Nieuws opsplitsen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Nieuws opsplitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:19

Is het mogelijk om de nieuwspagina op te splitsen in nederland en buitenland? Nu weer een topic over paarden die omgekomen zijn in een brand, dus ik denk wtf? Waar dan? Blijkt het weereens in amerika te zijn. Buitenlands nieuws boeit me niet zo. Dus wellicht opsplitsen of een tag erin?

Imre

Re: Nieuws opsplitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:23

Ik ben voor een tag. :j Goed idee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:30

Ben tóch voor de tag. Aangezien je dan niet nog een andere indeling moet maken. ;) Tag wordt wat makkelijker. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:39

Heb het even achter de schermen aangedragen. Eens kijken wat de ideeën er over zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:44

Ik lees niet veel nieuws, maar is altijd handig, voor wanneer ik verstandig word en ga lezen. :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:45

ja Tag zoals

[NL] en [BUI] (Nl en Buitenland )

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:47

Ja of [NL] en [INT] als internationaal.
Lijkt me idd overzichtelijker :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:49

Bij bui denk ik eerder aan regen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:50

Ja, inderdaad. Kan je NL en INT doen. (Tenzij mensen van ca. 10 jaar, nog niet weten wat het is.)
Maar daar komen ze later dan wel achter. Dus ik ga inderdaad dan voor NL en INT.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:59

Ik denk niet dat dit op korte termijn haalbaar is.
Er zijn voor in de toekomst met de nieuwe voorpagina wel plannen voor een tabbladen systeem.
Daarmee kun je ook al een hoop nieuws schiften.
Maar op dit moment gaat met tags werken echt niet lukken denk ik. We hebben nu al te weinig tekens voor op de voorpagina, laat staan dat we er nog een tag tussen moeten proppen :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:00

op korte termijn niet haalbaar? Wat is er voor moeite om een tag in een titel te zetten? zijn 4 karakters.

Waar een wil is, is een weg IMO

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:02

stef schreef:
op korte termijn niet haalbaar? Wat is er voor moeite om een tag in een titel te zetten? zijn 4 karakters.

Waar een wil is, is een weg IMO

Ongeveer dezelfde moeite als er gewoon even langs te scrollen? ;) :D

De wil is er wel, maar zo makkelijk werkt het helaas niet, zeker niet met een voorpagina als van bokt :)
Overigens lijken tabbladen mij een stuk handiger en daar wordt aan gewerkt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:06

De NR is niet zo'n voorstander van tags, alleen al omdat je dan nog veel meer soorten kan gaan onderscheiden. Een onderscheid in discipline zou bijvoorbeeld ook prettig werken, net als stamboeken bijvoorbeeld. Dat maakt een titel er niet leesbaarder op, en dat is wel gewenst voor een nieuwsartikel.
Een mooiere oplossing zouden trefwoorden zijn en de mogelijkheid om je erop te abonneren, maar daarvoor is op afzienbare termijn geen oplossing in het vooruitzicht.
Maar omdat we wel de vraag snappen, denk ik dat het verstandig is om dit soort verwarring te voorkomen door een specifiekere titel te geven, met de kanttekening dat we ook aan een maximum aantal karakters gebonden zijn.
Hopelijk komt dit (deels) aan de vraag tegemoet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:06

@cayenne
nee, want ik kan er niet langs scrollen, want ik weet niet of een topic NL of BU nieuws bevat, daarvoor moet ik het eerst openen, ga ik lezen, en kom ik er halverwege het bericht pas achter of het om NL of BU nieuws gaat. Tabbladen wordt aan gewerkt, ja, net als EA zeker?

Sorry, maar ik wordt er een beetje simpel van. Het is weer een goed idee, en het is weer nee, as usual. Wanneer gaat het team nou eens vanuit de gebruiker kijken ipv wat makkelijk is voor het team?
Het zijn verdikke 4 karakters, wat is het verschil tussen "paard in sloot" en [NL]Paard in sloot

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:08

Als je het gebied, land, stad, dorp in de titel zet, dan wordt het duidelijk. Bijvoorbeeld: paard in de sloot in Nijmegen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:08

Stef, wat vind je van mijn suggestie? Dat is een veel generiekere benadering dan een tag voor dit specifieke geval, bovendien is het uit journalistiek oogpunt ook sterker. Ik heb overigens bij het artikel in kwesite even gekeken, daar was het aantal karakters wel de belemmerende factor.

Op dit moment werken we overigens wel beperkt met tags voor grote nieuwsevenementen (HK = Hengstenkeuring, WEG = wereldruiterspelen), ik heb eigenlijk geen idee hoe de gebruikers dat ervaren.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-04-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:09

Ik vind ook wel, dat ze niet alleen aan de gebruikers hoeven te denken. Alsof ze al niet genoeg te doen hebben.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:09

Ik ben het helemaal eens met Stef. Tabbladen, abonnementen... Het kan toch veel simpeler? Als je niet met tags wil werken, zorg dan voor een vermelding van het land/regio in de titel. Zie het als een creatieve, journalistieke uitdaging om de titel kort genoeg te houden. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:10

Oh, je frustratie snap ik wel hoor. Ik word er regelmatig ook zelf gefrustreerd van, maar we moeten helaas roeien met de riemen die we hebben. Voor de verwerkingssnelheid van opgegeven projecten mag je bij het beheer aankloppen ;)

Eigenlijk hoef je het bericht niet eens te openen, want de eerste 3 regels staan op de voorpagina altijd direct onder het bericht en in die drie regels staat ook vaak de plaats en het land waar het bericht zich heeft afgespeeld. (tenminste, zo vertaal ik altijd zodat het direct duidelijk is wanneer de plaats niet in de titel past.) Ook in dit geval is dat zo.

Citaat:
Een grote stalbrand in de Amerikaanse staat Ohio heeft het leven gekost aan acht paarden. Het vuur was hoogstwaarschijnlijk aangestoken door homohatende personen. De grote boerderij van Brent Whitehouse heeft enorm veel schade opgelopen.

Kwestie van lezen dus :j

Tags zijn we inderdaad niet voor zoals Lielle al ergens hierboven aanhaalde.
Trefwoorden lijken me wel een mooi systeem. De zoekfunctie is daar al een belangrijk deel van, maar dat zou nog veel specifieker uitgewerkt kunnen worden.
Geloof me, we willen zelf ook graag dat dingen veranderen, want we botsen zelf ook tegen veel onderwerpen aan die kunnen worden verbeterd, maar we doen ons best. Hopelijk komt er ooit een dag dat we het naar ieders tevredenheid op kunnen lossen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-04-11 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:11

@ lielle,
Met trefwoorden werken lijkt me helemaal niet handig eerlijk gezegt. Wat als mensen een hele brede interesse hebben? Ja ok, als je je enkel en alleen voor de mensport interesseert kan het werken, maar goed, dan heb je trefwoord mensport en wordt er in het artikel over aangespannen rijden gesproken, en dan mis je m dus.
Een specifiekere titel kan opgelost worden door een tag.
Onderscheidt in dicipline en stamboek zie je vaak al terug: New forest keurt 6 hengsten goed, Pietje puk kamioen dressuur, maartje jansen gediskwalificeerd bij springen etc

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:13

Imre schreef:
Ik ben het helemaal eens met Stef. Tabbladen, abonnementen... Het kan toch veel simpeler? Als je niet met tags wil werken, zorg dan voor een vermelding van het land/regio in de titel. Zie het als een creatieve, journalistieke uitdaging om de titel kort genoeg te houden. :D

dat is dus precies wat ik net als alternatief al opperde. Maar op de lange termijn zou ik heel graag een oplossing hebben die voor gebruikers de mogelijkheid biedt om nieuws op maat op de voorpagina te krijgen. Maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:14

Dribbel schreef:
Als je het gebied, land, stad, dorp in de titel zet, dan wordt het duidelijk. Bijvoorbeeld: paard in de sloot in Nijmegen.

Dat wordt ook meestal gedaan, maar probeer maar eens de dood van 8 paarden, homohaat/discriminerende oorzaak, brand en de plaats in een titel te proppen :D Soms kan het gewoon niet anders.
Bij dit topic heb ik zonder dollen 8 verschillende titels geprobeerd, de naam van de oorzaak aan moeten passen en nog kwam het bijna niet uit :D Ik heb gewoon 10 minuten nodig gehad om een beetje normale titel in elkaar te flansen zonder dat ik de error kreeg van "titel te lang".

Maar nogmaals, de plek waar het is gebeurd is ook gewoon op de voorpagina te lezen in de eerste 3 zinnen direct onder de titel.
Verder hopen ook wij op een snel verbeterde voorpagina :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:15

Juist, daarom. Maak het niet moeilijker, terwijl ze het al moeilijk hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:16

Cayenne schreef:
Citaat:
Een grote stalbrand in de Amerikaanse staat Ohio heeft het leven gekost aan acht paarden. Het vuur was hoogstwaarschijnlijk aangestoken door homohatende personen. De grote boerderij van Brent Whitehouse heeft enorm veel schade opgelopen.

Kwestie van lezen dus :j

Ik lees prima cayenne, maar dit kan ik pas zien als ik het topic geopent heb en aan het lezen ben.

Voor verwerkingssnelheid aanklopen bij t beheer??? Yeah right.. en dan?

Cayenne schreef:
Eigenlijk hoef je het bericht niet eens te openen, want de eerste 3 regels staan op de voorpagina altijd direct onder het bericht en in die drie regels staat ook vaak de plaats en het land waar het bericht zich heeft afgespeeld. Ook in dit geval is dat zo.

Niet als het topic in de lijst actieve topics staat. maar goed, blijf vooral naar mij wijzen dat ik het allemaal niet goed lees :?

Biggers schreef:
Ik vind ook wel, dat ze niet alleen aan de gebruikers hoeven te denken. Alsof ze al niet genoeg te doen hebben.

Heeft niks te maken met iets te doen hebben, heeft ermee te maken dat het hele beheer draait om het gemak van het team en niet om het gemak van de gebruiker. Echter is de gebruiker toch echt zéér belangrijk voor bokt, zonder gebruikers nl geen bokt :n

[

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:17

stef schreef:
@ lielle,
Met trefwoorden werken lijkt me helemaal niet handig eerlijk gezegt. Wat als mensen een hele brede interesse hebben? Ja ok, als je je enkel en alleen voor de mensport interesseert kan het werken, maar goed, dan heb je trefwoord mensport en wordt er in het artikel over aangespannen rijden gesproken, en dan mis je m dus.
Een specifiekere titel kan opgelost worden door een tag.
Onderscheidt in dicipline en stamboek zie je vaak al terug: New forest keurt 6 hengsten goed, Pietje puk kamioen dressuur, maartje jansen gediskwalificeerd bij springen etc

je gaat nu bezwaren noemen tegen op een oplossing (trefwoorden) die ik alleen maar heb aangestipt, zonder verdere uitwerking, dus dat laat ik nu even gaan.

Maar de voorbeelden die je voor discipline en stamboek noemt kun je dus precies hetzelfde toepassen voor landen, en ik denk dat daar best iets mee gedaan kan worden. Dus we nemen je bezwaar graag mee, we zien alleen een andere oplossing ervoor. Ik zou graag over pak-m-beet een maand met je opnieuw van gedachten willen wisselen of het uitpakt zoals we nu verwachten.