Opdelen BeestenBoel: huisdieren en niet-huisdieren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Opdelen BeestenBoel: huisdieren en niet-huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:13

Uiteraard zitten er op Bokt veel dierenliefhebbers, dus het is logisch dat er een apart forum is om ook over andere dieren dan paarden te praten.

Zoals dat nu is ingevuld, is er één subforum BeestenBoel, dat bijna helemaal over honden en katten gaat, met hier en daar een uitstapje naar konijnen, knaagdieren, aquaria en siervogels.
Leuk, al die huisdieren, maar er zijn natuurlijk nog veel meer dieren waarover mensen hier schrijven. Wilde dieren die je tegenkomt tijdens wandeling of buitenrit, vreemde vogels in de tuin, nestelend spul in en rond de stal, 'enge' insecten/spinnen of andere wilde dieren waarover mensen topics openen.

In het huidige BeestenBoel verdwijnen dat soort topics snel uit beeld door de volgende 40 topics met "Mijn hond/kat wordt is ziek (met dan standaard als eerste reactie: "Ben je al naar de DA geweest?") / wordt niet zindelijk / is drachtig" of de 20 topics over "Heeft mijn goudvis ook meer dan 1 liter water nodig?"

Zou het mogelijk zijn om BeestenBoel op te delen in een subforum over (gewenste) huisdieren en één over 'wilde' dieren (of ongewenst ongedierte)?

LadyMadonna

Re: Opdelen BeestenBoel: huisdieren en niet-huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:15

Voor, wat je dan kan doen is Huisdieren en natuur, Maar goed, dan moet er een officiele aanvraag komen met minimaal x voorstanders en charter en dan wordt het beoordeeld. En op basis van mijn ervaring met eerdere aanvragen van subs: Bespaar je de moeite

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:05

Vragen over ongedierte kunnen neem ik aan bij huis tuin en techniek.
Over "wilde" dieren kom ik weinig topics tegen eigenlijk.
Maar zo nu en dan is daar ook wel een topic over, en ik heb niet het idee dat die verdrinken tussen de andere topics

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:34

Ik zou dat juist ontzettend jammer vinden om het nog verder uit te splitsen :o . Nu zie ik topics waar ik anders niet aan zou denken om die te openen, dat heb ik al een beetje (veel) bij het paardendeel, hoewel die uitsplitsing heel begrijpelijk is. Alles wordt zo in hokjes geduwd, en in mijn ogen zijn er niet genoeg 'wilde dieren' topics om daar weer een apart subforum voor te maken :) .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:34

stef schreef:
Voor, wat je dan kan doen is Huisdieren en natuur, Maar goed, dan moet er een officiele aanvraag komen met minimaal x voorstanders en charter en dan wordt het beoordeeld. En op basis van mijn ervaring met eerdere aanvragen van subs: Bespaar je de moeite

Een nieuw aangevraagde sub moet paardgerelateerd zijn, dat is hier sowieso niet aan de orde...
Buiten dat vind ik het niet echt nodig om een extra BB sub te hebben. De meeste bokkers hebben nu eenmaal honden/katten/knaagdieren, logisch dat die topics veel voor komen. Maar de meer exotische dieren komen niet zoveel voorbij dat daar imo een nieuwe sub vor nodig is. Ik vind ook niet echt dat ze ondergesneeuwd worden door de rest.
Integendeel: ik zie dat die topics juist veel bekeken worden, zie bijvoorbeeld het topic over steenuilen van Duke

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:36

Het lijkt mij persoonlijk niet echt nuttig. Een rat kun je zien als huisdier, maar ook zien als een dier dat in de natuur leeft. Dat is net als slangen, leguanen e.d. Ik zou het gewoon zo laten :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:07

Een huisdier rat of een wilde rat is toch niet echt te vergelijken?
Ik zou dan eventueel een subforum natuur pakken, kunnen ook plantjes en bomen etc in :j