Waarom geen vermelding voorpaginanieuws?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Waarom geen vermelding voorpaginanieuws?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 14:22

Daantje

Re: Waarom geen vermelding voorpaginanieuws?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:30

Als je me dan uitlegt waar het over gaat dan kan ik ook oordelen :D
Ik kom er namelijk niet echt uit :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:33

Omdat het niet paardgerelateerd is.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:36

En mogelijk omdat niet alles op de voorpagina vermeld kan worden?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:38

Het gaat om sexueel misbruik binnen een rijvereniging/ manege.
Is niet bepaald paardgerelateerd,. behalve dan dat hij (schijnbaar) zijn positie misbruikt heeft.

Ein Reitlehrer aus Niedersachsen soll seine Position ausgenutzt haben, um sich Schülerinnen sexuell zu nähern. Betroffene erzählen, was sie erlebt haben.

Een rijleraar uit Nedersachsen zou zijn positie misbruikt hebben om zijn leerlingen sexueel te benaderen.
Betrokkenen leggen uit wat ze meegemaakt hebben.

Met een video erbij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:39

luxx schreef:

Het is wel paard-gerelateerd, het gaat immers om misbruik in de paardenwereld.

FS,
Dit artikel is van begin februari, het is nu geen "nieuws" meer en misschien omdat het voorval zich in Duitsland heeft afgespeeld en niet hier in Nederland?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:42

Omdat de nieuwsredactie er wellicht niet van op de hoogte is? Die zijn nogal afhankelijk van tips. Dus ik zou zeggen: Tip de nieuwsredactie :)*

Overigens als professor dit zou belangrijk vind kan ie dit toch prima zelf aan kaarten? :x

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:39

De NR heeft hier al bericht over gehad van Professor. Het nieuws is zeker niet meer recent, niet echt 'groot' nieuws en komt uit Duitsland, wat zo de redenen zijn waarom wij het niet op de VN plaatsen. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 15:53

Electra63 schreef:
luxx schreef:

FS,
Dit artikel is van begin februari, het is nu geen "nieuws" meer en misschien omdat het voorval zich in Duitsland heeft afgespeeld en niet hier in Nederland?

Dat van ndr is van die datum, maar van adr is recent? Ben er op gewezen door duitse klanten, die mij die vraag stelde die ik niet kan antwoorden, daarbij doe ik mij nu niet in europa bevinden. En het wordt op dit moment besproken binnen de olympische sportbond en politiek? Het betreft niet alleen duitsland en buitenlands nieuws doet men ook plaatsen?

Niet recent nieuws, geen groot nieuws, zou maar zo kunnen dat het ook nederlandse kinderen betreft zo dicht bij de grens der nederlanden en duitsland? Bokt doet van alles en nog wat plaatsen, maar dit niet?
De reactie van deolympische sportbond was samengevat:"het is niet zo erg als bij de kerk omdat het minder kinderen betreft bij ons is het anders."
Dat is toch ook niet te begrijpen? Hoe kan men zo reageren en denken? Dit gaat bokt ook aan, voor de jeugd op te komen en te beschermen?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:05

Electra63 schreef:
luxx schreef:

Kleuterschool, sportclub, manege, is wel érg zijdelings paardgerelateerd hoor... Als hij zich aan paarden had vergrepen was het weer een ander verhaal geweest.

Vind trouwens wel dat meisjes niet vaak genoeg gewaarschuwd kunnen worden om misbruik tegen te gaan dus wat mij betreft past het prima op de voorpagina van bokt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 16:13

Als hij zich aan paarden had vergrepen, was het anders geweest? Zijn de dames niet onder druk gezet met de welzijn van de paarden? Hoe dan ook dit is onbegrijpelijk, dat bokt dit niet doet vermelden? Regelveranderingen ja en dit wat nu besproken wordt bij de olympische sportbond en politiek niet?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:16

Je kan het toch gewoon zelf op ON zetten?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:20

Of even een pb sturen naar de nieuwsredactie om ze er op te attenderen in plaats van hier zo verongelijkt te doen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 16:23

Liene schreef:
De NR heeft hier al bericht over gehad van Professor. Het nieuws is zeker niet meer recent, niet echt 'groot' nieuws en komt uit Duitsland, wat zo de redenen zijn waarom wij het niet op de VN plaatsen. ;)

Zo te lezen heeft professor dat al gedaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:25

Luxx,
Het gaat om misbruik in de "paardenwereld", dus IMO wel relevant voor een paardenforum.
En een kleuterschool vind ik wel zijdelings gerelateerd, maar manege (zie jouw bericht) is toch echt paard-gerelateerd. Het had van mij dus wel op de voorpagina mogen staan, om kinderen te waarschuwen.
Het gebeurt volgens mij in (bijna) iedere tak van jeugdvereniging, dus ik ben er niet echt verbaasd over dat het in de "paardenwereld" voorkomt.

Ik weet de reden niet hoor FS, het was maar een gok van mij.

Liene,
De redenen die jij aangeeft, vind ik raar.
Kijk eens op Voorpagina Nieuws en er staat vaak buitenlands nieuws op en IMO "klein" nieuws.
De enige juiste reden IMO is: dat het oud nieuws is, maar ik weet niet wanneer Professor het gemeld heeft.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:40

Bij buitenlands nieuws is het meestal wel vertaald...

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:46

De hoofdreden is zoals gezegd, dat het geen recent nieuws is. Het filmpje is al geen nieuwsbericht op zich maar een interview met de slachtoffers en omstaanders. De feiten dateren al van een hele tijd terug, en daarom komt het niet op VN.

FaberSmid, ja, het zou kunnen dat het dicht bij Nederland is, en ja het zou kunnen dat er dan ook Nederlandse kinderen lopen. Maar de NR, plaatst zoals de naam het zelf al zegt, enkel nieuws, recent nieuws. Dit valt er dus niet meer onder. Maar niemand of niets houdt je of betrokken personen tegen om er zelf een topic op ON of LN of ergens waar het goed staat, te openen. Zoiets als dit hoort niet in de doofpot, daar ben ik het 100% mee eens.

Het is alleen geen 'nieuws' (in de correcte zin van het woord) meer, vandaar de beslissing om dit niet op de VN te plaatsen. Professor is hier zelf ondertussen ook van op de hoogte.

edit, het is niet de eerste keer dat er iemand seksueel misbruik pleegt op een manege, dus 'kinderen waarschuwen' is iets dat zeker al gebeurd is:
[VN] Vlaamse instructeur de cel in wegens misbruik leerlingen
[VN] Van verkrachting verdachte instructeur weer vrijgelaten
[VN] Politieman verdacht van misbruik meisjes op manege

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:27

Nu zal ik eens reageren het is niet "oud" nieuws vorige week is het nog eens uitgestraald op ARD in Panorama (7,5 miljoen toeschouwers).
Wat ik zeer vreemd vind dat men schrijft het is niet Nederlands nieuws, ik kan u zeggen dat er al in de uitzending dus in beeld 2 Nederlanders zijn.
En waarschuwen is niet genoeg lieve moderatoren, men moet steeds keer op keer weer de mensen leren niet af te wenden van zulke thema´s maar de mensen vooral de volwassenen allert te leren reageren op zulke "pedeofielen".
Wanneer men weet dat in West Europa 1 op de 4 kinderen betrokken is bij zulke dingen, en dat het kind zijn of haar hele leven hier voor moet betalen.
Heb tot nu toe mijn mond gehouden op Bokt over dit thema, ook dat ik pb´s gehad heb maar wanneer een moderatorin ook reageert lijkt het mij gepast dat ik dan ook reageer.
Bokt heeft het verslapen ik niet.
Maar men kan het nog steeds herstellen, en ik denk dat wij juist in de paardenwereld meer van zulke typen hebben rondlopen, en mijn mond zal ik er nooit over dicht houden en zal nooit mijn ogen sluiten of wegkijken maar ingrijpen.
De cultuur van het wegkijken niet willen zien die moet weg die moet omslaan naar wel zien en ingrijpen.
Juist een groot forum als Bokt zou daar steeds weer aandacht aan moeten schenken ter wille van de Jeugd.
De Jeugd is onze toekomst, die mogen wij niet in de steek laten, hoe kunnen zij anders vertrouwen hebben in de toekomst, en juist onze trouwe viervoeters worden gebruikt door zulke typen die ziek zijn maar weggehouden moeten worden van kinderen.
En over recent nieuws gesproken, het is nog steeds recent omdat het niet ophoudt zeker niet als wij zo reageren door weg te kijken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:35

In dit geval heeft het niets te maken met wegkijken, het heeft vooral te maken met beperkte ruimte op de voorpagina. Dagelijks komen er interessante of relevante nieuwsfeiten voorbij die helaas niet op de voorpagina geplaatst kunnen worden. Gelukkig is er voor vrijwel al die onderwerpen wel een andere plaats te vinden op Bokt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:49

Professor schreef:
maar wanneer een moderatorin ook reageert

Oh, gruwelijk offtopic, maar deze houden we erin _/-\o_

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:12

Professor schreef:
Wat ik zeer vreemd vind dat men schrijft het is niet Nederlands nieuws, ik kan u zeggen dat er al in de uitzending dus in beeld 2 Nederlanders zijn.

Dat is nergens gezegd. Waar het wel overgaat is dat deze plaats niet in Nederland/België ligt.
Citaat:
En over recent nieuws gesproken, het is nog steeds recent omdat het niet ophoudt zeker niet als wij zo reageren door weg te kijken.

Dat is dan uw interpretatie van 'recent'. En zoals al gezegd is er op bokt wél plaats om dit onderwerp aan te kaarten, maar niet op de VN.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:10

Liene schreef:
Professor schreef:

Dat is nergens gezegd. Waar het wel overgaat is dat deze plaats niet in Nederland/België ligt.
Citaat:

Dat is dan uw interpretatie van 'recent'. En zoals al gezegd is er op bokt wél plaats om dit onderwerp aan te kaarten, maar niet op de VN.

Weet u, de verantwoording van een forum zoals Bokt, is denk ik de moderatoren ontgaan.
Courage van u en uw mede moderatoren vermis ik wel degelijk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 08:46

BartVB schreef:
In dit geval heeft het niets te maken met wegkijken, het heeft vooral te maken met beperkte ruimte op de voorpagina. Dagelijks komen er interessante of relevante nieuwsfeiten voorbij die helaas niet op de voorpagina geplaatst kunnen worden. Gelukkig is er voor vrijwel al die onderwerpen wel een andere plaats te vinden op Bokt.

Excuses maar naar mijn mening is uw reactie zo ongepast, gezien er zoveel onbelangrijk nieuws staat op voorpaginanieuws en plaats genoeg is. Plaats dan een kort bericht, titel, samengevat bericht en link bijvoorbeeld. Zoals meer te zien is, hier te lezen en te bespreken.
Had van bokt deze praatjes niet verwacht, dat bokt niet eens de moeite doet ondernemen met Bijvoorbeeld ndr, adr, olympische sportbont om commentaar doet vragen? Is dat niet een uitdaging voor de nieuwsredactie?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:27

Als de Nieuwsredactie een onbeperkte hoeveelheid tijd en middelen had dan was dat zeker een uitdaging maar in de huidige praktijk moeten er flink wat keuzes gemaakt worden. De hoofdpagina is geschikt voor een erg breed publiek waarbij het vanzelfsprekend is dat er altijd mensen zijn die bepaalde artikelen onbelangrijk of oninteressant vinden. Een gevolg van die keuzes en van het 'zoveel mensen, zoveel wensen' principe :)

Voor de toekomst; stuur op tijd een mail naar de redactie, gebruik het 'Tip de Nieuwsredactie' formulier of plaats een bericht op Overig Nieuws zodat de nieuwsredactie op de hoogte is van een nieuwsfeit. Op die manier is er de grootste kans dat er iets gebeurt met een artikel of nieuwsfeit maar garanties kunnen we vanzelfsprekend niet geven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 11:22

Doet u maar eens goed terug lezen meneer bart, het is wel degelijk recent. Omdat het nu gaande is en besproken wordt.
Verwonderlijk dat bokt met zoveel jeugdige ruiters, niet op de hoogte doet brengen maar zwijgen.
Professor plaats het waar er wel plaats en aandacht voor is, heel misschien wil bokt dan wel zijn medewerking verlenen?