Andere goede?? oplossing bij oplichting ipv banning?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Andere goede?? oplossing bij oplichting ipv banning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 00:06

Ik had iets bedacht :P

N.a.v dit toppic:
Elin_ @ [FZ] Wanneer is Permanent geband permanent?

Hadden we het erover dat dat bannen niet echt handig is (vond ik) en een ander vond het niet helemaal eerlijk (in het geval van het verhaal dat ze vertelde :) )
Nu dacht ik ... als bokker A iets koopt van Oplichter 1 ... Dit gaat dus niet goed en Bokker A schakeld Moderator in.
Heel gedoe.. En Oplichter 1 laat niets meer van zich horen ... waardoor de moderators (volgens het huidige systeem) de oplichter bannen..

Nu dacht ik.

Aan de ene kant kan deze oplichter dan niet nog meer mensen oplichten ,maar aan de andere kant.. Bokker A kan dan ook geen enkel contact meer opnemen met deze oplichter om bijv. tot andere acties over te gaan (aangifte)

Want immers je hebt dan geen enkel houvast meer..

Dus ik dacht :)

Mischien... Kun je ipv banning van heel bokt banning van het hele EA deel doen?

Dat Oplichter 1 dat niet eens meer ziet staan tussen ''het menu'' (algemeen , Jeugdhonk etc)

Zo kan ie geen:
-Nieuwe adv. plaatsen
-Reageren op zoek adv. van andere via PB

Mischien een idee?

papagroom

Re: Andere goede?? oplossing bij oplichting ipv banning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:08

prima plan

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:10

Of wellicht wat makkelijker mogelijk te maken, een EA groep (als in De Kudde) waar je je voor aan moet melden om daar iets te kunnen plaatsen en 'oplichters' daar uit gooien.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 00:14

Dat snap ik even niet Hhilde licht is wat toe als je wilt?

PS wat is : De Kudde eigenlijk??

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:19

De Kudde is toch waar iedereen lid van moet worden (wanneer je 25 nuttige berichten hebt), of ben ik nu zo in de war? Dat idee, zeg maar.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:28

Ik denk ook dat een andere oplossing beter is. Op de huidige manier zorg je alleen maar dat de gene die opgelicht is zijn pakket helemaal niet meer krijgt.

Want stel dat die persoon tóch besluit het op te sturen, dan is het niet meer mogelijk omdat je niet meer in je inbox op bokt kunt en je dus geen gegevens meer hebt... opzich snap ik dus wel dat zo iemand geband word, maar het is ook weer niet helemaal handig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:35

Er wordt niet zomaar tot bannen over gegaan. Pas als iemand na héél vaak herhalen niet meewerkt wordt een gebruiker geband. In die gevallen reageert degene die het pakket niet verstuurd heeft bijna nooit op pb's dus wat dat betreft heb je daar ook niets aan. Vaak is er ook een email adres beschikbaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:11

Maar wat blijft er dan over voor bokker A?
Die kan zijn geld niet meer terug krijgen. En Oplichter 1 kan ook gewoon dan alles negeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:26

Er gaat een hele lange tijd overheen voor iemand een ban krijgt voor het niet nakomen van afspraken. Als diegene toen niet gereageerd heeft maak je mij niet wijs dat ze het dan wel opeens gaan doen. En daarbij is er vaak een emailadres waarop bokker A het dan nog kan proberen.
Nadeel van een kudde ban is dat je niet weet wat er via pb gebeurd en zo iemand kan dus gewoon reageren en nog altijd handel drijven.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:34

Katja schreef:
Er gaat een hele lange tijd overheen voor iemand een ban krijgt voor het niet nakomen van afspraken. Als diegene toen niet gereageerd heeft maak je mij niet wijs dat ze het dan wel opeens gaan doen. En daarbij is er vaak een emailadres waarop bokker A het dan nog kan proberen.
Nadeel van een kudde ban is dat je niet weet wat er via pb gebeurd en zo iemand kan dus gewoon reageren en nog altijd handel drijven.

Maar als er een waarschuwing is, kan een bokker toch zelf beslissen of hij wel of niet met een vermeende oplichter zaken wil doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:35

En hoe weet die bokker dat dan?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:37

Door de waarschuwing in EA?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:40

Ik denk niet dat het technisch haalbaar is om een waarschuwing te sturen bij iedere pb die een bokker (stuurt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:45

Katja schreef:
Ik denk niet dat het technisch haalbaar is om een waarschuwing te sturen bij iedere pb die een bokker (stuurt.

Dat bedoel ik ook niet, ik heb het over een waarschuwing in de vorm van een topic.
Maar hoe verder mijn idee komt, hoe nuttelozer het wordt, dus beschouw mijn idee maar als nooit bedacht :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:46

Er kan dan toch een topic aangemaakt worden waar iedereen in staat die niet meer op EA kan komen? Dus wanneer je iemand oplicht kom je in een groep die niet op EA kan, en op EA is een lijst waar je dan op staat. Zo kun je zelf controleren of degene waar je zaken mee doet te vertrouwen is? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:47

Daphne__ schreef:
Er kan dan toch een topic aangemaakt worden waar iedereen in staat die niet meer op EA kan komen? Dus wanneer je iemand oplicht kom je in een groep die niet op EA kan, en op EA is een lijst waar je dan op staat. Zo kun je zelf controleren of degene waar je zaken mee doet te vertrouwen is? :)

:j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:47

Ik vrees dat mensen zo'n topic in de praktijk niet gaan lezen waardoor je alleen maar meer gedupeerden krijgt. Als je om één persoon te helpen meerdere dupeert is het toch niet de ideale oplossing.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:49

Daphne__ schreef:
Ik denk ook dat een andere oplossing beter is. Op de huidige manier zorg je alleen maar dat de gene die opgelicht is zijn pakket helemaal niet meer krijgt.

Want stel dat die persoon tóch besluit het op te sturen, dan is het niet meer mogelijk omdat je niet meer in je inbox op bokt kunt en je dus geen gegevens meer hebt... opzich snap ik dus wel dat zo iemand geband word, maar het is ook weer niet helemaal handig

Dat bedoel ik !

Katja schreef:
Er wordt niet zomaar tot bannen over gegaan. Pas als iemand na héél vaak herhalen niet meewerkt wordt een gebruiker geband. In die gevallen reageert degene die het pakket niet verstuurd heeft bijna nooit op pb's dus wat dat betreft heb je daar ook niets aan. Vaak is er ook een email adres beschikbaar.

Nee maar alsnog.. als ''bewijs'' kan altijd nog de politie ofzoiets iig via bokt contact proberen op te nemen etcetera ..
Ik vind het bannen al helmaal onhandig.

Biggers schreef:
Maar wat blijft er dan over voor bokker A?
Die kan zijn geld niet meer terug krijgen. En Oplichter 1 kan ook gewoon dan alles negeren.

Ja ,maar dat is hetzelfde als diegene geband word. en dan heb je helemaal nergens houvast meer aan ,want diegene kan niet eens meer op bokt.

Katja schreef:

Ja niet dus ,want diegene kan niet eens meer op EA kijken (tenminste volgens mij idee)
Dus ook geen advertenties zien of plaatsen.

En mischien..

Toevoeging: Je ziet welens op het profiel bij diegene staan: geband als dat nou is er ook gaat staan maar dan: EA Ban zodat mensen weten dat diegene een oplichter is ?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:50

Dat mensen dat niet lezen... tja hard mischien, maar dan is het toch ook een beetje je eigen schuld wanneer het wel fout gaat?

En die persoon kan niet op EA, dan kun je wanneer je opzoek bent naar iets, ook alleen reageren op berichten in je topic. En niet op PB's. Dan loop je ook geen gevaar.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:51

Ja inderdaad!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:51

Daphne__ schreef:

Waarom niet nog directer? Waarom niet een melding onder de avatar of gebruikersnaam oid. Ik bedoel, als iemand de boel oplicht en mensen laat betalen zonder iets te versturen, dan kan ik geen medelijden met ze hebben. Laat het voor de overige bokkers dan maar duidelijk zijn dat zo'n persoon niet te vertrouwen is.

Ik begrijp dat voordat je permanent geband wordt er ook heel wat aan voorafgaat, dus je zal zo'n melding dan niet zomaar krijgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:52

Politie kan toch gewoon via mail contact opnemen. Zie het niet zo gebeuren dat zie op Bokt een account gaan aanmaken om een pb te sturen :+

Op EA gaat alles tegenwoordig via pb Daphne dus dat is geen optie.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:53

Een speciaal EA acount voor regelmatige verkopers zou een oplossing kunnen bieden.
Klanten kunnen dan een reactie na ontvangst geven = een cijfer ,,net zoals bv op ebay.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:54

Katja; Dat is tijdelijk tot het nieuwe EA ;)

Al is dat wel lastig... niemand weet hoe het nieuwe EA word, dus mischien zijn al onze ideën dan niet mogelijk?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:56

Het nieuwe EA wordt sowieso heel anders, als we weten hoe dat is dan kunnen we dan altijd nog zeggen wat daar misschien anders kan lijkt me.