Posten om het posten en niet topic lezen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Posten om het posten en niet topic lezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 12:53

Het valt me steeds vaker op dat er mensen zijn die een reactie posten die dan allang achterhaald is of zelfs geheel ongepast, enkel en alleen maar omdat men te beroerd is om het topic te lezen voordat ze posten.

En helemaal irritant is het dan als ze er nog bij zetten: sorry, ik heb niet hele topic gelezen alleen de 1e post van TS. POST DAN NIET!!!
Ik vind dat vreselijk irritant.... is het de bedoeling om daarop te temmen of niet?

Nog irritanter is het als je mensen erop wijst om vooral eerst te lezen en dan pas te posten en dan komt er weer een nieuwe spuit 11 voorbij die ook weer een dergelijke reactie plaatst.....

Jullie gaan vast zeggen, erger je er niet aan, er zijn ergere dingen in de wereld, get a life of whatever, maar zo vervult het grote Bokt wel en de topics worden er niet overzichtelijker op....

LisaaBloem

Re: Posten om het posten en niet topic lezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:54

als er een topic is met een stuk of 100 pagina's dan begrijp je zeker wel dat ik geen zin heb om die eerst helemaal door te lezen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:58

lisasander schreef:
als er een topic is met een stuk of 100 pagina's dan begrijp je zeker wel dat ik geen zin heb om die eerst helemaal door te lezen.

Lees dan de eerste 3 en de laatste 3 pagina's, dan heb je een idee waar het over gaat.

Maar ik merk wel hetzelfde. Je krijgt vaak dubbel advies, hoort 100x hetzelfde ook als je al uitgelegd hebt waarom je iets doet, 'want ik heb niet het hele topic gelezen' en vervolgens begint de discussie van voren af aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:59

Ik vind het inderdaad ook liggen aan de lengte van het topic :j
Als het een lang (10 pagina's +) topic is lees ik het niet helemaal. Ik gebruik dan de zoekfunctie in het topic op het belangrijkste woord van wat ik wil zeggen, en als ik het niet vind post ik de reactie.

Dit tenminste als het gaat om topics waar om bijvoorbeeld ervaringen, winkels waar dingen te koop zijn etc wordt gevraagd, bij persoonlijkere dingen lees ik het wel helemaal, en als het te lang is en ik wil het niet lezen reageer ik niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:59

Heb ik vier jaar geleden al een keer gezegd. [FZ] Te veel moeite?
Het is ook een vorm van beleefdheid naar TS toe om wel te lezen en in het kader van de discussie kan een allang gezegd antwoord olie op het vuur gooien..
Maar ja..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 13:30

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:33

Laatst kwam ik idd ook zo'n topic tegen, 2 pagina's in totaal... Was ook alleen de 1e post van TS gelezen en niet de post boven haar reactie, waarin stond dat de boel al netjes opgelost was...

Dat is toch niet teveel moeite om die 2 pagina's globaal door te lezen? Op z'n minst de reacties van TS zelf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:01

lisasander schreef:

Reageer dan ook niet. Het is idd bloedirritant...... de eerste en de laatste 2 pagina's lezen kost niet zoveel moeite lijkt me.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:53

Ligt eraan hoe lang het topic al is.
Bij een lang topic lees ik vaak alles globaal door. Als iets me na een aantal pagina's niet boeid, dan stop ik en plaats ik niks.
Zelf kan ik me er niet echt aan ergeren eigenlijk.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:38

en idd ben het met de ts eens dat daardoor veel onzinnige discussies ontstaan omdat mensen niet lezen of dsat er iets wordt genoemd wat al 100 x is gezegd ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je daar nou aan of tegen kan doen
Laatst bijgewerkt door Chica op 10-04-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:05

bij echt hele lange topics, lees ik de eerste 2 of 3 pagina's en vervolgens alleen de berichten van TS, en soms de laatste 2 of 3, en ook mij overkomt het wel eens dat ik een beetje mosterd na de maaltijd berichten post... chips happens.
Maar bewust niet lezen en dan wel reageren... vind ik ook niet echt handig..
lees dan op z'n minst de laatste berichten om te kijken waar de discussie op dat moment over gaat

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:09

Wat me wel vaak opvalt, is dat er in Topics vaak gereageerd wordt met bij zaken. En dat er dan dus een hele nieuwe discussie ontstaat! Vraag me regelmatig af of de Post van TS ook wel goed gelezen wordt! En dan staat er inderdaad ja nou ik heb niet alles gelezen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:24

Vjestagirl schreef:
lisasander schreef:

Lees dan de eerste 3 en de laatste 3 pagina's, dan heb je een idee waar het over gaat.

Maar ik merk wel hetzelfde. Je krijgt vaak dubbel advies, hoort 100x hetzelfde ook als je al uitgelegd hebt waarom je iets doet, 'want ik heb niet het hele topic gelezen' en vervolgens begint de discussie van voren af aan...

Ja, pff.
Als je dan een beetje geirriteerd reageert op de 89e die te beroerd is om te lezen ben jij nog de schuldige ook :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:54

Snap jullie helemaal.
Ik vind het ook irritant dat je in sommige gevallen de situatie of een update ervan 100x moet uitleggen hierdoor.

Wanneer het topic zo erg lang is, dat je niet alles wilt of kunt lezen, lees dan idd de eerste en laatste paar pagina's.
Wat ik zelf geregeld doe, is dan alleen de posten van de TS lezen, om te kijken hoe de situatie vordert oid

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 08:42

Wat ik ook wel vervelend/irritant vind is telkens dezelfde soort topics openen zonder de zoekfunctie te gebruiken en dan aankomen met het argument 'ja, maar mijn situatie is anders' voorbeeld: [TAO] Welke verzekering voor een jong paard ? ze vond mij niet lief..... }>

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:28

Ook al zo vervelend inderdaad. :+
Al helemaal als ze dan beweren gezocht te hebben, maar als je het zelf bij de zoekfunctie intikt krijg je zo ene hele waslijst aan topics en berichten tevoorschijn. :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:45

Oh vind dat ook zo irritant idd! Vooral als je ergens tegenaanloopt met je jonge hengst, in je OP zet dat je niet wil castreren en vervolgens wordt doodgegooid met 'ik zou m castreren' :') Nee idd, globaal doorlezen is een kleine moeite en bij veel pagina's lees ik idd meestal ook de eerste en laatste 3 pagina's..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:49

Het valt mij ook op de de OP vaak niet goed wordt gelezen.
Dan vragen mensen allerlei dingen die al in de OP staan :?

Of als iemand in de OP een bepaalde mening heeft en dat vermeldt.
Dan wordt ze daar op afgerekend en wordt in feite de hele vraag niet meer beantwoord.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:44

ik vond het vooral irritant als nieuwe leden zomaar ergens berichten neerkwakken om aan de 25 te komen....daar zou wel wat meer op gecontroleerd morgen worden want het zijn vaak echt nutteloze oneliners

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:45

lonnie schreef:
ik vond het vooral irritant als nieuwe leden zomaar ergens berichten neerkwakken om aan de 25 te komen....daar zou wel wat meer op gecontroleerd morgen worden want het zijn vaak echt nutteloze oneliners

Daar kan je gewoon op temmen en dan worden ze verwijderd.