Links openen in een nieuw venster

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fenja

Links openen in een nieuw venster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:30

Ik heb een vraagje
Als ik nu een link plaat bijv naar dit artikel van de staanuiltjes in de telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9319 ... html?p=4,2
Dan opent deze in het venster waar ik bokt open heb staan. Ik vind dit een beetje onhandig. Want dan ben ik bokt kwijt als ik per ongeluk het artikel afsluit met het kruisje.

Ik zit zelf veel in het barncam toppic. Als ik dan een geplaatste link open dan opent deze in het venster waar ik ook het barncamtoppic open heb staan. Zo kan ik niet meer meelezen en als ik bokt weer wil hebben moet ik een nieuwe pagina openen weer naar bokt toe gaan inloggen opnieuw enz enz. Dit moet toch makkelijker kunnen.
Op andere fora waar ik zit heb ik dit niet. Zoals het marestare forum als ik daar op een link van een cam klik opent deze in een nieuw venster ( nieuw tabblad ) Wat ik zelf er gemakkelijk vindt. Zo hou ik het topppic open om nieuwe reacties te kunen lezen of om weer nieuwe links te kunnen openen.

Is er een mogelijkheid om zoiets zelf te kunnen regelen door een knop in je profiel Of is dit er al en zie ik het over het hoofd.
Als het aan andere instellingen kan liggen hoor ik het graag.

Groetjes yvette

djodjodjo

Re: Links openen in een nieuw venster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:33

Je moet even de shift ingedrukt houden als je op de link klikt, dan opent die vanzelf in een nieuw venster!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:33

Als je de link wilt aanklikken, moet je CTRL tegelijk indrukken, dan krijg je een nieuw tabblad.
Nieuw venster met Shift en dan tegelijk klikken op de link

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:37

ok dit is dus niet zomaar zelf in te stellen op bokt of op je internet brouwser omdat sommige fora wel in een nieuw venster laen openen en anderen niet. Of heeft dit te maken met instellingen van bokt zelf?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:40

Het heeft te maken met de instellingen van bokt zelf, maar er zijn gelukkig ook voldoende trucjes om dit te omzeilen. Shift/Ctrl + Klikken, klikken met het scrollrondje (als je met een muiswerkt), of rechter muisknop -> Tabblad openen .

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:44

Is het misschien het overwegen waard om die instellingen te veranderen?
Vraag me af of er meer mensen zijn die het graag veranderd willen hebben.
Of misschien dat je het zelf kan regelen in je profiel. Weet alleen niet of dit technisch haalbaar is.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:46

ik zou er zekker baad bij hebben als die instelling verandert kan worden.
al ben ik er nu wel aan gewend Ctrl in te drukken voor ik op een link klik

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:00

Ja, er zijn meer mensen die het veranderd willen, maar er zijn ook een heleboel mensen die het niet willen.
Bart heeft al meerdere malen aangegeven het zo te willen laten, omdat mensen nu een keuze hebben. (Je kan immers inderdaad klikken met je scrollwiel, of even ctrl-klikken.)
Wanneer alle links in een nieuw venster openen, heb je niet meer de keuze om dit niet te doen. Vandaar dat het zo is, en (waarschijnlijk?) ook altijd wel zo zal blijven.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:23

Wat PureSylk zegt :j

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:34

En als je vergeten bent je shift of ctrl knopje in te drukken kan je altijd nog terug naar waar je was via het windows pijltje links bovenin je balk.