Ik ben Christophe, net geen 30 jaar jong, en zoals iedereen hier een paardenliefhebber.
Enkele jaren terug ben ik gestart met paardrijden in een manege in de buurt. Na een stevig jaar daar gereden te hebben, kreeg ik het moeilijker en moeilijker om de levensomstandigheden van de meeste manegepaarden aan te zien. Door te weinig weidegang en soms teveel werken in de lessen, zijn veel paarden afgeleefd en komen er heel wat met gedragsstoornissen te zitten. Uiteindelijk heb ik mij niet meer ingeschreven voor een volgende lessenreeks.
Ondertussen had ik via kennissen ook mijn eigen verzorgpaard. Zijn eigenaar rijdt gemiddeld om de 3 weken eens, wat wel vrij weinig is. Dus probeer ik er zeker wekelijks wat mee te werken in de piste en doe ik er ook stevige wandelingen mee, samen met die kennis en haar paardje.
Daarnaast ben ik vorig jaar ook gestart met Natural Horsemanship in de 27 ranch. Ik heb er de Starter Basics (volledig) en Basics Advanced grondwerk gevolgd. Het grondwerk boeit mij meest en het is dan ook een plezier om dit aan te leren aan mijn 22-jarig strijdros

Mijn hoofdbezigheid met paarden is het geven van massages, meer bepaald shiatsu. Hiervoor volg ik een 3-jarige opleiding die ik in juni zal afgerond hebben. Ik heb een maand geleden mijn website gelanceerd en probeer nu stilaan shiatsu voor paarden wat meer te promoten.
Wie weet tot in één of ander forum topic