Hoi, ik zal me even voorstellen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

reekie

Hoi, ik zal me even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 11:27

Hallo, na een hele tijd alleen meegelezen te hebben op dit forum toch de stap genomen om ook daadwerkelijk lid te worden.

Ik ben Raquel, 35 jaar en vroeger een echt 'Pennymeisje' geweest. Dit stopte toen ik moeder werd, want toen was er ineens veel minder tijd. Nu 12 jaar, financieel en mentaal een stuk volwassener en twee kinderen verder, zal mijn oude droomwens waarschijnlijk in vervulling gaan.

Mijn dochter blijkt namelijk net zo'n grote paardengek als ik te zijn en rijdt al sinds haar 5 jaar paard! Joepie :P Ook zij wil heel graag een eigen paard. Dat kan natuurlijk zo maar niet. Het is wel een hele grote verantwoording en kost veel tijd en geld. Dus eerst hebben we samen een aantal jaren een lease/verzorgpony gehad. (zij rijdt, en we verzorgen samen) We zijn samen door weer en wind erheen gegaan en hebben nog steeds veel plezier erin. Ik heb zelf weer 10 rijlessen genomen om het gevoel te krijgen.

Het plan is dat we na haar 10e verjaardag samen een pony/paard gaan zoeken. Hij of zij wordt dan van ons samen en we verzorgen ook samen. De pensionstalling hebben we al gevonden, want daar verzorgen we nu zelf een pony. Nu nog een kwestie van zoeken en een klik dus. Zal vast wel goedkomen, daar zijn we van overtuigt.

Er zijn nog wel een paar heuvels te nemen, zoals kijken we naar een paard of pony. Want zij weegt 26 kg en is 1.40m en ik weeg wel 75 kg en ben 1.70m. Zij rijdt veel beter dan ik en wordt het een jongere pony of een oudere die alles wel eens gezien/meegemaakt heeft?

Ik zal dus de komende tijd met heel veel vragen komen over het hoe en wat van paarden en pony's. Want voordat we eraan beginnen willen we toch het gevoel hebben dat we ons goed hebben voorbereid.

Heel veel groeten van een herintredend 'pennymeisje'

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:29

Veel succes!! :)

jasmijn4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:17

hoi
waar kom je vandaan... ik ben ook nieuw
en heb ook een eigen paard het is geweldig
echt.

_merel_

Re: Hoi, ik zal me even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:19

welkom en succes met het zoeken naar iets geschikts! Ik zou zeggen een grote Dpony, daar zou jij met 1,70 ook prima op passen!

reekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 14:23

Ik kom uit Nieuw Vennep. Ook welkom en leuk om te horen dat het zo gaaf is om een eigen paard te hebben. Wij verheugen ons er ook al op.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:26

Nou, ik ben ook helemaal nieuw.
Veel plezier, het 'bokken' is toch veel leuker als je mee kan praten, dan alleen mee te lezen.

reekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 14:38

Saarenpeewee, jij ook veel plezier en welkom. Het is inderdaad leuker om mee te kunnen praten

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:45

alleen jammer dat je niet meteen overal kan posten, maarja ik zit nu op de 25, dus als het goed is kan ik dat nu wel *\o/*

reekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 14:47

Jee, zo snel al?! Ik zit pas op 5 berichten.