Hallo, Eline hier.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Hallo, Eline hier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:28

Ik herinnerde me gisteren dat ik nog een account rond had zwerven op bokt. In 2006 heb ik die aangemaakt en in 2006 heb ik ook mijn laatste post gemaakt. Ow, wat is het een verschrikking om bepaalde dingen terug te lezen van mezelf. Ik was zo'n irritant onwetend kind dat dacht dat ze kon paardrijden. Ik reed toen op een eigenzinnige haflinger die uiteindelijk verkocht is naar Denemarken. Ik denk nog steeds dat ik kan paardrijden, maar ondertussen zit daar al wat meer waarheid aan dan toen.

Ik ben dus Eline, ik ben 20 en ik heb zelf geen eigen paarden. Nooit gehad ook. Ik ben al vroeg gestopt met op maneges rijden, rond mijn 13de, dat is niet echt een plek waar veel te leren valt, in mijn eigen ervaring tenminste. Uiteindelijk, na tijden lekker recreatief rijden op verschillende verzorgpony's, kwam ik op een stal waar ik aan de slag kon met een draver. Jos is haar naam, Jos. Verschrikkelijke naam, haha. Ze was uit Frankrijk gehaald toen ze 5 was. Ik begon haar te rijden toen ze 8 was. Ze kon niet fatsoenlijk galopperen, dat was echt drama. Ze had zoveel moeite met aanspringen en bochten nemen. Lange stukken buiten galopperen, keihard, dat ging prima, maar beheerst in de bak zat er toen nog niet in. Dat was niet het enige wat nog niet helemaal was bij Jos. Ik ben meer dan anderhalfjaar met haar aan de slag geweest voordat ik het waagde om een eerste wedstrijd te doen. Jos moest heel wat leren, maar ik moest ook heel wat leren. Eindelijk kwam daar de eerste wedstrijd. 1 winstpunt, meteen. Ik kon mijn geluk niet op. Meerdere wedstrijden waren in de planning, maar helaas kwam er ruzie tussen mij en de eigenaar en was het dagdag met het handje. Heel jammer. Zeker omdat ik best een band met het mormel had opgebouwd na zoveel tijd intensief bezig te zijn geweest. Daarna ben ik nog wel terug geweest voor twee maanden, toen de ruzie voorbij was, maar eigenaar en ik zaten gewoon niet meer op één lijn, dus ik heb de keuze gemaakt te gaan, hoe moeilijk die ook was. Ik kom er nog wel eens, gewoon om te kijken. Er rijd een ander iemand op Jos en dat gaat ook prima. Hoewel jaloezie soms stiekem opsteekt.

Ondertussen ben ik van Assen naar Groningen verhuisd en zit paardrijden er niet meer voor mij in. Ik heb geen plek in Groningen kunnen vinden waar ik me lekker voel en een eigen paard dat zit er niet voor me in. Zal ik nu ook niet willen. Het is een nog te grote verantwoordelijkheid.

Maar, dat betekend niet dat ik paardrijden compleet opgeef. Ik sta te popelen om iets te vinden en weer te beginnen. Ik ben nogal iemand die zich zeer hecht aan een paard en als ik daar afscheid van neem, niet meteen op een ander kan stappen. Niet heel erg handig, haha, maar het is wat het is.

Ik heb besloten wat op bokt rond te hangen om niet helemaal van de 'paardenwereld' te zijn afgesloten dus daarom besloten om terug te komen. Dus hallo hallo iedereen!

En om even te pronken met Jos, ook al rijd ik niet meer op haar, hier wat foto's van haar en ik. Links, want de foto's zijn te groot om te plaatsen.

http://i440.photobucket.com/albums/qq126/Jos/DSC05923.jpg
http://i440.photobucket.com/albums/qq126/Jos/P8141655.jpg
http://i440.photobucket.com/albums/qq126/Jos/P8141668.jpg

Obelix_Luna

Re: Hallo, Eline hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:33

welkom terug :D