EA vanaf 1 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

EA vanaf 1 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 02:22

Ik zit wat te struinen op zoek naar leuke en goedkope spulletjes die ik eigenlijk niet eens nodig heb en er zijn wat dingen die mij opvallen. Namelijk de advertentie titels waarin staat: Op alles bieden vanaf 1 euro. En dan bekijk ik de advertentie en is de biedprijs vanaf 20 euro behalve op 1 paar beschimmelde en verragde teugels... Daar mag je dan 1 euro op bieden.
Het gebeurt niet in 1 advertentie maar echt in heel veel advertenties...Flink misleidend dus. Mag dit hier wel? Ik vind het flink asociaal imo.

En wat mij ook opvalt zijn de hoge bedragen die mensen voor tweedehands spullen vragen, ben in meerdere advertenties dezelfde zweetdeken al tegen gekomen die nieuw 5 euro is en waar gewoon 25 euro voor wordt gevraagd.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: EA vanaf 1 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 02:38

Dat is volgens mij de vrijheid die een verkoper heeft, altijd alert blijven dus. Ik ben het met je eens dat een dergelijke titel misleidend kan zijn, maar dat geeft maar weer eens aan hoe goed je moet blijven lezen, ook advertenties.

Misschien bedoelde de aanbieder in dit geval een komma in deze zin? Zodat er staat: op alles bieden, vanaf 1 euro?

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 13:01

Nee echt op alles bieden vanaf 1 euro!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:29

Ik denk dat het een bekend verkooptrucje is. dat zie je niet alleen op Bokt. Het trekt de aandacht en je kijkt wel in het topic. Of het ook daadwerkelijk dan beter verkoopt met oude rotzooi kan je je afvragen natuurlijk.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:32

Als er staat bieden op alles vanaf 1 euro dan kun je op alles 1 euro bieden maar daar zal het niet voor weg gaan, denk ik zo.

Als er nu staat alles voor 1 euro, dan mag je dus alles voor 1 euro kopen. Maar dat staat er niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:35

Ik koop gewoon alles nieuw :)
zou me eigelijk best schamen als ik beschimmelde dingen aanbood .. Wat kapot is gaat lekker naar de prullebak wil niet iemand anders met iets opschepen wat niet meer zo goed is

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:39

niet iedereeen heeft grote bedragen over voor nieuwe spullen natuurlijk

goed lezen dus, ik zie het probleem niet zo. Soms zie je ook advertenties met ' ZEER VEEL SPULLEN' en dan staan er wel 5 dingen. Tsja...

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:40

AaronYve schreef:
Als er staat bieden op alles vanaf 1 euro dan kun je op alles 1 euro bieden maar daar zal het niet voor weg gaan, denk ik zo.

Als er nu staat alles voor 1 euro, dan mag je dus alles voor 1 euro kopen. Maar dat staat er niet.

Nee er staat op alles bieden vanaf 1 euro en als je dan de advertentie opend staat er bij alles bieden vanaf 15 of 25 euro.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:40

Ik doe dat wel altijd, bieden vanaf 1 euro is ook echt 1 euro. :)
Maar ik snap dat het misleidend werkt! Trekt wel aandacht, zo'n advertentie, maar echt leuk is het niet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:44

Daarom moet je altijd alert blijven en goed lezen wat er nu eigenlijk wordt geadverteerd! Het zal niet alleen hier op Bokt voorkomen zoals al gezegd is, zo zal het ook wel op Marktplaats gaan. Daarom kan er ook niks van gezegd worden, het is nu eenmaal een veelgebruikt lokkertje dat de verkoper gebruikt om klanten te trekken.

Ik snap dat het misleidend overkomt, maar als er dan niets voor je bij zit, kun je weer verder kijken, toch? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:38

Toen EA nog 'open' was ben ik het nog een keer veel mooier tegengekomen. Ook bieden vanaf 1 euro en dan een TS die reageerd 'voor 1 euro gaat het niet weg'. Volgens mij komt het nu nog wel voor... Érg jammer, als ik iets nodig heb zoek ik nu gewoon gericht. Staat het mij niet aan of is het iemand die mij zo'n kunstje al heeft geflikt klik ik het topic gewoon weg. Jammer dan.
(in zulke gevallen ben ik goed met het onthouden van namen, maar hier ga ik geen namen noemen, mensen die zulke dingen doen weten het zelf wel en mogen zich van mij even achter de oren krabben)

Het is trouwens niet zo dat ik op de 1 euro koopjes af ga hoor, voor gewoon goed spul betaal ik ook een goede prijs ;)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 18:42

Dat is nog steeds zo. Piercings te koop. 1 euro per stuk. Wil ik er 2 kopen voor 1 euro per stuk zegt ze: Voor 1 euro gaan ze niet weg. had ze nog steeds willen hebben maar ze reageerd niet meer.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:59

Ik kom het ook vaak tegen hoor.
Of dan hebben ze merkkleding, en dan er achter: Vanaf 1 euro!
Yeah... merkkleding is dan vanaf 50 euro, en een sporenriempje (Wat ze niet vermelden in topictitel) is dan 1 euro...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:22

lampenkap schreef:
AaronYve schreef:

Nee er staat op alles bieden vanaf 1 euro en als je dan de advertentie opend staat er bij alles bieden vanaf 15 of 25 euro.

Misleidende titel dan idd.
Jammer.

Dat is ook het ergelijke aan bieden, je weet niet wat je moet vragen als verkoper en je weet vaak niet wat te bieden als koper.
Maar zoiets gebeurd toch ook in de winkels, hangt er een rek ergens met kleding vanaf € 15,- ga je kijken, alleen een lelijke truitje 15 euro, de rest meer.