Veel bans of OW's voor schaduwaccount....frapant.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Veel bans of OW's voor schaduwaccount....frapant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:25

Ik zat net even in het lijstje van de Bans/OW's te kijken, maar er zijn echt achterlijk veel mensen die een SA hebben aangemaakt....

Maar waarom maken zooooooveel mensen een SA?

Kijk dat iemand denkt: ik ben klaar met mijn account ik wil weer anoniem door het leven dat snap ik... Maar goed het lijkt me niet dat zoveel mensen dat bedenken...?

En hoe controleer je dat ik bijv een SA aanmaak en niet bijv een vriendin/zus/broertje/moeder een extra account? Ik ben niet zo in de IP adressen... Ik zou niet eens durven toelaten dat iemand een account aanmaakt op mijn pc...

RoodZonnetje

Re: Veel bans of OW's voor schaduwaccount....frapant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:31

Ik gok dat het ook veel mensen zijn die simpelweg een andere naam willen en niet beseffen dat ze daarvoor ook een aanvraag kunnen doen bij het beheer :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:34

De redenen voor schaduw accounts zijn enorm verschillend.
Sommigen zijn wachtwoorden van Bokt of email vergeten en maken daarom niet, anderen zijn de naam zat.
Maar er zijn ook mensen die opnieuw anoniem willen zijn of je hebt mensen die lekker een relletje op willen zetten.
Ook populair is om een account extra aan te maken en daarmee reageren op jezelf in een topic dat kennelijk niet snel genoeg loopt.

Hoe wij SA's opsporen kan hier niet heel uitgebreid besproken worden omdat wij daarmee onze middelen uit handen geven.
Maar het gebeurt wel zorgvuldig. Bij verdenking op een SA wordt er naar een flink aantal punten gekeken en wordt het overlegd met het hele team.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:34

ik word ook steeds aangevallen door iemand die keer op keer daarvoor een SA aanmaakt.duidelijk herkenbaar, en iedere keer verwijderd.
wat is het nut ?
en is er geen mogelijkheid om zo iemand voorgoed onmogelijk te maken, zichzelf aan te melden ?
word ook lastig om steeds te temmen op die persoon...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:36

Nickeltje schreef:
Sommigen zijn wachtwoorden van Bokt of email vergeten en maken daarom niet, anderen zijn de naam zat.
Maar er zijn ook mensen die opnieuw anoniem willen zijn of je hebt mensen die lekker een relletje op willen zetten.
Ook populair is om een account extra aan te maken en daarmee reageren op jezelf in een topic dat kennelijk niet snel genoeg loopt.

Hoe wij SA's opsporen kan hier niet heel uitgebreid besproken worden omdat wij daarmee onze middelen uit handen geven.
Maar het gebeurt wel zorgvuldig. Bij verdenking op een SA wordt er naar een flink aantal punten gekeken en wordt het overlegd met het hele team.

_O-

Beetje triest... :')

Oke dus ik mag ervan uit gaan dat het zorgvuldig wordt onderzocht?

Gisteren had ik ook een vermoeden van een SA daarom ging ik in het lijstje kijken, maar het zal zeker wel langer dan 1 dag duren voordat deze wordt opgeschreven?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:40

Zonnetje, daar ken ik er ook 1 van.... reageren in eigen topics of bijval in topics waar zij wordt afgekraakt. Ik heb de sa toen doorgegeven aan een mod. Helaas krijgt alleen de 2de account een ban!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:41

Als je een vermoeden van een SA hebt, kun je beter toch even temmen of een pbtje sturen naar een mod. Dan weet je zeker dat het bij ons aankomt en dat ernaar gekeken word.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:45

Waar is dan die lijst? :o
Nog nooit gezien namelijk.... :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:46

In een sticky van eline bij FZ

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:11

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:50

Had hem al gevonden. Goh, dat zijn er inderdaad veel. (Ookal stond ik er zelf ook op)
Dat kwam doordat ik een ander account had gemaakt, maar ineens werd opgegeven als schaduwacount. Terwijl ik überhaupt niet weet/wist wat dat was. Dus weet het nu nog niet. :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:58

Een SA is een 2e account van dezelfde persoon...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:01

Tja, dat zeggen ze allemaal Biggers. ;) Ik weet wel dat het team daar aardig zorgvuldig in is. Maar waar gewerkt wordt, kunnen fouten gemaakt worden. Dus misschien een bezwaar indienen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:04

jee...een SA openen om in je eigen topic te reageren...dat is toch wel heel erg zielig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:08

slimmerik schreef:
Tja, dat zeggen ze allemaal Biggers. ;) Ik weet wel dat het team daar aardig zorgvuldig in is. Maar waar gewerkt wordt, kunnen fouten gemaakt worden. Dus misschien een bezwaar indienen?

Nee echt. Nu weet ik het wel. :j
Nu het gezegt is. :p
Bezwaar indienen heb ik gedaan, maar was best wel onzinnig. En nu is hij tóch weer ingetrokken, en ben ik opnieuw begonnen, als een serieuze bokker. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:08

geerke schreef:
jee...een SA openen om in je eigen topic te reageren...dat is toch wel heel erg zielig.

Oh, aan zoiets deed ik niet hoor. ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:09

geerke schreef:

Ja, dat is best slim bedacht :P maar... Je leerd er niks van toch? :)

Intressante lijst, sinds dit topic heb ik hem eens bekeken. Wat veel namen zeg :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:12

Nickeltje schreef:

Lekker zorgvuldig, mijn moeder is ook geband omdat ze op hetzelfde IP adres zat. Heb er nog over gepb't maar nooit iets terug gekregen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:32

MarcoBorsato schreef:
Lekker zorgvuldig, mijn moeder is ook geband omdat ze op hetzelfde IP adres zat. Heb er nog over gepb't maar nooit iets terug gekregen...

Daar had je toch gewoon een keer per pb navraag naar kunnen doen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:35

Wat ik me dan afvraag is wat het verschil is tussen schaduwaccount en gebruik schaduw account (wat een ban van een dag is!) maar dat is een beetje offtopic!

Zijn er inderdaad heel veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:40

Barbabientje schreef:
Wat ik me dan afvraag is wat het verschil is tussen schaduwaccount en gebruik schaduw account (wat een ban van een dag is!) maar dat is een beetje offtopic!

Zijn er inderdaad heel veel!

Stel jij maakt een SA genaamd piepelotje
Piepelotje word dan permanent opgehoepeld, en Barbabientje krijgt een ban van een dag.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:40

Aaaah Niels, bedankt :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:41

Mijn dochters zitten ook op Bokt, ik heb dit gemeld bij een toenmalige Mod.

En ik heb ook meegemaakt hoor dat iemand in een topic zat met 2 SA's, vriend en vriendin :D .
Ik zag het helemaal voor me:
eerst de één reageren, uitloggen, weer inloggen, en dan de ander reageren,en dat hele dagen/avonden lang. De meesten in die topics hadden het door, behalve het Boktteam. :=
Ik weet gewoon zeker, dat die persoon weer een SA heeft aangemaakt.
Nu vind ik bannen ook wel een overdreven iets, behalve bij oplichting of spam. Doet mij een beetje aan school denken, als je niet lief bent, dan moet je in de hoek. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:44

Ik heb jaren geleden weleens een topic op bokt gelezen (volgens mij bij Horses at work) waarbij iemand een schaduwaccount had en heel uitgebreid op zichzelf ging reageren en tips geven. Vervolgens ging ze als TS weer met haar eigen SA in discussie en dat ging bijna anderhalve pagina zo door _O-
Later kwam uit dat het een SA was, heel apart was dat :D

Ik zie het nut van een SA niet zo. Vroeg of laat komt men er toch achter en heb je de poppetjes aan het dansen en ach, je kunt toch veel beter gewoon jezelf zijn? :) Rellen met een SA vind ik trouwens ontzettend laag en irritant om te lezen.