de bezwaarcommissie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

de bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 09:06

Zo'n twee en een half jaar geleden was ik het niet eens met een mod. Tsja dat kan gebeuren, je bent beiden mensen, hebt beide andere meningen en die botsten dus blijkbaar. Maar ja, helaas zijn de mods groen, ben ik zwart, zijn het aantal knopjes bij de mods iets meer uitgebreid en dus trok ik aan het kortste eind. Ik heb eerst een halve dag zitten mokken en toen bedacht ik me, gut we hebben een: bezwaarscommissie (toen volgens mij nog mid geheten) en die hebben we natuurlijk niet voor niets. Omdat ik altijd wel in ben voor een kans om mijn gelijk te halen heb ik dus gelijk bezwaar aangetekend bij de mids. Ik kreeg een mailtje dat ze zich over de zaak zouden buigen en dat ik weldra iets van ze zou horen.

Dus Lon wachten

en wachten

en wachten.

En vervolgens gebeurde er helemaal niets.

Nou weet iedereen hoe het zit met boosheid, die ebt gewoon langzaam weg, het bezwaar wordt vergeten, de mids werden vergeven en ik heb het hele voorval ergens diep achter in mijn hoofd weggestopt.

TOT 28 feb. 2011.

Wederom was ik het niet eens met de beslissing van een mod! Soms moeten woorden met een korreltje zout 8-) genomen worden en ik vond dat dat in dit geval ook gedaan moest worden. Na mijn kennismaking (nou ja eenzijdige kennismaking dus, want van de BC had ik immers nooit meer iets vernomen) restte mij niets anders dan eens even flink te mopperen tegen een bevriende mod en ex mod. Want wat is nou lekkerder dan even je hart luchten? Niets toch? Want wederom de BC aanschrijven zag ik eigenlijk niet zitten.

Mod en ex-mod vonden dit echter wel een goed plan. De BC was onpartijdig en zouden een nieuw licht op de zaak kunnen werpen, zodat ik misschien toch mijn gelijk zou kunnen halen.

Zelf had ik er eigenlijk al een hard hoofd in, maar de dames waren vriendelijk doch dwingend en vooruit, ik klom in de spreekwoordelijke pen en heb mijn bezwaar keurig ingediend bij een zorgvuldig uitgezocht BC-lid. Zowaar kreeg ik korte tijd later een pb dat ze erin zouden duiken en mij binnen 7 werkdagen (9 maart jl) uitslag zouden geven.
En dus ging Lon wederom wachten

en wachten

en nog even wachten.

Maar de echt intelligente lezers die snappen hem al, alles wat er gebeurde, er kwam GEEN bericht van de BC. De beloofde reactietijd van de BC is inmiddels verstreken sinds het bericht dat er naar gekeken zou worden. Maar geen enkele reactie van welk BC lid dan ook. Je bent al redelijk aan handen en voeten gebonden omdat je je te houden hebt aan de OW die de Mod je oplegt, je bent het niet eens met de OW en het enige wat je kunt doen om je te verdedigen is het inschakelen van de Bezwaarscommissie die dan op zo'n manier (excuses voor de bewoording) scheit aan je heeft door gewoon NIET binnen de afgesproken tijd met het beloofde oordeel te komen. En dat dus niet eenmaal, maar gewoon beide keren dat ik ze inschakel. Dat doet mij gewoon echt pijn. Je typt je relaas omdat je graag hun mening hoort, omdat je het gevoel hebt dat dat je enige manier is om je recht te halen en dan word er zo met je om gegaan? Nou sorry, laat dan maar!

p.s mocht een bezwaarslid NA mijn relaas wakker schrikken en zich nog geroepen voelen om me via de PB een oordeel te willen sturen, bespaar je de moeite. Ik ben niet meer geinteresseerd.

Sim

Re: de bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:32

In een woord SCHANDALIG!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:38

Het is absoluut niet netjes, om tot 2 keer toe geen antwoord te geven.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:45

Bij vragen over je bezwaar is het gebruikelijk om contact op te nemen met de bezwaarcommissie. Na het indienen van het bezwaar heeft Caira netjes een ontvangstbevestiging gehad met daarin een datum waarop wij verwachtten een uitspraak te kunnen doen.
Caira heeft ook bericht gehad met de reden waarom de uitspraak wat langer op zich heeft laten wachten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:47

Als je iemand gewoon van tevoren op de hoogte stelt dat eea wat langer duurt houd je tenminste een heldere communicatie. Schijnt nogal moeilijk te zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 09:47

Jibbel bespaar je alstublieft de moeite. Ik hoef dat oordeel echt niet meer. Als het zo weinig waard is en er een topic voor nodig is om een reactie 'af te dwingen'. Dan kan de waarde van dat oordeel toch niet serieus genomen worden? Je hebt echt geen idee hoe ik me hiermee gekwetst voel. Mijn bezwaar is kennelijk zo onbelangrijk dat er op deze manier mee omgegaan wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:52

Dat bevestigt wel een beetje het beeld wat ik toch al had.... leuk zo'n bezwaarcommissie, maar het is niet echt een meerwaarde.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:52

Er is helemaal geen topic voor nodig om een bericht af te dwingen. Echt niet. :n
Sterker nog, ik ben er een aantal dagen niet geweest en ik kwam gisteren pas weer terug en toen zaten we nog volop in discussie. Als we echt 'schijt' aan je hadden, hadden we op dag 1 wel een bericht teruggestuurd dat jouw OW bleef staan. Maar zo staat niemand er bij ons in. Nooit.

Het enige wat gewoon beter had gekund is dat we je hadden kunnen informeren dat we het niet binnen 7 werkdagen gered hadden. En daar wil ik graag namens de bezwaarcommissie mijn excuses voor aanbieden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 09:56

Dank je Iris, maar bespaar je de moeite. Het vertrouwen is bij mij in elk geval helemaal weg. Weet je wat het is, elke keer dat je denkt, gut we proberen het nog een keer. We gaan gewoon hopen dat het deze keer eens niet vechten tegen de bierkaai wordt en elke keer weer kom je bedrogen uit. En elke keer zijn er wel weer nieuwe excuses en nieuwe smoesjes maar het vertrouwen, dat brokkelt iedere keer weer een stukje af.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 09:58

En irish over het niet afdwingen van een reactie... Nog geen half uur nadat ik dit topic open heb ik een reactie van een BC lid, een reactie die 9 dagen uit is gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:01

Ik vind het oprecht jammer dat dit het beeld is wat je van ons hebt gekregen Caira. Zoals Iris ook zegt; juist omdat we dingen tot de bodem willen uitzoeken duurt het soms langer. Daar had je inderdaad uiterlijk gisteren van ons bericht over moeten ontvangen maar ik had persoonlijk liever een mailtje van je gezien waarin je ons daarop attendeerde.

Juist in het kader van communiceren is het in mijn ogen van belang dit soort dingen eerst te proberen onderling op te lossen. De verantwoordelijkheid voor dat soort dingen nemen wij graag.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:03

ik vind persoonlijk dat je ook wel erg voorbarig bent met een topic openen.
Je zou 9 maart een reactie krijgen en op 10 maart om 8 uur 's ochtends open je dit topic..

Nu geven de leden van de BC aan dat jou zaak blijkbaar niet zo makkelijk is en er nog druk mee bezig zijn en daar ga je niet mee akkoord..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:12

Het is nog geen 24 uur later dan de eigenlijke deadline, en jij opent meteen een topic?

Sorry, maar dat snap ik ook niet.
De BC bestaat uit vrijwilligers, en het lijkt me dat je je kunt beseffen dat iedereen een leven búiten bokt heeft. :)

De BC had misschien wel bericht kunnen geven aan je dat het wat uit zou lopen, maar om meteen vuur te gaan spuwen terwijl het nog zo kort geleden is, snap ik niet..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:13

Het is niet de 1e keer he...

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:13

Moderatoropmerking:
Aangezien dit een privékwestie is over een sanctie, welke prima via pb verder te bespreken is, plaats ik hier een slotje.