Mijn naam is paula en sta onder de naat Quater, dit is de naam van mijn paardje waar ik sinds vorig jaar trotse eigenaar van ben!
Niet alleen omdat ik nu een eigen paardje heb maar omdat Quater en ik voor die tijd een intensive periode achter de rug hebben.
Quater is een kruising fjord haflinger bonte en dat andere kwartje weten we niet, maar wat iedere eigenaar van zijn of haar paard zeg

In 2009 was ze nog in bezit van onze camping eigenaar en trof ik haar zielig staande in de wei aan het was net of toen ze me aankeek ze me naar haar toe trok met haar blik. Bij haar aangekomen wierp ze een blik naar haar achterkant en na om haar heen te zijn gelopen trof ik daar een rave aan! Haar rechter achterbeen was enorm dik en haar hak lag van links naar recht helemaal open. (Ik ben veel gewend ben verpleegkundige maar zelfs van deze aanblik kromp mijn maag samen) Direct eigenaar gebeld en met veel pijn en moeite haar op de camping gekregen. (lukte niet met trailer het land was te nat dus zat niets anders op dan het kleine stukje naar camping te lopen) Waar ik bang voor was was dat haar pezen en spieren kapot waren maar tijdens het kleine stukje naar camping had ik gelukkig opgemerkt dat ze haar been wel kon belasten en dat ze niet door haar been heen zakte!
De dierenarts gebeld en natuurlijk met zoiets is je eigen dierenarts op vakantie en kwam dus een andere dierenarts. Die onderzocht de wond het was een wond van scherp letsel waar we dus eerst vanuit gaan was dat ze dan maar geschopt moest zijn door ander paard met ijzers want weiland is niet afgezet met prikkeldraad! Het ander idee durfden we eigenlijk niet uitspreken.
De dierenarts schrok wat ze aantrof en gaf eigenlijk maar 1 optie en dat was laten inslapen!
Daar schrok ik enorm van en heb dus de eigenaar zon beetje gesmeekt of ik haar dan mocht verzorgen want ik had toch goede hoop.
Hij stemde gelukkig erin mee en met AB en veel pijnstillers hebben we haar op stal gezet.
Een paar dagen later kom ik weer in weiland en tot mijn grote ontsteltenis zie ik daar een ander paardje staan met een dik voorbeen
bij inspectie zie ik een heel klein sneetje zitten bij haar schouder. Mee naar boerderij genomen en dierenarts er weer bij. Tja zei deze nu kunnen we er eigenlijk niet meer om heen hier loopt iemand die de dieren toetakelt want deze snee is afkomstig van een mes. Gelijk alle paarden voor de boerderij gezet natuurlijk.
Dit paardje was met uitspoelen wond en Ab binnen paar dagen weer in orde gelukkig!!!
Dus de hak van Quater is toegetakeld door een gek met een mes!!
Er is heel veel tijd in het verzorgen van haar hak gaan zitten de eerste weken was ik ieder uur bezig haar hak opnieuw schoon te maken en te verbinden. Daarna heb ik de advies van verzorging hak van dierenarts naast me neer gelegd en ben ik haar hak gaan verzorgen zoals ik een patient ook zou hebben gedaan had nog verband materiaal voor wonden van me zelf nog liggen ( onder tussen ben ik door ziekte van mijzelf helaas niet meer werkzaam) En binnen een week zag je resultaat.
Mag nog ff van quater gezegd worden ze heeft zich helemaal overgegeven aan mij ik kon en kan alles met haar doen ze heeft nooit gebeten getrapt of wat dan ook maar gedaan!! Dit terwijl ik haar toch wel zeer heb gedaan tijdens verzorging van die vreselijke wond!
Van juni tot september ben ik met haar bezig geweest op de camping maar ze was toen nog niet klaar met verzorging en revalidatie die daarop zou volgen. Maar ik wou onderhand wel weer een x naar huis toe want de caravan begon toch wel koud te worden

Bij ons om de hoek thuis hebben we een kinderboerderij en alhoewel iedereen zei dat krijg je toch niet voorelkaar heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en ben ik op mijn verjaardag half sept naar kinderboerderij gelopen en heb het verhaal verteld de fotos laten zien. Het bestuur heeft het die zelfde avond besproken in bestuur en tot grote uitzondering mocht ik quater brengen om te overwinteren op de kinderboerderij GEWELDIG!!!
Het herstel daar ging top en eind dec kon ik voor de eerste x weer op haar zitten!! De wond was na 3 ab kuren en vele kilos verband en uren zorg mooi geheeld en het mooiste was ze liep totaal niet kreupel!! Langzaam ben ik haar gaan belasten en ook daar is menig uurtje in gaan zitten.
Maar de eigenaar verhuurt af en toe de paarden en tja quater moest toch weer mee gaan lopen in verhuur nou daar was ze nog niet aan toe en als ze in de verkoop zo komen dan was de kans heel groot dat ze uiteindelijk als nog op de verkeerde plek terecht zou komen.
Dit verteld te hebben aan de kinderboerderij hebben ze in bestuur besloten dat als ik quater zou kopen en voor haar zou zorgen ze oud mag worden op de kinderboerderij en zo gezegd zo gedaan hebben mijn vriend en ik besloten quater te kopen, want dat had deze dame zeker verdient!!!
Afgelopen zomer is ze heerlijk mee geweest naar de camping en in de winter staat ze heerlijk op de kinderboerderij.
We doen sinds december aan NH cursus en dit pakt ze zo leuk op (Er zit namelijk op deze dame een enorme kop en wat ze in haar kop heeft heeft ze niet in haar kont

Nou dat was mijn verkorte verhaal over quater en mij!