Ik zal me even voorstellen, Ik ben Ilse en ben 17 jaar oud. Ik heb helaaaas geen eigen paard, maar wel 6 súper leuke friezen die ik mag verzorgen/trainen/berijden. Oftewel; ik mag ze behandelen alsof het mijn eigen paarden zijn, erg leuk natuurlijk!
Over mij;
Ik woon in Friesland, in Dokkum, helemaal bovenin. Mijn hobby is paarden en paardrijden, dit is ook mijn sport, ik vind andere sporten écht niks aan, alleen paardrijden en alles wat daar omheen zit.
Ik rijd nu 11 jaar, in de zomer 12 jaar.
Ook vind ik grondwerken heel erg leuk, voornamelijk longeer ik de paarden nu, en ben ik bezig samen met een vriendin van mij om een 5 jarige merrie zadelmak te maken en dan uiteindelijk, als alles goed gaat, te beleren.
Ze heeft eergisteren voor het eerst een zadel op gehad, en dat hebben wij natuurlijk met rust en beleid gedaan.
Ook wil ik graag bezig met vrijheidsdressuur. Namke (de 5 jarige merrie) en Lotte (7 jaar) pikken het goed op en kunnen al bijna een paar stapjes achteruit. Dus het gaat de goede kant op!
Hoe die 6 leuke friezen heten: Famke en Anne (Anne is 2,5 jaar en Famke 1,5), Ulbe en Lotte (Ulbe is 20 jaar, Lotte is 7 jaar. Lotte is ook echt een dikke poepert!), Namke (5 jaar) en nog een veulentje van bijna 1 jaar.
De zoon van de eigenaar heeft een eigen paard daar staan, namelijk Liefke. Zij was eergister uitgerekend,maar er is nog niet een veulentje,maar ik ben érg benieuwd!!
Ik doe de opleiding Ondernemer detailhandel, zit in het 1e jaar want ik ben in de 4e klas blijven zitten wegens ziekte.
Dit is echter niet wat ik wil, dus ben ik van plan om naar het AOC in Leeuwarden te gaan, om de opleiding Paardenhouderij te gaan doen. Daarna wil ik graag naar het HBO en dan waarschijnlijk Fysiotherapie doen, en daarna nog Paarden/dierenfysiotherapie. Alleen dat moet ik nog maar even afwachten!
Als jullie meer over mij willen weten, Pb!

Groetjes Ilse