Ik ben Raquel, 35 jaar en vroeger een echt 'Pennymeisje' geweest. Dit stopte toen ik moeder werd, want toen was er ineens veel minder tijd. Nu 12 jaar, financieel en mentaal een stuk volwassener en twee kinderen verder, zal mijn oude droomwens waarschijnlijk in vervulling gaan.
Mijn dochter blijkt namelijk net zo'n grote paardengek als ik te zijn en rijdt al sinds haar 5 jaar paard! Joepie

Het plan is dat we na haar 10e verjaardag samen een pony/paard gaan zoeken. Hij of zij wordt dan van ons samen en we verzorgen ook samen. De pensionstalling hebben we al gevonden, want daar verzorgen we nu zelf een pony. Nu nog een kwestie van zoeken en een klik dus. Zal vast wel goedkomen, daar zijn we van overtuigt.
Er zijn nog wel een paar heuvels te nemen, zoals kijken we naar een paard of pony. Want zij weegt 26 kg en is 1.40m en ik weeg wel 75 kg en ben 1.70m. Zij rijdt veel beter dan ik en wordt het een jongere pony of een oudere die alles wel eens gezien/meegemaakt heeft?
Ik zal dus de komende tijd met heel veel vragen komen over het hoe en wat van paarden en pony's. Want voordat we eraan beginnen willen we toch het gevoel hebben dat we ons goed hebben voorbereid.
Heel veel groeten van een herintredend 'pennymeisje'