Regelmatig als ik iets opzoek over de kwaaltjes van mijn huisdieren kom ik op deze site terecht.. daarom heb ik ook maar besloten om zelf lid te worden. Mijn naam is Valerie en we hebben thuis 3 huisdieren. 2 poezen en 1 hond. De hond ( boemer ) is 14 jaar oud en is 6 weken geleden geopereerd aan een blaassteen. Hij mocht dezelfde dag nog naar huis en is weer helemaal de oude. Tot hij vanmorgen opeens raar begon te lopen. Hij tilde zijn poten niet goed op en liep overal tegen aan. Eerst dachten we dat het epilepsie was omdat hij dat wel vaker heeft. Ik heb meteen de dierenarts gebeld omdat ik het nogal raar vond. Die zei dat ik een uur later nog kon komen. Ik moest weg maar mijn moeder is toen met hem naar de da gegaan. Die zei dat het waarschijnlijk epilepsie was en dat het wel weg zou gaan. Maar toen ik rond 5 uur thuis kwam had hij het nog steeds. Hij hield zijn kopje ook heel scheef. Ik heb weer de da gebeld en mocht weer langskomen. Ik dacht dat boemer een oorontsteking zou hebben omdat hij zijn hoofd zo scheef hield. Hij is weer onderzocht en deze da zei dat boemer een evenwichtsaandoening heeft. Het heet het: Geriatrisch Vestibulair Syndroom. Ik had er nog nooit van gehoord maar de da zei dat boemer het maar in lichte mate heeft. Gelukkig maar. Alleen hij loopt nog zo raar en houdt zijn hoofd ook erg scheef dat ik er niet helemaal gerust over ben. Mijn vraag is of iemand hier van gehoord heeft en hoelang het ongeveer duurt voordat het weg is.. de da zei dat het kon verschillen tussen 3 dagen en een paar weken.. of zelfs helemaal niet meer. Onze hond is verder erg gezond en fit. Ik hoop dat hij hier ook bovenop komt. Heeft iemand een hond die dit syndroom ook heeft? Dan hoor ik het graag! Groetjes Valerie
miss_nadine
Geplaatst: 19-04-11 23:50
Welkom!
Ik heb dit een keer met mijn konijn gehad, precies hetzelfde syndroom. Dit ging inderdaad met een paar dagen vanzelf over, ik hoop dat dit ook voor jou hondje geld