Waarom wel foto's plaatsen op FotoKunst, maar niet reageren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Waarom wel foto's plaatsen op FotoKunst, maar niet reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:40

Hallo Fotobokkers!

Wat mij opvalt is dat mensen enorm veel toppics maken ,maar nergens op reageren.. En/of vaak kijken, maar niet eens de moeite nemen om te reageren.
Dit is iets wat ik erg jammer vind.

Kunnen we hier geen verandering in brengen ?
Of iig het proberen ?

Als het al niet gezamelijk kan dat iedereen even denkt aan dit toppic voor hij een toppic aanmaakt en denkt toch maar bij bijv. 4 topics wat neerzet :)

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 30-03-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:43

Ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem hoor :P Tuurlijk is het vervelend als iemand een topic opent met een vraag waar net een ander topic over is geweest. Maar dat kan natuurlijk ook wel eens gebeuren.

Elin_

Re: Waarom wel plaatsen ,maar nergens anders op reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:45

Ja ,maar ik maak al veel vaker mee dat bijv. ik en ook wel meer een toppic aan maken ,maaar niemand maar de moeite neemt om er op te reageren ;)
Dat is niet zo leuk als je bijv. je best hebt gedaan voor een toppic en echt om tips vraagt ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:47

En zo zijn er ook bokkers (net als ik) die wel kijken en reageren en nooit zelf wat plaatsen ;) dat houdt de boel in evenwicht...

En dat er veel mensen zijn die wel kijken, maar niet reageren, geldt voor heel bokt :) Als ik voor mezelf spreek; soms vind ik het gewoon leuk om eens fotowerk van bokkers te kijken, maar heb ik er niet genoeg verstand van om ook een goed onderbouwde tip te geven..En ik denk dat dat voor meer mensen geldt :j
Laatst bijgewerkt door Corelli op 29-03-11 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:47

Ja idd :) ,maar nu plaatsen meer mensen dan dat ze reageren ;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:49

Soms heb je gewoon geen goede reactie die je kan plaatsen, maar spreekt het topic je wel aan. Daarnaast als je een reactie plaatst moet je aan een aantal voorwaarden voldoen en tegen een tegenreactie kunnen..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:51

waar maak je je druk om?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:51

Ik denk ook dat als je bijv zou instellen dat een "plaatser" eerst een x aantal reacties op FK moet hebben geplaatst, voordat zijn/haar eigen werk erop mag, dat je dan heel veel one-liners of niet-onderbouwde tips krijgt en daar zit niemand op te wachten :n

Denk trouwens dat dit niet goed staat, ik tem even :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:54

@Sharon89 dat ik bijv. het niet zo leuk vind dat ik wel mijn best doe om een goed toppic te maken en daar tijd in te steken en dat er dan vervolgens niemand reageert terwijl ik ook bijv. bij andere reageer :)

@Corelli ach als bokkers (sommige) alleen maar ik ik ik denken en bij andere nooit wat posten.. kij kwat jij zegt word dan weer gedwongen ,maar een beetje sociaal iemand die zou ook uit zichzelf gewoon zoiets plaatsen ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:58

Maar zo'n sociaal iemand heeft dan toch ook geen topic als deze nodig? :D

Kijk, ik snap dat het vervelend is als jij veel tijd in een topic steekt en niemand reageert, terwijl jij dat wel altijd bij anderen doet, maar je zit op een paardenforum en het is al leuk dat er iets als UK en FK is :)
Als je zeker wilt weten dat er serieus op je werk wordt ingegaan, dan zou ik mijn heil zoeken op een andere site/ander forum, zoals deviantart o.i.d. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:59

Ik denk dat er misschien ook veel mensen zijn die het lastig vinden een goede reactie te geven. Tegen hen kan ik alleen maar zeggen: je leert er heel veel van om ook andermans werk te beoordelen, dus probeer het eens! (en nog eens, en nog eens...)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:03

Ben ik het mee eens Nouks, maar ik zie het ook wel eens gebeuren dat een onervaren iemand een reactie op de foto's geeft en dan vervolgens afgebrand wordt omdat het "niet het juiste" is..Dat motiveert natuurlijk ook niet :n

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:12

Corelli schreef:
Maar zo'n sociaal iemand heeft dan toch ook geen topic als deze nodig? :D

Kijk, ik snap dat het vervelend is als jij veel tijd in een topic steekt en niemand reageert, terwijl jij dat wel altijd bij anderen doet, maar je zit op een paardenforum en het is al leuk dat er iets als UK en FK is :)
Als je zeker wilt weten dat er serieus op je werk wordt ingegaan, dan zou ik mijn heil zoeken op een andere site/ander forum, zoals deviantart o.i.d. :)

Tsja je snapt het denk ik niet goed :)
Ik vind het onsociaal als je alleen maar zelf toppics opent zonder op andere te reageren en je zegt nu dat een sociaal iemand niet zon toppic als dit nodig heeft .. dat zijn 2 dingen.

En ik open juist een topppic om mensen bewust te maken dat het wel leuk is om ook even sociaal te reageren :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:57

Aangezien dit topic meer op zijn plek is op [FZ] verplaats ik het even.
[FK] -> [FZ]

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:11

Nouks schreef:
Ik denk dat er misschien ook veel mensen zijn die het lastig vinden een goede reactie te geven. Tegen hen kan ik alleen maar zeggen: je leert er heel veel van om ook andermans werk te beoordelen, dus probeer het eens! (en nog eens, en nog eens...)

Ik heb van FK inderdaad ook al ontzettend veel geleerd, gewoon door naar anderen hun foto's en bijhorende instellingen te kijken.

Ik denk dat je niet moet gaan mensen forceren om te reageren. Als ik voor mezelf spreek, reageer ik enkel in een topic waar ik vind dat ik echt wat nuttigs te zeggen heb. Dus als ik tips heb over de instellingen, of een bepaalde foto erg sterk vind. Of wanneer ik een foto net niét sterk vind en waarom. Maar ik bekijk wel daadwerkelijk alle topics op FK. Vind het gewoon na een tijd niet zo leuk meer om telkens hetzelfde te zeggen (probeer een ander perspectief, speel met je diafragma en sluitertijd) :+ Ik begrijp dat de TS daar wel van bijleert, maar als gebruiker is het na een tijdje dan "saai" om telkens dezelfde commentaar te geven.

zodiacje

Re: Waarom wel foto's plaatsen op FotoKunst, maar niet reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:17

Ik plaats zelf niet maar kijk wel graag.
De reden dat ik niet reageer is omdat je je mening moet onderbouwen.
Als de foto goed is kan ik er weinig extra aan toe voegen.
Misschien wat ik er dan mooi aan vindt maar alleen "aansprekend" voldoet dus niet aan de voorwaarden.
Op FK wordt daar ook nog eens best streng op gemod. Heel goed natuurlijk maar dan ga ik de mod met rode pen natuurlijk geen extra werk geven ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:16

TS: sorry...... mijn broek zakt af en toe af bij jou, ook al ben je pas 13 -O- .
In NF open je soms topics "waarom is het hier niet gezellig, is er geen sfeer" terwijl je aan geen enkele discussie aldaar meedoet.
Je opent 180 te koop gevraagd- topics waarin je vanalles aangeboden krijgt, mensen foto's voor je laat maken, vervolgens krijgt niemand meer iets te horen of nu ja of nee wordt. Week daarna wordt exact hetzelfde gevraagd maar zijn jouw regels nog iets strakker gesteld.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De pot verwijt de ketel.........

maak je niet druk om een ander, kijk eerst eens naar jezelf ;)

Elin_

Re: Waarom wel foto's plaatsen op FotoKunst, maar niet reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 18:55

Ik ben 14 :')
Dat toppic is al zooo lang geleden en nog voor ik het praattopic van NF heb geopend :+
Ik open idd omdat ik het nog steeds niet gevonden heb ;) en naarmijn weten hebik alles beantwoord :=
Of ken jij mijn PB?

Mag ik het niet vragen? whahah jammer hoor dat er gelijlk dingen gezegt worden die niet meer gelden of niet meer waar zijn :)

Want ik vraag bijv. toch echt setjes en krijg ik vervolgens bijv. een dekje ipv een setje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:36

Elin, je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Je opent allerlei topics zonder bij na te denken. Wanneer er reacties komen doe je er vervolgens niets mee. Zo oud is dat topic ("waarom is hier geen leuke sfeer") op het NF forum overigens niet, en sinds die tijd is er nooit een kletstopic, noch een interessant topic door jou geopend binnen NF.

W.b. EA, je krijgt steeds zat aanbiedingen met wat je wel zoekt, maar lijkt het erop dat het misschien wel wat zou kunnen zijn, dan worden je eisen steeds specifieker.

Vind ik allemaal niet erg, maar dat je dan nu kritiek levert op "onsocialen" zoals jij ze noemt, is dat wel erg hypocriet.

(en nee..... ik heb nog altijd geen pb met een ja, een nee, een bedankje of een sorry)
Laatst bijgewerkt door Gem op 06-04-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:36

Je kunt van niemand standaard verwachten dat hij/zij na het plaatsen van eigen werk ook reageert op dat van anderen. Het is geen geschreven regel, het is geen verplichting. Maar het zou zeker wel leuk als het zo zou gaan. Echter is dat niet iets dat moderators kunnen verzorgen, denk ik. De regels zijn daar niet naar, en ik denk ook niet dat het een goed plan is om er wel regels naar te maken. Het moet nimmer een verplichting zijn om (bepaalde) berichten te plaatsen.

Dus wat kun je dan doen? Ik denk elkaar er op attenderen en het ook eens bespreken zoals dat nu wordt gedaan zodat veel FK gebruikers zien wat de gedachte's zijn. :)

Los van dat.... laten we niet persoonlijk worden alsjeblieft. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:47

gem schreef:
Elin, je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Je opent allerlei topics zonder bij na te denken. Wanneer er reacties komen doe je er vervolgens niets mee. Zo oud is dat topic ("waarom is hier geen leuke sfeer") op het NF forum overigens niet, en sinds die tijd is er nooit een kletstopic, noch een interessant topic door jou geopend binnen NF.

W.b. EA, je krijgt steeds zat aanbiedingen met wat je wel zoekt, maar lijkt het erop dat het misschien wel wat zou kunnen zijn, dan worden je eisen steeds specifieker.

Vind ik allemaal niet erg, maar dat je dan nu kritiek levert op "onsocialen" zoals jij ze noemt, is dat wel erg hypocriet.

(en nee..... ik heb nog altijd geen pb met een ja, een nee, een bedankje of een sorry)

Nee helemaal niet ;) En ja dat toppic is wel redelelijk oud en ik heb het niet geopend ,maar ik heb me daar wel aangemeld :)

Ik erger me een beetje aan dat jij dingen voor mij bepaald ;)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:09

Moderatoropmerking:
Graag met respect blijven reageren. Het is niet nodig om persoonlijk te worden. Bedankt voor de medewerking!