Archief

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Archief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 14:34

Ik dacht zo, ik ben zelf wel dol op lekker rondneuzen op Bokt. Om ergens in te duiken en de onderwerpen te bekijken. Soms zijn er een paar 100 pagina's, soms een paar 1000, vaker nog meer, met topics uit 2003 en alles.

Die oude topics, daar heb ik eigenlijk niet zoveel interesse in. Daar word sowieso toch niet meer in gepost, daar mag ook niet eens meer in gepost worden. Wat doen ze daar dan nog? Tussen de actieve onderwerpen dan.

Ik snap dat alles op Bokt word bewaard. Zo kan iedereen informatie terug vinden en is er van alles te achterhalen. Ze moeten dan zeker ook niet verwijderd worden, maar er is ook geen reden om ze op plekken laten te staan waar ook actieve onderwerpen zitten.

Is het misschien een idee om een Archief te maken? Een apart tabblad, dat dan wel weer op onderwerpen indelen zodat niet alles door elkaar staat, en daar dan de topics neerzetten die van bijvoorbeeld voor 1 januari 2011 zijn?

Muurp

Re: Archief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:58

Nu vraag ik me af wat je ermee opschiet.
Ze staan daar toch goed in de subfora? Er staan dan wel 50 pagina's met oude topics, maar dat is toch verder geen probleem?
Als het goed is worden ze niet omhoog geschopt.
En als dat wel wordt gedaan heeft dit meestal wel een bepaalde reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:46

dan kunnen ze ze beter helemaal verwijderen :o :o

Maak je ook weer een hoop bokkers (zoals mij :') ) blij mee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:59

Zoals het nu staat zijn de oude topics gecatagoriseerd op subfora. Aangezien er vaak nog best goede informatie in staat is dit ook belangrijk.
Oude topics worden als het goed is niet meer omhoog gehaald en dus zouden ze niet in de weg moeten staan bij het bokken.
Mocht je een ouder topic tegenkomen dat nutteloos omhoog wordt geschopt dan kan je altijd een TeM plaatsen.

Heb ik je vraag zo voldoende beantwoord?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:25

Natuurlijk. Die informatie had ik al. Het archief was een idee die ik even wilde opperen. Dit is toch een plek voor ideeën? Of er iets mee gedaan word, dat is aan de crew.

Op een ander fora waar ik zit werken we met een archief en dat werkt best prettig. Zo kun je in een board in één oogopslag zien hoeveel recente topics er zijn en er fijn doorheen bladeren. Nu kun je max 5 pagina's verder per keer of helemaal naar het einde gaan, vol met oude topics. Ik houd van bladeren, maar dan wel door recente topics en doordat al die oudere er in staan is het soms lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:26

Je bedoelt dat je bijvoorbeeld verder wil bladeren dan de eerste vijf pagina's van een subforum?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:28

Maar recente topics zijn in jouw optiek topics die recent zijn geopend?
In mijn optiek zijn recente topics topics waar recent in is gereageerd.
Want oude topics waarin al een tijdje geen reactie meer in is achtergelaten, die komen niet bij actieve onderwerpen te staan. En als er recent in is gereageerd maakt het niet echt uit hoe oud het topic is toch? Want dan is hij dus nog steeds actief.

Ik snap je punt niet :') Maar dat kan ook aan mij liggen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:37

Haha, nee, ik vind het ook lastig uitleggen. Daar ligt het aan.

Je kan wel verder bladeren dan die 5 pagina's, natuurlijk. Maar wat ik fijn vind is dat; je komt bijvoorbeeld in een subfora (ik noemde dat net board) en dan zie je dat daar bv 200 pagina's zijn. Ik ben echt iemand die lekker bladert en door de eerste paar pagina's heen gaat bladeren. De recente inderdaad, tot ik ergens kom wat niet meer recent is, paar maanden of al jaren oud. Van te voren weet je echter nooit hoeveel pagina's dat zijn.
Ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als ik een subfora inkom en ipv die 200 pagina's zie dat er 17 pagina's zijn en waarvan ik dan weet dat al die 17 pagina's recente informatie is. Zou ik oudere informatie willen of er in dat subfora niet uit komen, zou ik altijd naar het archief kunnen gaan om daar te kijken.

Dat is één ding wat ik fijner vind.

Twee is, dat topics nog wel eens naar boven worden geschopt, ondanks dat ze oud zijn. Je kan wel Temmen inderdaad, maar zou het niet veel handiger zijn om gewoon te voorkomen dat ze naar boven worden geschopt? Scheelt Tems, lijkt me sowieso dat die al veel binnenkomen bij Mods en zo kom je niet in een topic, leest die door en ziet dan ineens ergens aan het einde een bericht staan "Eh, dit topic is van 2006, ik tem even." Ow, oeps. Net helemaal topic doorgespit. Ik kijk niet overal naar een datum

Drie, het staat gewoon opgeruimder :P

Maar goed, ik ben een heel geordend persoon met dat soort dingen. Boeken op alfabetische volgorde en op serie. Afbeeldingen per datum, jaar en onderwerp ingedeeld in mappen etc. Daarom dat ik het fijner zou vinden, maar als Bokt er geen behoefte aan heeft, dan niet. Het is ook prima zoals het nu is, het werkt, maar het is zo ongeordend haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:47

Ah, ik snap wat je bedoelt inderdaad.
Ik heb niet zoveel technisch verstand maar ik kan me voorstellen dat jouw voorstel veel capaciteit van het databeest gaat vragen.
In principe is het zo dat als een topic omhoog wordt gehaald en de nieuwe posts zijn relevant, dan mag het open blijven. Als het niet relevant is worden de nieuwe posts verwijderd en komt er een slotje op het topic zodat het terugzakt naar waar het vandaan kwam.
Je zou het dus niet vaak tegen moeten komen dat er nog een echt oud topic tussen recente topics staat. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:48

En opzich, soms vind ik topics terug door de zoekfunctie zodat ik geen topic meer hoef te openen omdat ik mijn vraag daar al beantwoord in zie. Maar als die in het archief komt zou hij dus nog wel met de zoekfunctie te vinden moeten zijn, anders worden er allemaal dubbele topics geopend.
Maar als dat zou kunnen, zou het opzich nog handig zijn.
Maar ik denk dat het vooral veel (niet echt nodige) ruimte kost, en het daarom niet handig is voor de site. Want zou in zo'n archief ook alles ingedeeld zijn in subfora's? Want dan hebben we eigenlijk 2 fora's en dat past waarschijnlijk niet.

Hoe meer ik het woord fora gebruik hoe erger ik eraan twijfel of het wel een woord is.