemand het leest. :')

Ik denk echt niet dat zo'n selectiesysteem kan werken, als het technisch gezien al mogelijk is.
Dan denk ik dat veel jonge meiden zoiets hebben van 'X, Y en Z mogen het lezen, maar Klaasje, Beppie en Truus niet. Lekker puh.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:50

Marit, dat is natuurlijk wel een positieve reden, maar je zal zien dat mensen normaliter om iets andere redenen iets voor een andere willen verbergen. En omdat de kwaden het altijd voor de goeden verpesten zal zoiets erg lastig worden. Maar pb anders even je vraag, dan open ik dat topic toch voor je?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:50

Maar dan heb je vast nog de vriendin van die vriendin van die vriendin die het dan wel leest.... (en doorverteld)

Vind het opzich een goed idee, maar lijkt mij moeilijk haalbaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:52

In dit geval zou ik dan ook een random bokker pben met de vraag of zij het topic voor me wil openen. :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:53

Jij bent slim B-)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 23:53

Lovely schreef:
Marit, dat is natuurlijk wel een positieve reden, maar je zal zien dat mensen normaliter om iets andere redenen iets voor een andere willen verbergen. En omdat de kwaden het altijd voor de goeden verpesten zal zoiets erg lastig worden. Maar pb anders even je vraag, dan open ik dat topic toch voor je?

Oh het is niet meer nodig hoor :D Dat was al een tijdje geleden, maar bedankt. Maar inderdaad, je kan er ook slecht gebruik van maken. Maar toch, soms worden er ook door bokkers zulke geweldige acties bedacht, en met dat soort situaties zou het leuk zijn als het écht als een verassing komt en die persoon niet het hele topic al gezien heeft. Maar ik denk inderdaad alleen maar aan dat soort dingen.. Maar ook schaduwacounts zijn niet altijd gemaakt omdat níemand mag weten dat hij/zij het schrijft. Het lijkt mij dat het soms ook maar voor een klein aantal personen is die het niet mag weten. In die situatie is het wel weer toepasbaar.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:56

Roosch schreef:
In dit geval zou ik dan ook een random bokker pben met de vraag of zij het topic voor me wil openen. :j

Zoiets dacht ik ook al ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:31

En jij beseft niet dat ze dit topic ook kan lezen :D ?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 00:56

Jawel :D Haar verjaardag is al lang geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:38

Haha ik dacht al _O-

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:42

Is het wellicht geen idee om een centraal account hiervoor te maken, en je ww kan vragen aan een mod, welke direct na jouw gebruik het ww veranderd?

Zo voorkom je heel veel sa's ook nog eens ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:44

Ik vraag een vriendin het topic uit haar naam onder haar naam te plaatsen en lees dan zelf gewoon mee O:)