hoi!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blingpiggy

hoi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 15:13

Ik ben nieuw, 26 jaar en sinds kort weer begonnen met rijden. Ik heb een 17 jarige welshpony die ik door omstandigheden (zoals ruimtegebrek) een aantal jaar niet heb bereden. Maar we gaan weer beginnen :)
Ik heb wel een beetje gelezen op bokt, en dacht, ik meld me ook maar eens aan :)

groetjes Suzan!

guccio

Re: hoi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:14

Hallo suzan,

Leuk dat je het paardrijden weer op gaat pakken!
Is die welsh van jouzelf? Heb je hem/haar helemaal stil laten staan of heeft iemand anders voor hem/haar gezorgd?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:17

Hoi Guccio, lang verhaal. Hij is van mijn stiefvader, die kocht hem voor me toen ik 12 was. Ik heb een aantal jaren les gehad met de welsh (Durk), maar trailer werd afgekeurd en verkocht. En zijn weiland werd volgebouwd met bedrijven waardoor ik ook niet meer bij huis kon rijden.

Van mijn stiefvader mocht ik hem niet verhuizen/weilandje huren, jarenlange discussie gehad eigenlijk... (het staat ook wel toegelicht bij VSW-> dierenbescherming regels).
Hierdoor lag mijn hobby zo'n 6 jaar stil, en Durk stond een beetje te verpieteren.... Nu mocht ik eindelijk een pensionstal huren vorige maand, samen met een vriendin *\o/* waar Durk vrolijk buiten loopt! Ik ga langzaam weer het rijden oppakken :)

Dus vandaar! ;)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:05

Suuzerd! ;)
Fijn he dat Durk nu lekker weer veel op t land kan en dat je je hobby weer op kunt pakken! *D
Helemaal leuk dat Durk nu t nieuwe vriendje van Katja is! *\o/*
Heb je ook al toegevoegd als vriendje hoor! :+

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:08

Stond hij dan in de trailer gestald?
Mocht hij van je stiefvader niet op een pensionstal? Waar heeft hij dan gestaan al die tijd, daar je schrijft dat hij stond te verpieten?
Dit is geen aanval hoor, maar ben nieuwsgierig door je verhaal ;) .

Veel plezier met hem!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:11

Suzan zal vast zelf ook nog wel reageren, maar Durk stond niet in een trailer hoor! Hij had wel een hele ruime box, alleen de wintertijd geen plek om naar buiten te kunnen..

Ben ook erg blij dat ze eindelijk weer samen kunnen gaan genieten! :D

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:12

SusaSuus schreef:
Suzan zal vast zelf ook nog wel reageren, maar Durk stond niet in een trailer hoor! Hij had wel een hele ruime box, alleen de wintertijd geen plek om naar buiten te kunnen..

Ben ook erg blij dat ze eindelijk weer samen kunnen gaan genieten! :D

Oke, ik vroeg he tme af, omdat ze schreef dat hij de trailer verkocht had.
Kan me van vroeger wel herinneren dat paarden in hun weiland een trailer hadden staan als soort schuilstal, vandaar ;) .

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:16

Ahh op die manier, zat de tekst al door te lezen.. Maar ja ik ken het verhaal natuurlijk ook :)
De trailer werd gebruikt als vervoersmiddel naar de manege om te lessen en te rijden, toen die werd afgekeurd was dat dus niet meer mogelijk..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 01:44

Hoi Suus! *\o/* Je hebt het al even toegelicht zie ik :D

Mijn stiefvader is nogal koppig, hij vind dat paarden best 24/7 binnen kunnen staan swinters.... Geen opzettelijke verwaarlozing maar echt puur onwetendheid, en onmacht omdat hij nog maar zo'n klein stukje land heeft (is ook 1 grote modderpoel swinters).
Hij geeft wel oprecht om Durk en vond het maar moeilijk om hem ergens anders te stallen!! Hij ziet nu gelukkig wel in dat het beter is voor Durk!
Af en toe brengt ie nog een zak met stokbroden :D op voer is nooit bezuinigd, ook wel te zien aan Durk zijn dikke buik :P

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:55

Beter laat dan nooit ;) .