Nadeel van bokt. Wie is het met mij eens??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

margriet94

Nadeel van bokt. Wie is het met mij eens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:32

Hoooi,

Ik wil graag even mijn mening kwijt en ik ben benieuwd of er mensen zijn die het met mij eens zijn..
Bokt is echt een heel fijn forum waar je veel kwijt kan. Met of zonder paard, als je beter wil worden, tips wil hebben en zo zijn er heel veel dingen. Ook met foto's en meningen kan je heel veel kwijt.

Maar, ik heb nu al aardig wat topic's geplaatst met paard en in fotokunst en zo wat. Maar voordat je een dik aantal reactie's krijgt moet je of; Een super mooi paard hebben die alle sterren van de hemel loopt en waar bijna niks aan te merken valt.. of; Het moet er niet uitzien zeg maar, dat het paard mager, ziek, niet goed word gereden, slechte techniek en ga zo maar door. Als je een beetje een gemiddeld paardje hebt. Waar niks spetterends aan zit maar wel aardig goed gaat. Krijg je hoog uit 5 tot 10 reactie's... Tenminste dat heb ik. Mijn pony Nora, heeft wel iets bijzonders zeg maar en daar word meer op gereageerd. Mijn paard daarintegen heeft niks spetterends zeg maar en dan krijg ik op topic's weinig reactie. Dit vind ik erg jammer... Want voor iedereen is eigen paard goud waard en er zijn meer die reactie's willen lijkt mij of ben ik de enige? Ook bij fotokunst heb ik dat het idee, de foto's die een beetje gemiddeld zijn, worden een beetje links gelaten en de super mooie worden plat gewalst met reactie's. en de mindere/slechte weer helemaal niet of 1 of 2...

Verder is bokt echt super chil om foto's te kijken, te leren, te lachen, te huilen eigelijk alles via internet :j
Ik ben benieuwd of er mensen het met mij eens zijn of helemaal niet??

Groetjes Margriet *\o/*

MarJon

Re: Nadeel van bokt. Wie is het met mij eens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:32

Wat wou je eraan veranderen dan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:33

Ben het met je eens hoor, ook op uit de kunst is dat erg. Het heeft er iig voor gezorgd dat ik weinig tot geen foto's meer plaats.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:34

is niet zo hoor :D Elk paard heeft wel wat :) natuurlijk, als het vreselijk onduidelijke foto's zijn begrijp ik het enigszins, maar van elk paard zijn leuke foto's te maken :D
Ik plaats sowieso geen paardenfoto's meer bij Fotokunst gezien dat meestal niet echt "kunst" is om maar te zeggen :)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 02-03-11 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:35

MarJon schreef:
Wat wou je eraan veranderen dan?

Ze wil toch alleen ff haar mening kwijt.. ;)

Maar ik snap wat je bedoeld, TS. Je topic moet op positieve of negatieve manier extreem opvallen wil je wat reacties krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:40

Ik denk dat dat niet zo raar is, dat 'gemiddelde' foto's of paarden minder aandacht krijgen. Dat is in het echt ook zo, dus is het heel normaal dat je dat op internet ook ziet.
voorbeeldje? Jij bent met kennissen op een wedstrijd. Wanneer klets je met je kennissen, en wanneer ben je met je aandacht bij de ring waar je bij staat? Bij de 'gemiddelden' klets je bij, bij de toppers en de floppers kijk je naar de ring.

Ik zie het probleem niet zo. Ook op internet is het denk ik kwestie van een beetje op proberen te vallen, als je aandacht wilt. Denk aan een pakkende titel boven je topic, een leuke inleiding en goede onderschriften bij je foto.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:41

Ik snap wat je bedoeld.. Dat je topic bijvoorbeeld 200 keer bekeken is met 3 reacties ofzo.. :+

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:42

Ik bekijk altijd wel veel forums, alleen geef ik niet altijd een reactie.
Ik vind dat een reactie wel toevoeging moet hebben. (uiteraard waar info wordt gevraagd)
Maar ben het met je eens bokt is super leuk.
Laatst bijgewerkt door Tabor_Dino op 02-03-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:43

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt ;) maar ja kan je niet veel tegen doen denk ik zo? :+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:44

Ik herken het heel goed wat je zegt. Met mijne pony is dit net hetzelfde.
K krijg bijna nooit reacties; plaats ook geen topics meer. Is net hetzelfde met reacties.
Reacties die men zet worden vaak genegeerd omdat je geen 1000 reacties hebt.
Vind ik heeel vervelend aan bokt, maar dat ik mijn mening :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:46

H_Nalanta schreef:
Ik snap wat je bedoeld.. Dat je topic bijvoorbeeld 200 keer bekeken is met 3 reacties ofzo.. :+

Ja idd! En iedereen wilt dat iedereen op diegene's toppic / fotos wat neerzet ,maar zelf het ook niet doen :n

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:51

effe tussendoor ik kijk net eve op je profiel en...
WOWHie wat is nora mooi met de ogen echt een topper
ene ja zo zijn mensen ik vind het soms[altijd]ook heel oneerlijk

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 20:03

Sonja schreef:
Denk aan een pakkende titel boven je topic, een leuke inleiding en goede onderschriften bij je foto.

Ik heb meestal gangbare titel's :P
Maar klopt ook wel wat je zegt alleen ik heb ook wel eens gewoon naam ban paard/pony en dan op de plek waar en dat is dan dezelfde als een echte topper zeg maar

Ik kan er natuurlijk niks aan veranderen maar was wel heel benieuwd of het alleen aan mij en me diertjes lag of dat er meer dzijn die het ook zo vinden... hihi :')

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:08

Een reden waarom ik ook nooit een fototopic mbt paard zou openen.
Ondanks dat ik pony met enorm hoog pennygehalte heb.
Ik zit niet te wachten op commentaar van iemand die net 3 manegelessen erop heeft zitten.
Daarnaast valt altijd wel iets op te merken, maar dat laat ik dan over aan mensen waarvan ik weet dat ze er verstand voor hebben.
En aan : owww wat een mooie pony opmerkingen heb ik niks, dat weet ik zelf ook wel _O-
Mijn andere huisdieren hebben wel topics, die altijd wel lopen :D :')

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:03

Ik kan me voorstellen dat het tegenvalt als je weinig reacties krijgt. Ik stoor me er zelf nog meer aan dat iemand gewoon leuk een paar rijfoto's wil plaatsen en vervolgens een lading keiharde kritiek van de "beste stuurlui" over zich heen krijgt.
Ik heb me voorgenomen vaker te reageren in fototopics van mensen die ik niet ken. O:) Dus als je weer een topic hebt gemaakt, stuur mij maar een berichtje dan zal ik reageren. (heb je in elk geval één reactie meer :D )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:04

Ik snap wel wat je bedoelt ts.
Uiteindelijk denk ik dat je er niet teveel waarde aan moet hechten. Je hebt imo meer aan de mensen bij jou op stal en met name je instructeur!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:06

Vergeleken bij wat bokt was is het niks meer.
Ben ook nog geen 10% meer actief als dat ik er ooit wat op was.
Heb mijn jonge paard nu leuk lopen, maar reken maar dat ik geen foto's meer op bokt zet hoor!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:16

Maar wil je dan waardering van bokkers? Ik ben van mening dat je veel en veel meer hebt aan waardering en commentaar van mensen die je écht kent. Ik heb ook de indruk dat men tegenwoordig in de internethype van twitter/facebook/hyves continu van alles wat ze meemaken foto's willen plaatsen, alleen maar om allemaal '' oohs' en 'aahs' uit te lokken.
Ik had zelf ook de neiging om hierin mee te gaan, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik beter voor mijzelf kan leven dan voor de buitenwereld ;-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:59

Ik weet bij heel gemiddelde topics vaak niet goed wat ik moet zeggen.
Fotokunst reageer ik sowieso al niet, ik heb veel te weinig verstand van fotograferen en als net een kenner doordachte opmerkingen heeft geplaatst over belichting en compositie, ga ik niet heel schraal typen 'mooie foto's hoor!' Ik typ iets als ik iets zinnigs te zeggen heb erover en fototechnisch kan ik geen zinnig woord zeggen.
Bij HAW en RITP reageer ik bij bekenden van me (als ik ze zie, voor mensen zich overgeslagen voelen :+ ) of als ik denk dat iemand iets met mijn commentaar kan. Een manegeruiter die net 5 lesjes heeft gehad, die kan ik vanaf internet niet helpen, daar moet ik naast staan en kunnen zeggen: DAT was goed, voelde je dat? Mensen van wie ik weet dat ze niks met commentaar doen, ga ik ook niet op reageren. En soms lees ik, maar zie ik dat mijn gedachten al in een reactie van iemand anders staan, dan ga ik niet herhalen tenzij ik nog een toevoeging heb of denk dat een andere verwoording het meer verduidelijkt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:01

Ik ben het ook met je eens. Daarbij heeft het ook wel gedeeltelijk te maken hoe "bekend" je bent op bokt. :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:05

lifaya schreef:
is niet zo hoor :D Elk paard heeft wel wat :) natuurlijk, als het vreselijk onduidelijke foto's zijn begrijp ik het enigszins, maar van elk paard zijn leuke foto's te maken :D
Ik plaats sowieso geen paardenfoto's meer bij Fotokunst gezien dat meestal niet echt "kunst" is om maar te zeggen :)

ik heb regelmatig hele goede kwaliteit foto's en vaak word er niet vaker gereageerd dan 2 blz.
toch vind ik dat mijn paardjes wel iets speciaals hebben, de 1 een aparte kleur, de andere een hele mooie uitstraling.

En ja, in de topics van 'bekende' bokkers word er natuurlijk masaal gereageerd, ondanks de fotos van goede kwaliteit zijn
of niet :')

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:09

heb ervaringen in beide richtingen. Zowel de goede als de slechte...
maar het is zoals je zelf ergens zegt. Gemiddeld is niet voldoende om te reageren. Is vergelijkbaar met ramp toerisme ;-)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:20

Magnummm schreef:
Je topic moet op positieve of negatieve manier extreem opvallen wil je wat reacties krijgen..

Omdat mensen anders niets te melden hebben denk ik.
Als het positief opvalt is het lekker makkelijk om een reactie te geven,
en als het negatief erg opvalt is het lekker makkelijk om ook negetieve dingen te zeggen.
Valt je topic/foto wat minder op dan wordt het moeilijker om iets te verzinnen om te zeggen,
daar hebben mensen vaak geen zin in/ willen geen moeite doen dus zeggen niets...
Denk dat het zo werkt helaas...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:32

_Bitje_ schreef:
lifaya schreef:

ik heb regelmatig hele goede kwaliteit foto's en vaak word er niet vaker gereageerd dan 2 blz.
toch vind ik dat mijn paardjes wel iets speciaals hebben, de 1 een aparte kleur, de andere een hele mooie uitstraling.

En ja, in de topics van 'bekende' bokkers word er natuurlijk masaal gereageerd, ondanks de fotos van goede kwaliteit zijn
of niet :')

Ik vind 2 bladzijde's toch echt wel veel of heb ik het nou fout :') Tabor en Dino hebben ook meestal zoiets :+ (mijn vzpaarden uit profiel)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:11

Is toch heel normaal lijkt me? TS, denk ook niet dat jij zelf in elk topic reageert dat je tegenkomt. Dan moet het paard je aanspreken of je moet er echt iets over kwijt willen maarja, als het gewoon iets heel gemiddelds is wat valt er dan over te zeggen? Moet toegeven dat ik áls ik al op ITP of UK oid kijk ik alleen de topics aanklik die al veel reacties hebben, omdat daar dan waarschijnlijk iets interessants te zien is. :D :D