Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabinee__ schreef:Rengalop is iets heel moeilijks.
Het beste koop je eerst zo'n paard :
deze paarden hoef je namelijk geen rengalop te leren, die kunnen het van nature.
Goed vast houden aan de hoorn en gaan met die banaan!
aerdenhout1 schreef:Rengalop is eigenlijk niets anders dan galop, alleen net even sneller.
Daar heb je geen ander zadel voor nodig, maar wel wat ervaring.
Rengalop kan je ook niet in de bak doen, die is veels te klein en daar zou het paard zich kreupel kunnen lopen.
Op het strand, of een heeeeeel lang ruiterpad, waar geen gaten in zitten, kan je een rengalop doen, dus eigenlijk precies wat Tammy al zegt!
Eerst nog maar even goed werken aan je balans, want als je de verlichte zit nog niet zo goed beheerst, lijkt het me verstandiger om dat eerst voor elkaar te krijgen.
En ja...je kan in rengalop ook gewoon blijven zitten in je zadel, alleen is dat een grotere belasting voor de rug van het paard en zal je hoogst waarschijnlijk minder hard gaan.
paardenhyve schreef:aerdenhout1 schreef:Rengalop is eigenlijk niets anders dan galop, alleen net even sneller.
Daar heb je geen ander zadel voor nodig, maar wel wat ervaring.
Rengalop kan je ook niet in de bak doen, die is veels te klein en daar zou het paard zich kreupel kunnen lopen.
Op het strand, of een heeeeeel lang ruiterpad, waar geen gaten in zitten, kan je een rengalop doen, dus eigenlijk precies wat Tammy al zegt!
Eerst nog maar even goed werken aan je balans, want als je de verlichte zit nog niet zo goed beheerst, lijkt het me verstandiger om dat eerst voor elkaar te krijgen.
En ja...je kan in rengalop ook gewoon blijven zitten in je zadel, alleen is dat een grotere belasting voor de rug van het paard en zal je hoogst waarschijnlijk minder hard gaan.
Oke,
dan wacht ik nog maar even.
Ik heb nu 7 jaar ervaring.
Maar ik kan het ook wel, maar ik stuiter zo terug.
Springen daar ben ik heel goed in.![]()
1.15 laatst gesprongen op de beste Tokio!
doriss schreef:Als je op het strand gaat rijden, zorg dan wel dat je heel zeker weet dat je paard een goede rem heeft, want als je daar het gas opentrekt, zijn er wel eens paarden die je dan niet meer kan stoppen. Dat is levengevaarlijk, dus zorg dat je dat heel zeker weet!
paardenhyve schreef:EskeGirl Ik ben 16.
Citaat:Bambietje, dan moet jij of een gigantische bak hebben, of bedoel je de uitgestrekte galop. rengalop heeft een paard in de bak niet genoeg ruimte voor, die snelheid kan mijn AV in onze ±80x70 buitenbak nog niet halen.
het strand is een goede plek voor rengalop, vaak organiseren maneges in de buurt van het strand buitenritten op tijden wanneer je te paard het strand op mag (met de zomer in aantocht mag je overdag niet op het strand komen met je paard) mét een stukje rengalop. Als je geen ervaring hebt met rengalop zou je het beste aan zo'n rit mee kunnen doen, die paarden weten precies wanneer ze mogen gaan en wanneer ze weer moeten stoppen. Als je in je eentje met je eigen/verzorgpaardje gaat, heb je de kans dat hij/zij niet meer wilt stoppen.
Tammy_ schreef:paardenhyve schreef:EskeGirl Ik ben 16.
waarom zou je een verkeerde geboortedatum invullen, lijkt me van niet.. ik weet nie tof je je leeftijd veranderen kan eigenlijk.
Bambietje, dan moet jij of een gigantische bak hebben, of bedoel je de uitgestrekte galop. rengalop heeft een paard in de bak niet genoeg ruimte voor, die snelheid kan mijn AV in onze ±80x70 buitenbak nog niet halen.
het strand is een goede plek voor rengalop, vaak organiseren maneges in de buurt van het strand buitenritten op tijden wanneer je te paard het strand op mag (met de zomer in aantocht mag je overdag niet op het strand komen met je paard) mét een stukje rengalop. Als je geen ervaring hebt met rengalop zou je het beste aan zo'n rit mee kunnen doen, die paarden weten precies wanneer ze mogen gaan en wanneer ze weer moeten stoppen. Als je in je eentje met je eigen/verzorgpaardje gaat, heb je de kans dat hij/zij niet meer wilt stoppen.