Verwijderde berichten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Verwijderde berichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:48

In dit topic is een post weggehaald van een spammer, als je het topic in eerste instantie leest vliegen de vraagtekens om je hoofd omdat je niet begrijpt waarom mensen zo reageren doordat de post verdwenen is, totdat iemand dus zegt dat er een rare Russische post tussen stond.
Waarom blijft in het geval van een weggehaalde post niet gewoon het lege bericht staan met een moderator-opmerking erin dat de post weggehaald is omdat het spam is, of een ongewenst bericht of wat er dan ook van toepassing is?
In het geval van het genoemde topic schept het duidelijkheid en in andere gevallen laat het ook eerlijker zien wie er over de schreef gaat waardoor je een beter beeld krijgt van je mede-forumgebruikers én over wat zich afspeelt in een topic.
Als mijn bericht dus weggehaald wordt dat ik er dus gewoon wel naast blijf staan als plaatser maar dat er een moderator opmerking staat met daarin "weggehaald" of iets dergelijks.
Vind dit in het kader van open en eerlijk een stuk beter dan gewoon weghalen, mensen die steeds ongewenste posts plaatsen kunnen dat nu doen zonder dat het gros van de mensen (alleen hen die het toevallig gelezen hebben) dit weet en komen ze er steeds mee weg in die zin dat ze er misschien wel een OW mee riskeren maar verder weet niemand dat deze gebruiker over de schreef gegaan is en dat vind ik dus gewoon niet eerlijk...
Wat vinden jullie hiervan?

Amalarab

Re: Verwijderde berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:50

Ja best een goed idee!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:15

ja, ik las dat topic ook voor dit topic en toen dacht ik huh??? totdat inderdaad iemand zegt ja stond iets russisch.
op meerdere fora blijven de "posts" staan maar dan met mod opmerking: post verwijderd.

denk ook dat het een heel goed idee is :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:07

Dit is één van de dingen die ik in de enquete heb gezet.
Als een Mod een bericht weghaalt, dan is het wel handig dat dit vermeld wordt. Een topic wordt soms bijna onleesbaar, als er veel berichten zijn weggehaald, zonder dat dit vermeld wordt.

luxx schreef:
Vind dit in het kader van open en eerlijk een stuk beter dan gewoon weghalen, mensen die steeds ongewenste posts plaatsen kunnen dat nu doen zonder dat het gros van de mensen (alleen hen die het toevallig gelezen hebben) dit weet en komen ze er steeds mee weg in die zin dat ze er misschien wel een OW mee riskeren maar verder weet niemand dat deze gebruiker over de schreef gegaan is en dat vind ik dus gewoon niet eerlijk...
Wat vinden jullie hiervan?

Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het niet belangrijk om dit te volgen. Ik ga nl echt niet kijken/turven wie zich gedraagt en misdraagt en wie daarvoor ter verantwoording geroepen wordt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:14

En hoe moet dat dan bij al die posts die (oud)bokkers weggehaald willen hebben? Moeten mod's daar ook bij elke verwijderde post een opmerking neerzetten?

In het geval van dit topic was het wel handig geweest hoor daar niet van ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:17

Polly schreef:
En hoe moet dat dan bij al die posts die (oud)bokkers weggehaald willen hebben? Moeten mod's daar ook bij elke verwijderde post een opmerking neerzetten?

In het geval van dit topic was het wel handig geweest hoor daar niet van ;)

Posts van oud-bokkers worden in principe niet weggehaald, dus daar heb je het probleem niet zo mee.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:21

wel als je een goede reden hebt en heb al her en der gelezen dat posts van mensen verwijderd werden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:16

nee, namen van users worden omgezet en je kan dus niet meer op hun naam zoeken, maar de posts blijven gewoon bestaan :j (wat ik ervan gezien heb)