'melding' wanneer iemand je quote

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Glebje

'melding' wanneer iemand je quote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:23

Hallo,

Ik ben nog niet zo heel lang actief op het forum maar ik had een kleine opmerking/vraag.
Wanneer je reageert in een topic en je geeft bijvoorbeeld commentaar of kritiek geeft
de topicstarter daar meestal een reactie op dmv een quote. Maar nu moet je steeds terug kijken of
de starter al heeft gereageerd. Is het niet handig om,wanneer er iemand je reactie quote,je een bericht
of iets dergelijks krijgt? Of dat er bij 'eigen berichten' een symbool staat dat je gequot bent?
:)

Alma

Re: 'melding' wanneer iemand je quote

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:24

Dat vind ik eigenlijk wel een heel erg goed idee! Ik ben voor! :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:25

Mee eens! Bij twitter kan je bij je "mentions" kijken of iemand op je heeft gereageerd, laatst was ik ook aan het zoeken naar dat knopje hier :+

Ik vind het iig erg handig!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:26

goed idee inderdaad! maar dan geen berichtje ofzo, maar net als bij twitter een knopje net als mentions :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:32

Onzin, je kan tegenwoordig door op het rode..... de topic starter..... te drukken al de berichten zien van TS.
Daarbij vind ik dat je eigenlijk het topic waar je in reageert, ook door moet lezen na je laatste post, dan kom je je qoute vanzelf tegen en weet je ook hoe anderen op Ts reageren.
En niet alleen TS kan qouten natuurlijk!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:34

Ik vind het wel een goed idee. Als ik op school zit en ik dus niet op bokt kan kunnen anderen wel reageren, en vind ik nooit meer een gequote bericht terug! :(:)

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:35

Volgens mij is het gemakkelijker,je zou er dan zo een functie kunnen van maken
dat je in je profiel aanvinkt 'melding ontvangen wanneer iemand je quotet?' Dan beslis je zelf nog of je het wilt of niet. En inderdaad,
misschien een symbooltje met daarop het aantal meldingen ;).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:35

In de forumsoftware zoals Bokt die gebruikt, is het niet mogelijk om van een quote op de hoogte te worden gesteld. Wel van nieuwe reacties natuurlijk, door de stipjesfunctie of door een abonnement te nemen op een topic.

Omdat iemand op het forum niet alleen met een quote kan reageren, maar ook door gewoon 'Mang:' neer te zetten, of zelfs reactie/antwoord te geven op de vraag/post, zonder naam erbij, is dit ook geen functie die ingebouwd kan worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:35

loveidefix schreef:
Ik vind het wel een goed idee. Als ik op school zit en ik dus niet op bokt kan kunnen anderen wel reageren, en vind ik nooit meer een gequote bericht terug! :(:)

Dan kun je toch onthouden op welke pagina je bericht stond? Of gewoon in je eigen berichten zoeken, dan staan je laatste reacties bovenaan :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:36

Mee eens, goed idee! :)
Ik heb vaker gehad dat iemand me een PB stuurde omdat diegene na een week nog geen antwoord had.
Had gewoon niet meer teruggekeken omdat hij ondertussen ergens onderaan stond.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:37

aerdenhout1 schreef:
Onzin, je kan tegenwoordig door op het rode..... de topic starter..... te drukken al de berichten zien van TS.
Daarbij vind ik dat je eigenlijk het topic waar je in reageert, ook door moet lezen na je laatste post, dan kom je je qoute vanzelf tegen en weet je ook hoe anderen op Ts reageren.
En niet alleen TS kan qouten natuurlijk!

Heee die wist ik nog niet, die is echt superhandig, zeker als er veel onzinreacties zijn in een topic, kan je die skippen en echt de reacties van de TS zien. Thanks!

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:37

Eline schreef:
In de forumsoftware zoals Bokt die gebruikt, is het niet mogelijk om van een quote op de hoogte te worden gesteld. Wel van nieuwe reacties natuurlijk, door de stipjesfunctie of door een abonnement te nemen op een topic.

Omdat iemand op het forum niet alleen met een quote kan reageren, maar ook door gewoon 'Mang:' neer te zetten, of zelfs reactie/antwoord te geven op de vraag/post, zonder naam erbij, is dit ook geen functie die ingebouwd kan worden.

En zou het niet mogelijk zijn om dan zoals bij facebook te doen? Als je wilt reageren op iemand zijn bericht
en je typt bvb ; @glebje,dat zijn naam dan onderlijnd wordt en hij/zij een melding krijgt? :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:40

Je kan toch gewoon in het betreffende topic op je eigen naam kunnen zoeken?
Dan zie je of iemand je heeft gequote

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:43

Die ken/weet ik weer even niet...hoe kan je dan zoeken in het topic naar al je eigen berichten?
Dat kan toch alleen via het aan klikken bovenaan op eigen berichten?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:49

Ja maar ik bedoel zegmaar onder aan de pagina heb je zo'n zoekbalkje, en daarmee zoek je door het desbetreffende topic. Als je daar je eigen naam invult krijg je de berichten te zien waar jouw naam in voorkomt, bijvoorbeeld dus als je bent gequote of als iemand zet Floor_x:
Laatst bijgewerkt door Floor_x op 23-05-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:49

Glebje: nee, dat is deels softwarematig (die functie bestaat niet voor een forum als Bokt) maar daarnaast is er ook inhoudelijk een flink verschil tussen Facebook en Bokt. Als je hier mengt in een discussie en alleen de posts leest waarin jij voorkomt, mis je al heel snel de draad. Als je echt iemand ergens van op de hoogte wilt stellen, kun je een pbtje sturen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:55

Floor_x schreef:
Ja maar ik bedoel zegmaar onder aan de pagina heb je zo'n zoekbalkje, en daarmee zoek je door het desbetreffende topic. Als je daar je eigen naam invult krijg je de berichten te zien waar jouw naam in voorkomt, bijvoorbeeld dus als je bent gequote of als iemand zet Floor_x:

Nog al zo'n handige tip, tjeee ik leer hier heel veel handigs bij ook voor grote huiskamertopics :j :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:12

Als ik mijn naam invul bij dat zoekbalkje werkt dat niet hoor. :')

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:15

Ik kan helaas ook niks vinden als ik dat op zoeken doe...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:19

Als niemand je heeft gequote in een topic, dan zie je geen resultaten inderdaad. Probeer Floor_x maar eens, die is in dit topic wel gequote :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:19

Yessy schreef:
Als niemand je heeft gequote in een topic, dan zie je geen resultaten inderdaad. Probeer Floor_x maar eens, die is in dit topic wel gequote :)

Oja ik zie het. :j

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:24

Oh ja inderdaad, volgens mij werkt dat ook als je in je eigen berichten staat en dan je naam zoekt. Krijg ik idd ook een aantal topics waar ik ben gequote...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:34

ik gebruik altijd de gewone zoekfunctie. Voer gewoon (in mijn geval) "delerium" in en dan zie ik meteen een overzichtje van waar ik genoemd/gequote word :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:25

maar dat kan niet met alle namen, delerium. Veel voorkomende namen, dan kan je blijven zoeken ;)
Ook als je een moeilijke naam hebt, zoals ik, mis je veel berichten, omdat iedereen er een ander woord van maakt.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:42

secricible schreef:
maar dat kan niet met alle namen, delerium. Veel voorkomende namen, dan kan je blijven zoeken ;)
Ook als je een moeilijke naam hebt, zoals ik, mis je veel berichten, omdat iedereen er een ander woord van maakt.

Maar je quotes kom je meestal wel tegen :)