Regels voor EA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Regels voor EA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:31

Ik vraag mij af of er geen regels kunnen komen voor degene die bieden op artikelen (nu dus via PB) en vervolgens doodleuk zeggen ohhhh ik hoef het niet! :(

Waarom? Ik heb nu net een topic gehad met bieden tot donderdagavond 22.00. Je bent harstikke druk met alle pb, en alle biedingen zo snel mogelijk in het topic neer te zetten. Vervolgens geef je iedereen met het hoogste bod een pb met de betalingsgegevens om vervolgens te horen, ik heb het niet meer nodig! Ik word hier zo boos van. Hebben bokkers dan gewoon niet het fatsoen om hun bod terug te trekken, of na te denken voordat ze een bod doen?

Ook is dit echt niet de 1e keer en gebeurt het met telkens meer regelmaat.

HorseTopShop

Re: Regels voor EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:44

Wat voor regel zat je aan te denken dan en hoe wil je dat gaan controleren?
En moet iemand dan een ban krijgen ofzo?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:48

Je kunt de pb toch doorsturen naar een Mod?
Nee een ban vind ik te ver gaan, maar ik vind een waarschuwing wel op zijn plaats.

Soms heb ik gewoon het idee dat sommige bokkers het gewoon doen voor de lol, en middels een waarschuwing zullen zij het dan in de toekomst misschien laten.

Ook vind ik het gewoon met fatsoensnormen te makken hebben.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 04-03-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:49

Mods modden niet op PB's dus dat zal al niet gaan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:51

Wel als je bijvoorbeeld wat gekocht en betaald hebt en niet gekregen, dan vragen ze de pb's wel bij je op.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:51

Kan me voorstellen dat dit heel irritant is.
Ik denk dat het heel lastig is om hier wat aan te doen.
Als een Mod zich ermee zou gaan bemoeien, dan gaan ze m.i. teveel bezig met PB's, en dat is nou net één van de dingen waar ze in principe niet op moderen.
Ben benieuwd of er iemand nog met een goed voorstel komt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:53

Ik zou het ook erg vervelend vinden maar Bokt heeft geen aankoopverplichting.
Het is echt het risico van dingen verkopen, en zeker bij 'bieden tot'.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:54

Gooya schreef:
Kan me voorstellen dat dit heel irritant is.
Ik denk dat het heel lastig is om hier wat aan te doen.
Als een Mod zich ermee zou gaan bemoeien, dan gaan ze m.i. teveel bezig met PB's, en dat is nou net één van de dingen waar ze in principe niet op moderen.
Ben benieuwd of er iemand nog met een goed voorstel komt.

Ik ook :j

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:56

Mm, dat is iets waar je altijd last mee hebt. Zowel op bokt, als op marktplaats en alle andere dingen waar bij je iets verkoopt. Psychologisch gezien heeft dit iets te maken met het feit dat je de verkoper niet kent en niet face-to-face ziet, aangezien het aantal 'afhakende mensen' in real life veel lager is. Mensen durven dan minder nee te zeggen, terwijl er op internet minder remmingen zijn.

Ik vind het niet de taak van bokt om hier iets aan te doen. Je moet dat zelf beseffen wanneer je zulke tijdsdeadline stelt en dan ook de consequenties dragen ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 01:50

Die tijdsdeadline heb ik bewust gesteld zodat er niet naar die tijd gezeur kwam omdat ik bijvoorbeeld het bod niet hoog genoeg vond. Nu had iedereen tijd om zijn bod te doen en was het zeker dat de artikelen ook voor de prijs weggingen die zij boden.

Maar ook met een gewoon EA topic wordt er geboden en willen ze het niet hebben. Ik persoonlijk vind dan gewoon bied dan niet ergens op. Dat zijn toch gewoon fatsoensnormen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 03:10

Het is irritant, ik heb er een mod over gepb't. Maar die konden er niets mee helaas.
Dus ik denk dat het weinig zin heeft :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:36

Daar moet je je gewoon niet druk om maken,incalculeren.Mensen maken afspraken en komen ze niet na...niets nieuws hoor.Dat is ook geen taak voor bokt maar een maatschappelijke.Mensen weten vaak niet dat een mondelinge afspraak ook een rechtsgeldige afspraak is,maar doe er maar iets aan :\

Zuchten en gewoon verder gaan met leven en blij zijn dat ze het afmelden ;)

Korte termijn afspraken maken en anders gaat het de verkoop weer in,zet in je adv. ook altijd "onder voorbehoud van betaling verkocht" zodat je de adv gewoon kunt laten staan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 14:33

Korte termijn afspraken waren gemaakt en afmelden was er niet bij.
Laten gewoon niks meer van zich horen en dat vind ik gewoon not done.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:37

Is ook not done...heel ergerlijk maar geloof mij,je doet er niets tegen.Men heeft ons ook wel eens laten zitten toen ze naar onze auto zouden komen kijken.Degene wist dat deze niet bij huis stond...heeft paar uur gekost + diegene had gevraagt of ze van het station afgehaald kon worden.
Half uur op station gewacht en toen de brui aan gegeven...kreeg later te horen dat ze moest overwerken (uren later),kon niet even 2 tellen naar een telefoon lopen om af te bellen :\

Maak je er niet druk om en ga ervan uit dat als de afgesproken termijn verlopen is,de koop niet doorgaat.Niet wakker van liggen en doorgaan met ademhalen ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:43

:D :D ademhalen doe ik nog wel. Heb de OP ook meer uit kwaadheid van dat moment geschreven.
Je probeert alle vragen die via PB binnen komen te beantwoorden , zoveel mogelijk on line te zijn om alles gelijk in het topic te vermelden en dan.....
Heb nu zoiets van dan niet, sommige mensen schijnen nu zo eenmaal in elkaar te zitten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:00

Begrijpelijk dat je even flink pissig bent als je zoiets overkomt. Ik ben het zeker met je eens dat het gewoon tegen alle fatsoensnormen is om zonder bericht af te haken, logisch dat je daar van baalt.

Op EA hebben we als stelregel dat een bod niet bindend is. Dat is niet zozeer omdat we dat graag zo willen, maar het is eigenlijk als noodzaak geboren. Andere verkoopsites zoals Ebay houden er een ander systeem op na, maar die zijn ook totaal anders ingericht. Daar betaal je per transactie en ze hebben de mogelijkheid om er een complete 'klantenservice' op na te houden die je kan helpen als iets niet naar wens verloopt. Op sites zoals bijv. Marktplaats werkt het ongeveer hetzelfde als op EA. Iedereen kan daar bieden, maar als iemand zijn bod niet nakomt dan zitten er geen consequenties aan.
Op EA zijn afgelopen jaar ca. 74.000 advertenties geplaatst. Helaas is het met een groep vrijwilligers niet te doen om naast het huidige bemiddelingssysteem er ook nog een systeem op na te houden waarbij we ons mengen in andere soorten afspaken/biedingen.

We streven er wel naar om op termijn in het nieuwe EA een soort feedback-systeem te installeren. Da's natuurlijk niet helemaal hetzelfde als een concrete bemiddeling voor alle biedingen ed., maar het geeft wel de mogelijkheid om deels het kaf van het koren te scheiden.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 22:26

Oke duidelijk. Jammer maar ik snap het wel.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 07-03-11 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:36

Oke :)

Bedoel je berichten in dit topic? Hier is niets verwijderd.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 22:37

Je bent net te snel, wilde het al weghalen, blonT :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:40

Maakt niet uit, ik ben zelf ook (tomaten)blonT :D