Waarom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

Waarom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:57

Ik heb een vraag. Waarom kan je maar een keer opp bokt je gebruikersnaam veranderen? Graag een reactie

YelaBrenda11

Re: Waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:17

Vraag ik me ook al een tijdje af.. vind het erg jammer !
Maar ik dénk dat het is omdat je dan zomaar ieder moment van naam kunt veranderen,en dat is erg lastig als mensen je zoeken.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:19

YelaBrenda11 schreef:
Maar ik dénk dat het is omdat je dan zomaar ieder moment van naam kunt veranderen,en dat is erg lastig als mensen je zoeken.

Okee ik snap het al een beetje maar kunnen ze dan niet instellen dat je bijvoorbeeld elke maand je naam kan veranderen en dat ze dat dan door sturen naar iedereen op bokt.nl

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:20

haha,dat zou ik niet weten ! pb eens een mod zou ik zeggen :) Ik denk dat ze het je graag uitleggen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:22

Ik vind het ook erg vervelend. Zelf plaats ik soms dingen op bokt waarvan mensen die ik ken en mijn gebruikersnaam ooit hebben gevonden het niet hoeven te weten dat ik het ben..

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:24

qwerty14 schreef:
YelaBrenda11 schreef:

Okee ik snap het al een beetje maar kunnen ze dan niet instellen dat je bijvoorbeeld elke maand je naam kan veranderen en dat ze dat dan door sturen naar iedereen op bokt.nl

Je beseft wel dat, als dit zou worden ingesteld, je elke maand een enorme waslijst krijgt van namen die zijn veranderd. En de meeste van die namen zal je dan niet eens kennen :). Dus doorsturen, hmm.. Lijkt mij niet de oplossing

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:39

Ik snap het op zich ook wel. Op sommige forums waar ik lid van ben kan je gewoon zo vaak als je wilt je naam veranderen en mensen maken daar echt heel veel gebruik van. Dan begint er iemand tegen me te praten waarvan ik niet weet wie het is, maar dan blijkt het weer een vriendin te zijn die haar naam heeft verandert.. Maar 1 keer in de maand ofzo moet toch wel kunnen eigenlijk?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:52

waarom zou je je naam willen veranderen?

Ik heb hem ook een keer veranderd maar omdat mijn huidige toen bezet was toen naar een mod gepbt en die heeft die gebruiker die al weet ik hoelang niet meer actief was een andere naam ofzoiets gegeven

Als je nu met een geldige redenen een mod pbt kun je je naam nog wel veranderen volgens mij

Vanky daarom moet je dus gewoon nadenken voor je iets zegt of typt
en al helemaal op internet

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:46

Dat komt waarschijnlijk omdat mensen dan de boel hier kunnen verzieken.
Als ze elke maand een nieuwe naam doen, wordt het lastig voor bokt.nl om die persoon weer op te sporen. Dat is dus ook denk ik één van de redenen die gelden dat je maar één keer je gebruikersnaam kan veranderen.

Wat je ook tevens kan doen, is door een moderator nog een keer een mailtje te sturen. Dat is dan ook maar éénmalig. En dat hebben ze ook met opzet gedaan. Dan weten ze hoe je eerst heette en hoe je nu heet. Best wel logisch, nietwaar?

Het is ook inderdaad erg verstandig om op te letten wat je op internet zet. Eenmaal geplaatst, gaat er nooit meer vanaf. Het blijft wel ergens hangen. Maakt niet uit waar. En soms wordt het ook gewoon verspreid op internet. En dan weet je zelf niet meer waar het is. Dus je naam+achternaam is nooit verstandig om in een gebruikersnaam te zetten en geboortedatum is ook niet de slimste om te doen. ;)

Dat is denk ik wel genoeg info tot nu toe. Ik hoop dat nu duidelijk is waarom het niet vaker kan.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:20

Gentlegiant schreef:
Vanky daarom moet je dus gewoon nadenken voor je iets zegt of typt
en al helemaal op internet

Het is niet dat ze het niet mogen weten, anders zet ik het ook niet op internet. Maar het is wel vervelend dat ze er de hele tijd over gaan doorvragen als je ze tegen kom.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:24

qwerty14 schreef:

Pardon? :oo Elke maand?
Wat denk je van het overzicht? Er zijn 160.000 gebruikers op Bokt.nl, als die allemaal elke maand hun boktnaam veranderen kun je Bart naar het gesticht brengen ben ik bang.
En dan ook nog naar iedereen doorsturen op Bokt? Dat is echt niet haalbaar, dan zou iedereen 100.000 berichtjes krijgen van 'Truus heeft haar naam veranderd naar Beppie.'

In het echt verander je toch ook niet elke maand je naam? Zou wat zijn.. in januari heet je Truus, in februari Beppie, in maart Trijntje..
:n

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:30

Ik denk dat het bewust is om het zo overzichtelijk mogelijk te houden.., mede om bovenstaande redenen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:57

WWW -> FZ

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:14

Ik heb verschillende mensen 3 à 4 keer hun naam zien veranderen. Als je een goede smoes/reden hebt bij het beheer dan krijg je het daar echt wel voor elkaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:04

Wat je niet op de voorpagina van de krant wil, zet je IMO ook niet op internet, dus daar ben je zelf bij. Je kan zelf 1x je naam veranderen, wil je het dan nog een keer kan dat ook, maar dan wel in overleg met een mod :j

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:17

Ik denk dat mensen wel wat serieuzer blijven in hun antwoorden als die antwoorden gewoon met hun naam verbonden blijven. Ik vind het ook wel fijn dat je door de verschillende antwoorden ook een beetje een beeld van iemand krijgt. De één zegt altijd "Neem les." de ander zegt altijd "Doe Parelli." van sommige mensen weet je wat ze gepresteerd hebben (of juist niet), zo weet je ook hoe serieus je een antwoord kunt nemen. Je weet dan soms ook de achtergrond, zoals iemands paard is overleden, iemand heeft een ongeluk met de trailer gehad enzovoort. Zo kun je rekening houden met de achtergrond van een persoon met wat voor idee hij/zij de reactie geplaatst heeft. Het worden van die losse flodders als de naam steeds verandert. Mensen voelen zich dan minder verantwoordelijk voor hetgene dat ze schrijven.
Maar als je echt een keer je naam opnieuw wilt veranderen, dan kun je dat gewoon aan een mod vragen en dan komt dat vast wel goed.