Dag bokkers! ik vroeg me af of iemand weet waar het aparte deel van de belgische bokkers naartoe is in EA? en of dit nog terugkomt, het was namelijk heel erg handig!
We hebben het topic voor Belgische bokker verwijderd toen de wijzigingen van EA werden doorgevoerd. Het topic paste namelijk niet geheel binnen die wijziging. Daarbij komt dat er relatief weinig in het topic werd gereageerd. Tot nu toe ben je de eerste die zich hardop afvraagt waar het topic gebleven is en het is toch al echt een tijdje weg. Hoogstwaarschijnlijk zal het niet meer terugkomen.
Ik mis het topic ook wel. Het was erg handig. Nu moet ik tussen alle EA topics op zoek gaan, welke uit België komen. Ik hoop dat jullie nog op je besluit terugkomen.
Miekemuis_
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-11 01:20
Aaahh jammer, het was idd zeer handig voor de Belgische bokkers onder ons!!
Misschien kan er wel een oplossing voor gevonden worden? bvb [BE] in de titel, zodat je toch niet elk topic hoeft te openen om te gaan zoeken
Tieneke
Geplaatst: 03-04-11 10:19
Annetje schreef:
Daarbij komt dat er relatief weinig in het topic werd gereageerd.
Net daarom was dat topic handig. Zo weinig topics van Belgen, dus je kon ze tenminste gemakkelijk vinden.
Door het verdwijnen van dat topic, kijk ik zo goed als niet meer op EA. Ik koop niet van Nederlandse particulieren ivm verzendingskosten. Ik snap niet zo goed waarom het topic moest verdwijnen daarmee. Meer met technische dingen te maken? Dan moet er toch een oplossing voor te vinden zijn.
Anderzijds, zo blijft mijn portemonnee wel voller, minder verleidingen en zo
Tieneke: Het besluit heeft inderdaad ook met de technische mogelijkheden te maken. Als je daarbij dan ook nog eens de weinige reacties hebt in het topic... We hebben alle voors en tegens tegen elkaar gehouden en zijn tot de conclusie gekomen dat het topic geen groot gemis zou zijn.
Ik vind de [BE]-tag trouwens wel handig en goed bedacht, maar stellen jullie dan voor om dat als regel in te stellen, of gewoon als richtlijn/mogelijkheid? In de nieuwe EA (die er echt een keer aan zit te komen) gaat het ook mogelijk zijn om je woonplaats in te vullen. Ik vraag me af of het dan nog nodig is om nu nog door te voeren dan men [BE] in de titel toe moet voegen, maar wij horen natuurlijk graag jullie input. Dit topic gaat over woonplaatsen en EA [FZ] Afstand invoeren bij het EA forum!
Als je de woonplaats kan zien zonder dat je het topic hoeft open te klikken lijkt me dit een even goede oplossing. Als regel lijkt me een hele extra hoop werk voor de mod's, maar het zou natuurlijk wel een goede oplossing zijn.
Nou, ik ben helemaal voor! Ik zette altijd mijn links daar neer. En met het veranderde EA is het niet zo makkelijk om kopers te trekken, zelfs niet voor de merken die ik verkoop (eskadron).
Ik vond het topic ook erg handig zowel om spullen te zoeken als om ze aan te bieden.. Dat er weinig reacties waren lijkt me logisch, er zijn ook niet zoveel belgen hier op Bokt en ook niet iedereen wil iets kopen/verkopen..
Miekemuis_
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-11 11:12
Sorry dat ik het topic nu weer omhoog haal. Maar ik mis het aparte topic écht wel. Kan er nou echt niets aan gedaan worden?
Ik zou persoonlijk een BE tag inderdaad ook wel als iets handigs zien. Maar dan is natuurlijk de vraag of je dat in moet voeren als een plicht, bijvoorbeeld net als de tags bij EA-VP. Dus dat de mods er gericht akties op uit moeten voeren als een Belgje het niet gedaan heeft. Of dat het opgenomen wordt in de regels als: Handig, maar niet noodzakelijk.
Waarom niet gewoon als "handig maar niet noodzakelijk" jullie (belgen) zijn er allemaal blij mee. Dus kun je dat ook voor je zelf gewoon doen. En hopen dat andere belgen dit ook zullen doen. Verplichten lijkt me niet handig.. want dat is zoveel extra werk.. Waar van nu bij (echt noodzakelijke dingen) altijd word geroepen dat er geen ruimte is voor nieuwe regels die extra werk op leveren.. Dus zou ik het vreemd vinden als dit nu wel ineens geaccepteerd word..
Ok goed, maar bokt blijft het grootste paardenforum (ter wereld?). Het gaat altijd druk zijn voor modjes (daarom dat ik ook vind dat iedere kandidaat-mod een weloverwogen keuze moet maken, het is niet bokt.be ). Door alle handige, leuke dingen nu af te schaffen omdat het extra werk met zich meebrengt, tja...
De makkelijkste optie die het minste werk voor de mods met zich mee brengt is een apart topic. Maar volgens de mods kan dat topic niet meer terugkomen. We zoeken gewoon een andere mogelijkheid, en gelijk welke dat ook zal zijn, zal er meer werk voor de mods zijn.
Het topic voor/door Belgische bokkers is destijds opgezet omdat de zoekfunctie niet naar behoren werkte. Ondertussen functioneert de zoekfunctie alweer geruime tijd acceptabel. Ik zou willen voorstellen om zelf een (niet verplichte) tag toe te voegen aan de titel, bijv. het al geopperde [BE].
Dat lijkt me een goede oplossing. Al begrijp ik niet goed waarom het topic niet gewoon terug kan komen. Misschien kan jij me daar een antwoord op geven, Oscar?
Ik denk dat het gewoon onmogelijk is In EA topics kan je niet reageren, en voor een topic een uitzondering maken is heel ingewikkeld, en dus niet de moeite waard.
Tuurlijk Miekemuis_, ik ga een poging doen Sinds een tijdje zijn de topics op EA-TK gesloten voor reacties. Er worden advertenties geplaatst en de topicstarter kan zelf een aanvullende post in het topic plaatsen, maar anderen kunnen niet meer reageren in het topic. Het is zo ingesteld dat dit voor alle topics op EA-TK geldt. Het probleem met het oude topic (het overzichtstopic waarin Belgische Bokkers hun links konden plaatsen) is dat er ook niet meer in gereageerd kan worden. Eigenlijk is het dus zo dat je een technische keuze maakt: of er kan op een bepaald forum in alle topics gereageerd worden, of er kan nergens gereageerd worden. Vandaar dat het oude overzichtstopic nu als het ware buiten de boot gevallen is omdat er niet meer in gepost kan worden.
Miekemuis_
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-11 21:23
Dat verklaart veel. Dan is de tag de enige mogelijke oplossing. Bedankt voor de uitleg