Slotjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Slotjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:50

Nee mods, niet schrikken ;) Andere vraag ;)

Topics die gesloten worden blijven onderaan de pagina staan, zorgt dit niet voor vervuiling? Op de ene sub zal het om een paar topics gaan, maar op andere subs is bijna de helft slotje. Is daar niet iets anders voor te verzinnen?

Jolliegirl

Re: Slotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:52

Stoor je je eraan? :P

Als ik overga naar page 2, staan ze daar ook onderaan..

Ik heb er geen last van :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:53

zou ik er anders een topic over openen? ;)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 26-02-11 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:59

Ik heb ook wel eens gewoon een vraag uit interesse en niet omdat ik mij ergens aan stoor...

het lijkt wel of men zich deze dagen overal aan stoort....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:59

ach wat is storen? (ik zie trouwens dat ik een smiley mis in mn vorige bericht ;) )

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:58

Ik erger me meer aan de woorden, sluiten voor overleg, en dat het er na een week nog steeds staat. Is er nou werkelijk overleg of is het een zoethoudertje?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 02:11

Shellyke schreef:
Ik erger me meer aan de woorden, sluiten voor overleg, en dat het er na een week nog steeds staat. Is er nou werkelijk overleg of is het een zoethoudertje?

Die slotjes staan er werkelijk ter overleg maar als het echt zo lang duurt dan kan het kan ook zijn dat per abuis vergeten is de slotpost aan te passen.
Een pb'tje of tem en dan is dat opgelost, dus die zijn dan ook heel welkom in zo een gevallen - al zou het uiteraard niet nodig moeten zijn.

Stef, zou jij dan liever oudere, open topics zien dan minder oudere slotjes, begrijp ik dat goed?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:11

Neuh, slotjes onderaan een pagina vind ik niet zo schokkend. Ik denkd at het team momenteel ook wel andere zaken heeft om zich mee bezig te houden dan de hoeveelheid slotjes op een pagina ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:28

Slotjes onderaan een pagina kunnen soms voor vervuiling zorgen; wanneer het er behoorlijk wat zijn.
Maar het is denk ik toch heel zinvol om ze daar te laten staan. Zo is voor iedereen direct zichtbaar dat het topic wat ze gevolgd hebben (als poster of als meelezer) op slot is gezet en waarom. Dat voorkomt dat een topic plots kwijt is en dat je daarover met vragen blijft zitten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:09

Ik vind het idd juist wel prettig dat ze daar staan, om de reden die Mireille noemt. Anders ben je die topics ineens kwijt en soms wil je een discussie toch nog even lezen, ondanks dat reageren niet meer mogelijk is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 11:16

ze hoeven ook niet richting mesthoop oid, maar bijv naar pag 2 is een idee?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:16

Het is zeker de afgelopen maanden aangegeven dat het mensen stoort wanneer de woorden slotje voor overleg er langdurig blijft staan, nu kunnen de leden er het team weer op gaan wijzen terwijl het dus al veel vaker is aangegeven. Dit zou zo niet moeten zijn, het lijkt mij dat jullie er zelf een lijst op na kunnen houden. Een duidelijk slotje zorgt mijn inziens niet voor vervuiling, dit is duidelijk naar iedereen. Nu hebben vele het idee dat het toch nog open kan gaan, maar wanneer is nog maar de vraag. Jullie vragen aan ons om duidelijkheid, geef dit dan zelf ook.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:51

Dat topics die gesloten worden onderaan de pagina blijven staan, zorgt m.i. niet voor vervuiling. Integendeel, het is soms erg leerzaam om bepaalde dingen nog eens terug te lezen en te ontdekken waarom sommige topics gesloten worden. Je kunt er patronen in ontdekken. En dan blijkt dat in veel gevallen het niet de lijsten met slotjes zijn die het overzicht vervuilen, maar de in de gesloten topics schrijvende bokkers zijn die bokt vervuilen. Daar zou ik me meer zorgen over maken dan een subforumoverzicht dat vol met slotjes staat.

Hoewel het niet de bedoeling zal zijn om dit topic weer om te buigen naar een nieuwe rondetafelsessie, heb ik wel een suggestie voor het moderatorteam: de beruchte kreet "slotje voor overleg" is in veel gevallen irritant - zeker als er vervolgens geen uitspraak over dat overleg volgt en je je na een week gaat afvragen of er nog wat van komt. Laat die standaardtekst vallen en schrijf duidelijk in de hulk waarom het topic gesloten wordt. De slottekst van het meest recente gesloten topic vind ik een goed voorbeeld.