Virus op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:50

Krijg sinds vandaag een waarschuwing als ik op het gedeelte school werk en inkomen kom...
bij het topic "meer voor minder"...

Hieronder de waarschuwing van mijn AVG virus scanner....

Results
Gevaar: Search-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
De pagina die u opvraagt, staat bekend als een website met een exploit, met phishing of social engineering en is daarom geblokkeerd om u te beschermen. Zonder bescherming, bijvoorbeeld die van AVG Werkbalk Beveiliging en AVG, loopt u het risico dat uw computer wordt gehackt, beschadigd of dat uw identiteit wordt gestolen. Ga verder aan de hand van een van de onderstaande suggesties.

Aanvullende informatie Klik hier.

Suggesties:

Klik op de knop ‘Terug’ in uw browser om terug te keren naar de vorige pagina en kies een andere koppeling (aanbevolen).
Als u de waarschuwing wilt negeren en toch naar de gevraagde pagina wilt gaan, Klik hier (niet aanbevolen) Opmerking: AVG zal gevaarlijke inhoud die verband houdt met deze pagina blijven blokkeren.

BartVB
Eigenaar

Re: Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:06

Dit is eigenlijk vrijwel nooit een echt probleem. Wat er dan meestal aan de hand is, is dat er een afbeelding ergens op de pagina staat van een site waar een probleem mee is. Most likely suspect is in dit geval:

http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/smilie_hexe2.gif

Als dat de boosdoener is dan heeft er (ooit) op smiliez.nl een stuk kwaadaardige code oid gestaan waardoor virusscanners e.d. erg voorzichtig worden en ook plaatjes van die site als 'gevaarlijk' gaan beschouwen.

Kan je die afbeelding zonder problemen openen of krijg je dan een melding van AVG?

(het gaat over dit topic neem ik aan? [STW] Meer met minder -> bezuinigingen )

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:52

ja het gaat over dat topic....
de afbeelding kan ik zonder problemen openen...
maar goed 't is vervelend maar kan dus geen kwaad begrijp ik..
Bedankt voor de info Bart!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:58

Kan idd geen kwaad maar wel erg vervelend. Ben aan het kijken hoe we dit permanent op kunnen lossen of iig kunnen verbeteren.