Jarige bokkers, en gebande bokkers

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Jarige bokkers, en gebande bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 06:39

Goeie morgen!

Zit ik lekker in het lijstje te kijken met de jarigen onder ons (Van vandaag ;) ) zie ik enkele profielen met: geband. Of: niet zichtbaar (o.i.d.)

Is het niet mogelijk om deze uit deze lijst te halen?

Groetjes :)
ps: mijn excusses als hier al een topic over is geweest...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:43

Dat je kunt zien als een gebruiker geband is, is een service die recent mogelijk is gemaakt. Op die manier kun je gelijk zien waarom er geen antwoord op je PB is gekomen van die gebande gebruiker bijvoorbeeld :).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:14

Ik wist helemaal niet dat er lijstjes van jarigen zijn?

Edit: ik heb het lijstje al gevonden :D

imd

Re: Jarige bokkers, en gebande bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:15

balance: dat zijn dan bokkers die tijdelijk zijn geband ofzo? die met een bot gaan er wel uit neem ik aan? :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:19

:o waar kan je dat lijstje met jarigen vinden dan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:24

Forum index en dan helemaal onderaan

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:27

wauw, was nog nooit naar onder gescrold, gaat een wereld voor me open :+

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:23

balance schreef:
Dat je kunt zien als een gebruiker geband is, is een service die recent mogelijk is gemaakt. Op die manier kun je gelijk zien waarom er geen antwoord op je PB is gekomen van die gebande gebruiker bijvoorbeeld :).

Wat ik me steeds afvraag, ( misschien moet dat wel een nieuwe discussie worden hoor) is dat waarom gebande bokkers zo openbaar in een lijst staan? Het komt over van jij bent stout geweest zoals op de kleuterschool, en dan moet jij in de hoek en openbaar met naam en toenaam aan de schandpaal.
De meeste bans gaan om spam. Een OW kun je ook onterecht krijgen, als het onterecht is dan sta je er ook ineens wel erg gekleurd op. ( en dan niet in de hulkenkleur!!) Dit geldt met name voor mensen die helemaal geen nickname gebruiken maar doodgewoon posten onder hun eigen naam. Anonimiseren zou eigenlijk in die gevallen zeker terecht zijn.
Ik post bijv onder mijn eigen naam, ik ben te traceren ( heb nooit een ban of OW gehad trouwens)
Eigenlijk vind ik het niet horen dat de bans openbaar staan. ( behalve dan voor spamaccounts want die zijn per definitie echt anoniem)

Mocht dit een discussie waard zijn voor het beleid dan wil ik graag de mod vragen om dit bericht te verplaatsen en misschien wel met een kopje, anonimiseren van een OW.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:10

imd: als een ban is opgeheven staat die niet meer bij de naam en kun je de gebruiker weer gewoon aanschrijven.

EstherHegt: ik wil op jouw bericht graag terugkomen als blijkt dat het beleid het een discussie waard blijkt te vinden. Je mag me dan overigens even een berichtje geven als je denkt dat ik dat even over het hoofd zie. Ik kan het overigens altijd waarderen als iemand zijn best doet een bericht netjes te formuleren, bedankt dus.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:57

EstherHegt, het is niet voor het schandpaal-effect, dan zouden we er 1ste OW's bijvoorbeeld ook in moeten zetten. Het gaat er puur om dat voor anderen zichtbaar is dat iemand een bepaalde periode niet kan reageren. Niet op pb's, maar bijvoorbeeld ook niet op EA-transacties.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:08

Neonlight schreef:
EstherHegt, het is niet voor het schandpaal-effect, dan zouden we er 1ste OW's bijvoorbeeld ook in moeten zetten. Het gaat er puur om dat voor anderen zichtbaar is dat iemand een bepaalde periode niet kan reageren. Niet op pb's, maar bijvoorbeeld ook niet op EA-transacties.

Wat is voor jou het schandpaal effect? Ik snap zowiezo niet veel hoor van het OW gedoe, het gaat er mij echt om waarom een OW of ban waarin iemand met naam en toenaam genoemd wordt en dan in zo'n lijst komt. Dat geldt wat mij betreft dan ook zeker de mensen die niet onder een nickname posten openbaar worden gemaakt. Mensen die onder eigen naam posten hebben recht op anonimiseren. Onder een fantasie naam is dat natuurlijk weer anders. Voor bekende Bokkers die misschien ook een nickname gebruiken maar toch wel bekend zijn is dat ook schadelijk.
Als iemand een tijdelijke OW of ban heeft is dat dan niet via een melding PB op te lossen als iemand een mail wilt sturen? Dus niet zo openbaar?
Jaren geleden heeft een hele goede vriendin van me dit geintje gehad, een OW die publiek was door schaduwaccount, haar eigen naam, maar ze was echt haar inlog kwijt en had een nieuw account aangemaakt. In dit geval is het ook rechtgezet door communicatie maar haar naam stond er wel en dat vond ze wel heel erg. Het is achteraf wel ongedaan gemaakt, maar het was wel gebeurd.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 30-04-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:14

Mensen hebben zelf de keuze om een nickname te gebruiken of hun echte naam, gebruikers zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen privacy. Niemand wordt gedwongen om onder eigen naam hier te posten, je zo open en bloot geven is een keuze die je zelf maakt.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:15

Neonlight schreef:
Mensen hebben zelf de keuze om een nickname te gebruiken of hun echte naam, gebruikers zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen privacy. Niemand wordt gedwongen om onder eigen naam hier te posten, je zo open en bloot geven is een keuze die je zelf maakt.

Hier wordt ik dus wel boos om, natuurlijk is het mijn eigen keuze om mijn eigen naam te gebruiken, dat doe ik omdat ik sta voor mijn principes. Het betekent echter niet dat als ik onterecht een OW zou krijgen dat mijn naam aan de schandpaal mag. Dat is echt te makkelijk, jij zegt dus eigenlijk je kunt beter onder een nickname posten dan ben je niet verantwoordelijk voor je tekst. Dit gaat echt voorbij aan de ethische vraag die ik stel.

Edit, mensen kunnen op Bokt ook maar een keer hun gebruikersnaam veranderen, wat te doen als je eerst onder een nickname schrijft later onder je eigen naam en je wordt ineens gestalkt? Verboden te bokken dan?
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 30-04-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:23

Ik zeg ten eerste dat het geen schandpaal is die lijst, en de reden waarom die lijst er is. Ten tweede zeg ik, dat als je niet met je eigen naam ergens mee geassociëerd wilt worden, dat het aan je eigen is om op bokt anoniem te blijven. Als je een OW krijgt kom je niet op de lijst te staan, alleen als je een ban krijgt. Als je je gewoon aan de boktregels houdt en een keer een onterechte OW zou krijgen, sta je nog niet op de lijst.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:17

Is daar echt een lijstje van? Nooit gezien joh. Zit gewoon zo vaak in de forum. Dat ik dat niet eens zie. :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:34

EstherHegt schreef:
Neonlight schreef:

Hier wordt ik dus wel boos om, natuurlijk is het mijn eigen keuze om mijn eigen naam te gebruiken, dat doe ik omdat ik sta voor mijn principes. Het betekent echter niet dat als ik onterecht een OW zou krijgen dat mijn naam aan de schandpaal mag. Dat is echt te makkelijk, jij zegt dus eigenlijk je kunt beter onder een nickname posten dan ben je niet verantwoordelijk voor je tekst. Dit gaat echt voorbij aan de ethische vraag die ik stel.

Edit, mensen kunnen op Bokt ook maar een keer hun gebruikersnaam veranderen, wat te doen als je eerst onder een nickname schrijft later onder je eigen naam en je wordt ineens gestalkt? Verboden te bokken dan?

In speciale gevallen mag je je naam nog een keer veranderen, moet je even een mod pben. Maar ik vind het toch een stuk eigen verantwoordelijkheid hoor.

En bij problemen werkt het boktteam imo goed mee hoor, ik stond ook een paar keer met m'n volledige naam op bokt (dommm) wat ik weg wilde hebben en dat is geen probleem..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:36

Iemand link naar het lijstje? Bokt afgezocht en niets gevonden. :o

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:37

Biggers schreef:
Iemand link naar het lijstje? Bokt afgezocht en niets gevonden. :o

Op de homepage helemaal naar onder scrollen! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:39

Oh, hihi. Gevonden. :)
Juangi, gefeliciteert met je verjaardag trouwens. Er is zelf vandaag iemand 1 jaar geworden. :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:13

Biggers; Oh dankjewel!

Hahaha, ik zag het ja! Moest even 2x kijken!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:20

Hoe zit het eigenlijk met overleden bokkers? Ik mag hopen dat die toch niet meer in die lijst verschijnen? Dat zou echt te pijnlijk zijn...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:49

Goeie vraag Tineke! Ben ik ook wel benieuwd naar, is wel een aandachtpuntje idd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:34

Daar is laatst op FZ al een hele discussie over geweest. Even zoeken en het is zo gevonden. Kwam volgens mij geen concreet antwoord uit, omdat je van sommige Bokkers niet weet dat ze overleden zijn.