Help-functie beter uitlichten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Help-functie beter uitlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 10:25

De laatste tijd valt me hier het volgende op: veel (met name nieuwe) bokkers openen een topic met een vraag, waarop het antwoord letterlijk in de Help staat. En eerlijk gezegd, die help-functie hier valt niet heel erg op, op zijn plekkie rechts boven.

Is het misschien een idee :)* om de help functie, op wat voor manier dan ook, wat beter zichtbaar te maken? Zodat deze wat meer opvalt? Ik zat te denken, deze misschien rechts helemaal bovenin, naast Nieuws, Wiki en Forums?

Of heeft iemand anders een andere idee hiervoor?

Anoniem

Re: Help-functie beter uitlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:59

Ik vind het wel een goed idee :j Er zijn echt regelmatig mensen die iets niet weten (met name foto's plaatsen blijkt moeilijk)
Misschien is het mogelijk om in de welkomsttekst voor nieuwe gebruikers te melden waar ze de help kunnen vinden?
"Mocht je ergens niet uit komen, dan vind je rechts boven in je scherm een uitgebreide Help functie"
Of iets dergelijks.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:57

Daar zijn ze oa toch ook al druk mee bezig achter de schermen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:57

@ Trekpaardluf: Onder welke steen heb ik dan gezeten dat ik dat niet ergens heb gelezen?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 01:13

We zijn inderdaad al een tijdje bezig met een update van de layout van Bokt, maar dat is een erg langdurig project omdat er veel moet veranderen, niet alleen 'de voorkant' maar ook wat erachter zit.

Ik denk dat het grootste probleem met de Help niet eens is waar ie zit: we weten uit ervaring dat de drie links bovenin ook vaak over het hoofd worden gezien, dus hem daarbij plaatsen is niet echt een oplossing. Waar we wel mee bezig zijn is de Help een update geven, en dan vooral ook zorgen dat ie makkelijker doorzoekbaar is, zodat als je hem gevonden hebt, je ook snel op het stukje uitkomt waar je uit wilde komen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:35

Fijn dat jullie ermee bezig zijn. :)
Er zijn erg veel topics die imo onnodig worden geopend omdat alles in Help staat.

(offtopic; gefeliciteerd Eline!)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 19:26

Muurp schreef:
Fijn dat jullie ermee bezig zijn. :)
Er zijn erg veel topics die imo onnodig worden geopend omdat alles in Help staat.

Helemaal mee eens, daarom ook dit topic, gewoon om eens mee denken hoe en wat. Maar idd heel erg goed dat er aan gewerkt wordt!

*Feliciteert Eline met haar verjaardag.* Happy Birthday to you!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:44

Misschien helpt het ook om het vindbaar te hebben in wiki.
Ik zoek elke keer weer in wiki, aangezien 'help' in wiki-layout is en ik dus denk dat het gewoon te vinden is via wiki. Niet dus.