Von Neue Beek Gestuet...effe voorstellen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RedjevenStal

Von Neue Beek Gestuet...effe voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 16:21

Hallo allemaal,
Wij zijn 3 jaartjes terug net over de grens bij Nieuwe Schans (Groningen) in Duitsland gaan wonen om te gaan fokken met Deense Knabstrupper paarden en Nederlandse Landgeiten.
De voorliefde van Knabstrupper paarden is enige jaartjes geleden begonnen met de aankoop van onze hengst Jeffrey (Bruin panterbont), zijn vader is de Knabstrupper hengst Taro af Boruplund (v.Apollon)
Echt een super paard met een geweldig karakter!
Vervolgens kregen we vorig jaar de kans om er een Reinzücht Knabstrupper (7/8 KNN) hengstveulen bij te kopen die homozygoot (Braunschwarz schneeflokkentiger/weisschabrak oftewel Bruinzwart (meer chocoladebruin,manen en vacht hebben dezelfde kleur)sneeuwvlokkenbont met snowcap) is en een stokmaat zal krijgen zo rond de 1.65m...wat erg uniek is aangezien hij gefokt is uit zeer oude en zuivere bloedlijnen! De meeste Knabstruppers worden rond de 1.50-1.58m we moesten hem (Tarik af eden) wel helemaal uit Hadenfeld gaan halen (achter Idzehoe hoog in het noorden van Duitsland,een 30-45 min vanaf de Deense grens)maar dat is niet zo heel vreemd,aangezien er niet zo heel veel bloedlijnen behouden zijn van dit ras!
Vervolgens kwam z'n moeder dit jaar onverwachts ook nog te koop...de vrouw lag middenin een scheiding en belde ons op of wij misschien ook nog interesse hadden bij haar zwart panterbonte Knabstrupper merrie Kirke van de hengst Lyn m.v Rasmus af Damgaard (stempelhengst van KNN)....wij zijn zelf helemaal weg van de Lyn knabstruppers (zeer barock) en over de aankoop van deze merrie hoefden wij dan ook niet lang na te denken en besloten om haar meteen te gaan kopen!!
Van Jeffrey hebben wij vorig jaar in combinatie met onze gitzwarte Kwpn (half gelderse) merrie een prachtig mooi Donkerbruin stekelharig en met 2 gestippelde sokjes merrieveulentje gekregen...ze is nu een jaarling en haar willen we graag aanhouden en ook verder in gaan zetten voor de Knabstrupper fokkerij als alles een beetje meezit!
Dit jaar zal Jeffrey,Kirke (v.Lyn) en onze Kwpn (half gelderse)merrie Walina gaan dekken....
Ik houd jullie op de hoogte hoe dit allemaal verloopt...
Verder hebben we nog een hele mooi Amerikaanse Appaloosa hengst staan...die we nu te koop of te ruil aanbieden tegen een merrie (Tinker/Paint/Appaloosa of Knabstrupper) hij is 4 jaar geworden in april en is ongeveer 1.56m groot...bezit een prachtige en unieke kleur,hij is namelijk Palomino Roan schabrakbont. heeft originele amerikaanse papieren en een paspoort van het NAS.
Hij is erg braaf en sociaal in de omgang,komt bij ons elke dag naar buiten,zoals al onze hengsten!
Goed mogelijk dat hij zowel het creme als roaning gen draagt,dus ook geschikt voor de bijzondere kleuren-fokkerij!
We doen hem weg omdat wij ons puur op de Knabstruppers willen gaan richten en niet meer dan 2 grote hengsten willen hebben staan,omdat ook de hensgten de optimale beweging en aandacht moeten krijgen vinden wij! We willen nog wel een merrie erbij voor de recreatie,we hebben land genoeg om merries te houden en hebben hier vele mogelijkheden om uit te gaan rijden maar m'n man heeft nog geen ideaal paard gevonden om te rijden...de knabstrupper merrie is mijn rijpaard en de kwpner is voor hem net iets te pittig...vandaar!
Voor foto's en meer info over deze hengst stuur me een pbtje...heb je een leuke merrie staan,laat het me dan ook weten via pb...je krijgt altijd antwoord!! ;)
We hebben verder nog een shetlander een ezel merrie en landgeiten....met de landgeiten zijn we 1,5 jaar terug hobbymatig mee gaan fokken,toen hadden we meteen in September 2010 al een beetje succes op de keuring...ons boklam werd toen namelijk 3de met op alle vlakken ZG (Zeer Goed)bovedien bezit hij de zeldzame kleur zwart bont met stippen (eerste reactie;een knabstrupperbokje :D ),de keurmeesters hadden over alle jaren heen nog maar 2 ervan gezien met deze kleur en er werd dan ook aangeraden om te proberen op deze kleur door te gaan fokken,nou da's makkelijker gezegt als gedaan,probeer er maar eens eentje te zoeken...ik deed het en plotseling zag ik in de winter op het internet een prachtig mooi landgeitje op de landgeiten hyves,ze had ook stipjes en was ook zwartbont...ik heb natuurlijk niet geaarzelt en de man meteen gemailt of hij het geitje ook wou verkopen..ze was namelijk niet te koop en stond op een kinderboerderij,maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint...en toen kreeg ik na 2 weken de uitslag dat ik haar kon kopen....meteen in de auto gesprongen en haar opgehaald,weer een eind rijden,maar als je iets ziet wat je goed bevalt dan maakt het niet uit,tenminste zo denken wij erover :) ! We hebben dit jaar nog een kampioensgeit aangeschaft en vorig jaar nog een wildkleur geitje (4 kleur bont)....zo'n prachtige bok moet deze herfst natuurlijk wel wat te doen hebben en voor nageslacht gaan zorgen,hopelijk ook met stipjes....nou ja hoofdzaak ze zijn allemaal gezond,kleur komt op de 2de plaats natuurlijk ;)
Als huisdieren hebben we nog 2 honden en 1 kat....een echte beestenboel dus bij ons! /3
En alweer een heel verhaal.....
Ik zal de komende dagen proberen enige foto's van onze diertjes te gaan plaatsen....
Groetjes van Linda & Johan Antonisse
uit Moormerland,Duitsland

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:19

Hier zijn enige foto's van onze diertjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding