Schaduwaccounts :?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schaduwaccounts :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:19

Ik zat nav een opmerking van iemand eens naar de lijst met OW's/bans te kijken, en het intrigeert me hoeveel permanente bans er uitgedeeld worden voor schaduwaccounts.
Dat het zo IS (dat het schaduwaccounts van reeds bestaande bokkers zijn) dat geloof ik onmiddelijk, dat zal het team vast wel kunnen zien aan IP-adressen of weet ik veel hoe het allemaal heet.
Maar mijn grote vraag erbij is WAAROM???
Als je kijkt naar de verhouding gebande gebruikers/schaduwaccounts dan kan slechts een klein deel van de SA's door gebanden gemaakt zijn (waar ik me dan nog iets bij voor kan stellen omdat ze dan tóch nog kunnen bokken). Waar komen dan al die andere SA's vandaan? Wat is het nut of de lol van het aanmaken van een schaduwaccount :?

Destination

Re: Schaduwaccounts :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:20

Sommige mensen doen dat zodat ze andere mensen kunnen pesten ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:21

Of lekker een beetje provoceren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:22

Ja OK dat geloof ik, dat die er ook best eens tussen kunnen zitten. Maar kijk voor de grap eens naar de aantallen SA's, da's echt niet normaal...

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:24

Dat heb ik me nu ook altijd afgevraagd, ben ook erg benieuwd naar het antwoord.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:24

Het zijn er inderdaad veel, sommige mensen die een ban hebben (ook al is het voor 1 dag) willen toch graag bokken, ze maken een SA aan en deze krijgt ook een ban.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:25

Waar kan je die zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:26

Bovenaan hier op FZ, in een sticky.

Eske_B

Ik heb het ook ooit gedaan.(jaar of wat geleden).
Dat deed ik toen bij alle sites, ik heb geen idee waarom eigenlijk...
Ik doe het nu ook niet meer :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Evelijn

Is het niet gewoon onkunde... dus dat meiden hun account vergeten of hun password en dan maar iets nieuws aanmaken.. wat dus niet mag.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:28

Een ban, een SA maken die weer een ban krijgt, nog een SA maken tot die weer een ban krijgt, dan weer een SA maken tot die weer een ban krijgt???
Misschien op die manier?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:29

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:30

Misschien zijn het ook wel bots, die reclame horen te posten?

Iris82

Wellicht krijg je reactie van iemand waarom ze een SA aangemaakt hebben anders dan een goedgekeurde.
Maar of die persoon daar open en bloot op FZ voor uit zal komen? :) Veelal zijn toch van gebande gebruikers leert mijn ervaring.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Bots hebben een paarsig kleurtje in de online lijst....en zijn geen SA's volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:31

Psssssst wat zijn bots? :o
*voelt zich fossiel*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:33

Iris82 schreef:
Wellicht krijg je reactie van iemand waarom ze een SA aangemaakt hebben anders dan een goedgekeurde.
Maar of die persoon daar open en bloot op FZ voor uit zal komen? :) Veelal zijn toch van gebande gebruikers leert mijn ervaring.

:D nee degenen die een SA hebben zullen er niet open en bloot voor uitkomen denk ik, anders hoeven ze geen SA aan te maken.
Maar misschien mag er een mod een tipje van de sluier oplichten wat nou de meest voorkomende redenen zijn? Of vragen ze daar niet na bij de SA of gewone account en worden ze gewoon in 1 klap geband?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:35

Wat zijn de 'bots' in de ledenlijst?
Dit zijn kleine programma's van zoekmachines die Bokt afzoeken, en ervoor zorgen dat de pagina's op Bokt te vinden zijn in de verschillende zoekmachines. Google heeft hiernaast ook een bot op de pagina's om advertenties te laten zien in de banner bovenaan die op de inhoud van de pagina afgestemd zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:42

Maar je hebt ook bots die bijvoorbeeld reclame posten, al dan niet afgestemd op waar het forum over gaat.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:58

Sonja schreef:
Ik zat nav een opmerking van iemand eens naar de lijst met OW's/bans te kijken, en het intrigeert me hoeveel permanente bans er uitgedeeld worden voor schaduwaccounts.
Dat het zo IS (dat het schaduwaccounts van reeds bestaande bokkers zijn) dat geloof ik onmiddelijk, dat zal het team vast wel kunnen zien aan IP-adressen of weet ik veel hoe het allemaal heet.
Als je kijkt naar de verhouding gebande gebruikers/schaduwaccounts dan kan slechts een klein deel van de SA's door gebanden gemaakt zijn (waar ik me dan nog iets bij voor kan stellen omdat ze dan tóch nog kunnen bokken). Waar komen dan al die andere SA's vandaan? Wat is het nut of de lol van het aanmaken van een schaduwaccount :?

Wanneer is iets een schaduwaccount :+

Even zonder gekheid, ik snap het best natuurlijk.

Maar zo is er ook een gebrukster die 2 accounts heeft. En ze ook beide gebruikt :j

Is dat ook toegestaan???? Of is de één of het andere account dan ook een schaduwaccount??

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:59

Dat mag toch niet? Je mag er toch maar gewoon 1 gebruiken?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:00

Yonker schreef:
Dat mag toch niet? Je mag er toch maar gewoon 1 gebruiken?

Toch gebeurt het dus blijkbaar :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:00

Sonja schreef:

Och. Ze zoeken het ook helemaal niet uit, een ban wordt gewoon gegeven.
Vette onzin. Het ban-beleid slaat naar mijn mening nergens op.

Ik ben al een paar x geband ivm. schaduwaccounts.
Lekker stompzinnig, heb er nog nooit een aangemaakt.

Maar mijn moeder, zusje en vriend hadden ook allemaal een account, nu niet meer en ik ben ervoor geband geweest.
Bokt jaagt alleen maar mensen weg op die manier.

Of laat de moderators eens overleggen voordat ze een ban plaatsen, ik kon telkens er niks tegeninbrengen omdat mij niks gevraagd werd.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:03

Chaos schreef:
Of laat de moderators eens overleggen voordat ze een ban plaatsen, ik kon telkens er niks tegeninbrengen omdat mij niks gevraagd werd.

En dat is dan ook weer het probleem......onkundige mods die niet weten te communiceren met elkaar.....en met de gebruikers.....