betrouwbare verkoper?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

betrouwbare verkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:06

Ik weet niet zeker of het hier goed staat...

Hoi Bokkers,

Ik heb nu 2 verkooptopics.
Ik verkoop niet echt geweldig maar soms ook wel. Het ligt eraan hoe je topic opgesteld is en hoe de vraag is.

Op het moment heb ik een koper. En hij/zij is een beetje wantrouwig. Dit merkte ik een tijdje geleden zelden. Hoe komt dit?
Iemand zei tegen mij dat er veel oplichters actief waren op internet? En dat daarom mensen steeds wantrouwiger worden. Hoe kan bokt er nu voor zorgen dat er een onderscheid kan worden gemaakt tussen heel betrouwbaar en niet betrouwbaar?

Dus hoe kan je nu als verkoper laten zien dat je betrouwbaar bent?

En dan bedoel ik niet waarom ik wel of niet betrouwbaar overkom maar in het algemeen op bokt als forum.

Roosch

Re: betrouwbare verkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:37

Vind het inderdaad wel iets om over na te denken.

Zo'n ratingsysteem lijkt me wel handig, zoals ze ook op ebay hebben.
Klein linkje in je profiel naar een schermpje met een percentage betrouwbaarheid oid, zodat mensen makkelijk kunnen checken voordat ze kopen of de verkoper betrouwbaar is.

Goed dat je het ter sprake brengt.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:02

Ik heb al een tijdje geleden gezegd dat mij het idd een goed idee lijkt dat je in iemands profiel kan zien naar de gedane verkopen, en of deze goed bevonden zijn zoals eBay idd.

Het beheer is bezig met een nieuwe EA dus ik hoop heel erg hard dat dit er bij zit!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:10

Ja klopt ik heb ook spulletjes in de verkoop en dan gaan zij aan mij mijn adres vragen. Alsof ik het niet op stuur. Zoiets als op E bay zou wel handig zijn. Kreeg trouwens van een regendeken die ik verkocht had de volgende dag een foto met het paard en regendeken via PB. Dat is dan wel weer leuk. :D
Maar ook andersom mag er iets komen, van bokkers die bieden en hun afspraken niet na komen, want ook daar word je niet vrolijk van.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:12

Of iets dat je naast de ratings ook een referentie kunt geven

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:19

Ik vind ook weer dat je hier niet te ver op in moet gaan... Er komt een heel nieuwe verkoop stuk op bokt en dan zal er vast wel naar gekeken worden. Verder is bokt meer dan een soort marktplaats en vind ik persoonlijk ook niet dat dat gedeelte een hoofdzaak moet gaan vormen op bokt :) (maargoed ik koop of verkoop dan ook eigenlijk nooit wat hier)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:28

Als ik niet tevreden ben over een transactie zet ik dat in het verkooptopic neer van de verkoper. Dat heb ik tot nu toe 1 keer gedaan. Alle andere keren is het allemaal super gegaan, zowel kopen als verkopen. Meestal kijk ik even in de eerdere verkoop- of kooptopics van iemand. Dan zie je meestal wel of iemand betrouwbaar is of niet :j

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 21:26

imaudy schreef:
Als ik niet tevreden ben over een transactie zet ik dat in het verkooptopic neer van de verkoper. Dat heb ik tot nu toe 1 keer gedaan. Alle andere keren is het allemaal super gegaan, zowel kopen als verkopen. Meestal kijk ik even in de eerdere verkoop- of kooptopics van iemand. Dan zie je meestal wel of iemand betrouwbaar is of niet :j

DAt kan tegenwoordig niet meer...Bovendien konden mensen die iets gekocht hadden nou ook niet meer een enthousiaste reactie plaatsen

Het is toch wel een goed idee om 'iets' te maken. Dan verkopen betrouwbare boksers hun spullen ook eerder en blijven de onbetrouwbare achter...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 02:22

apple01 schreef:
imaudy schreef:

DAt kan tegenwoordig niet meer...Bovendien konden mensen die iets gekocht hadden nou ook niet meer een enthousiaste reactie plaatsen

Het is toch wel een goed idee om 'iets' te maken. Dan verkopen betrouwbare boksers hun spullen ook eerder en blijven de onbetrouwbare achter...

Ik wist niet dat dat niet meer kon. Tja.... stel je ook voor dat er een negatieve reactie geplaats wordt als iemand de afspraken niet nakomt :+.
Het is te hopen dat er een beter systeem komt want anders koop en verkoop ik gewoon helemaal niks meer op bokt.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 09:57

@imaudy ja het was juist altijd zo 'transparant' dat je alles kon zien en zeggen...

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:01

Misschien een er Ervaringenforum waar de gebruiker zelf een topic voor zichzelf kan openen, en dat mensen die iets gekocht hebben daar kunnen reageren o.i.d.? :P

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:48

Eerdere kopers vragen of jij hun als positieve kopers mag vermelden? Dat als ze vragen hebben ze de kopers kunnen benaderen?
(bij wijze van.. )

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 11:28

@marlinde dat is ook wel een goed idee. Lekker makkelijk.
@sani ja klopt maar dan moet ik al die 'mensen' weer opzoeken en een pb sturen etc. Dat is neit echt handig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:33

Ik vind het ook jammer dat je niets meer in het verkoop topic kan zetten.
Ik heb iets gekocht via bokt,een stroom aparaat,maar deze doet het helemaal niet.
Uiteraard heb ik de verkoper ge-PB't maar nog niets terug gehoord,zal vast nog wel gebeuren.
Ik zou niet weten wat ik anders nog kan doen als de verkoper niet meer reageert.
Ze komt bij mij vertrouwt over verder.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:36

Je zou jezelf eigenlijk als verkoper moeten kunnen melden op bokt en dat er dan een apart iets aan je gebruiker word gehangen zodat mensen je kunnen beoordelen als verkopen. Net als op marktplaats ofzo :)

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:39

idd heel vervelend
ik had ook wat te koop staan 10 reactie's per pb
ik netjes iedereen terug ge pb, en van niemand meer een reactie terug.
nu is het wel verkocht via marktplaats

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:56

Wat kan je doen als je wat gekocht hebt en het blijkt kapot te zijn?
Verkoper zegt dat het werkend is verkocht.Welke Mod moet je hierover inlichten?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:06

gohya schreef:
Wat kan je doen als je wat gekocht hebt en het blijkt kapot te zijn?
Verkoper zegt dat het werkend is verkocht.Welke Mod moet je hierover inlichten?

Een van de moderators van EA :)
Die kunnen er achteraan gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:08

Oke dank je! zal ik zeker doen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:52

Was in dit geval ok weer handig geweest als je je bek open kon trekken in het forum. Al zijn er natuurlijk ook mensen die hierover weer liegen. Maar als dit bij mij zou gebeuren. Zou ik zeggen stuur maar terug. Dan kijk ik er na. Verkeerd het dan in dezelfde staat. Dus heb ik het over het hoofd gezien of is er iets mis gegaan met de post. Dan zou ik het geld terug storten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:00

Ik geef altijd mijn naam, adres (en telefoonnummer via MP), als ik iets verkoop :) dat komt betrouwbaar over....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:29

Helaas zegt de verkoper alleen maar: het is werkend hier de deur uit gegaan.
Tja das wel makkelijk gezegd.Ook is het product nooit gebruikt of in elkaar gezet,hoe kan je dan weten of iets werkt als je het verkoopt.
Maar ik heb een Mod ge-PB't,kijken wat ik ermee kan doen.
Ik heb nu voor een kapot stroom aparaat betaald en zou graag mijn geld terug willen.Lijkt me logisch toch?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 21:24

@gohya zeker weten je geld terug.Tenzij jij liegt. Ik denk dat je wel de waarheid spreekt hoor. :)
als ik dat stroom dinges had verkocht dan had ik ipv 'het werkt' gezegd 'nooit gebruikt'.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:21

@apple01
Ik heb een Mod gemailt en zij gaat kijken wat ze kan doen.
Het aparaat lag uit elkaar in een veel te grote doos,alles kon alle kanten op schuiven in die doos.
Ik was verbaasd toen de TNT de grote doos bracht,ik dacht ik heb toch nix groots besteld.Wist echt niet wat er in zou zitten,tot ik het aparaat zag.Ik heb [en nu nog steeds] heel veel gekocht via Bokt en nog nooit problemen gehad.Liegen zou ik hier echt niet voor doen,maar ik heb alle PB's bewaard gelukkig.
Ik hoop dat we er uit komen,ik vertrouw bokt.