topics vol tegenstrijdigheden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gaellehtc

topics vol tegenstrijdigheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 09:36

Hoop dat het hier goed staat.

Iets wat me steeds meer opvalt en waar ik eigenlijk wel boos om word, zijn mensen die een topic beginnen, hun relaas doen en die blijkt dan vol tegenstrijdigheden te staan. Dit wordt dan opgemerkt door lezers van dat topic, hierop reageren en dan ontspoort zo'n topic.

Waarom worden zulke topics dan geschreven? Zijn de tegenstrijdigheden het gevolg van emoties, het vragen om aandacht, het zich anders voordoen dan dat iemand zelf is, zich belangrijk voelen, stoken?

_Tara_

Re: topics vol tegenstrijdigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:38

Ik weet niet precies welk topic je bedoelt, maar het zou best kunnen als iemand frustraties uit, dat dit met emoties gepaard gaat en daardoor het verhaal wat meer aangedikt wordt dan het eigenlijk gebeurd is.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 09:43

Het is een algemene vraag, maar vlak voor het schrijven hiervan zat ik wederom een topic te lezen waarin een topicstarter werd gewezen op tegenstrijdigheden in haar relaas, waardoor de topicstarter niet echt meer werd geloofd.
Ik bedoel dus niemand speciaal, gewoon iets wat me meerdere malen is opgevallen

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:10

geen idee. ik weet wel dat ik goed oplet hoe ik m'n OP formuleer. maar dat komt voornamelijk omdat het verhaal meestal niet in een paar zinnen te vertellen is en er veel details inzitten. waar ik wel eens moe van wordt is dat ik toch m'n best doe om het zo duidelijk en uitgebreid mogelijk neer te zetten en mensen dan enkel de eerste regels lijken te lezen om me daar dan op aan te vallen :? terwijl iets verder een gewone uitleg daarvoor zou staan.
misschien is het idd emoties, misschien kunnen mensen zich niet goed uitdrukken, misschien is het wel dat je op internet natuurlijk wat stapjes overslaat die je in een gewone discussie wel hebt. face-to-face kan je iemands gedachteproces iets bijsturen als ze een redenatiefout maken, op internet wordt er eerst geredeneerd en conclusies getrokken en dat wordt dan gepost, dan kan je wel eens een beetje langs elkaar heen praten of iets lezen wat heel anders bedoeld is.
de toon kan ook anders overkomen.
wanneer iemand eerst het ene zegt en dan het ander, zich dan verontschuldigd met bijv: "ik was het even vergeten"
dan kan dat bijv overkomen als smoes om toch gelijk te halen of als een manier om het verhaal toch zijn/haar kant op te draaien. maar misschien zijn ze het ook echt gewoon vergeten, en was het heel druk bij hen thuis. hoeft niet, maar kan wel.
ach je zult zoiets toch nooit te weten komen. en veel mensen hebben hun oordeel al klaar liggen na de eerste paar zinnen, dan laten ze zich niet meer overhalen of willen ze andere opties niet meer zien. dan kan in een topic al snel een sfeer van wantrouwen ontstaan.
maar ik denk dat je er niet altijd te veel over moet nadenken, neem het met een korreltje zout en lach er een keertje om. ;)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:02

LZP -> FZ

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:05

'Tegenstrijdigheden als in leugens? eerdere objectieve feiten gaan verdraaien?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:56

Oke, ik ga heel even offtopic.

Ligt het aan mij of mag ik geen berichten meer versturen via de inbox? En wil het topic alleen nog maar het topic eronder openen i.p.v degene die ik aanklikte, en zijn er meerdere die last hebben van het niet mogen aanmaken van een topic?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:05

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 19:29

Het steeds anders lezen of het niet-begrijpend lezen , zorgt ook vaak voor een heleboel verwarring en discussies die eigenlijk nergens toeleiden.

Daarnaast zie ik ook dat sommige TS-ers soms constant hun mening bijdraaien om de discussie maar gaande te houden en daardoor soms heel tegenstrijdig worden in hun beweringen