Bestelling gedaan, geïnvesteerd, geen betaling,reageert niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Bestelling gedaan, geïnvesteerd, geen betaling,reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 12:14

Hallo Bokkers,

(Twijfelde waar ik het moet plaatsen uiteindelijk voor deze plek gekozen)

In mijn onderschrift is te zien dat ik spullen op maat maak zoals dekjes, tuigonderleggers enzovoorts.

Mensen kunnen zelf de kleur kiezen en dit haal ik dan voor hun ( ik werk inprincipe niet met voorraad)

Nu heb ik pas 1 bestelling gehad van een bokker waarvoor ik 1 artikel moest aanschaffen( welke ik aanpas) en heb ik stof gekocht voor dezelfde bestelling van de betreffende bokker.

Alles qua bestelling ging netjes en vlot, ze zou betalen en op dat moment ging ik er vanuit dat ze zou betalen en heb ik dus de spullen aangeschaft die er voor nodig zijn. (de betaling en de kans om materiaal te halen liep een beetje tegelijk) Of te wel geïnvesteerd in materiaal speciaal voor haar bestelling.

Even later kreeg ik een bericht dat de betaling niet kon maar dat ze het niet avond gelijk zou doen.

Wederom geen betaling. Ik heb haar nu 3 berichten gestuurd met dat ik nog steeds niks ontvangen heb en of dat klopt. In het laatste bericht heb ik dus gezegd dat ik het vervelend vind dat ik in materiaal voor haar geïnvesteerd heb en ik nooit de garantie heb dat ik dit nog kan verkopen aan een ander. En dat ik gewoon graag wil dat ze reageert op mijn berichten.

Ze heeft ze allemaal gelezen maar reageert niet terug.

Wat kan ik hiermee? Heb hier al heel wat bestellingen verwerkt en nog nooit problemen mee gehad maar het is wel weer een goede les geweest!

Alvast bedankt.

Groeten Sofie

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:15

oh dat is vervelend en een groot nadeel van je beroep. Kan je niet met een moderater aan de gang?
Misschien kent iemand betreffende bokker?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:15

Heb je al contact opgenomen met een EA-mod om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:18

Het eerste wat in mij opkomt is: heb je een mod hierover gecontacteerd?

Dat zou ik als eerste doen, zij kunnen optreden als bemiddelaar.

Het is absoluut niet netjes van de betreffende bokker om jou nu met dus materiaal op te schepen wat je speciaal voor haar hebt ingekocht.

Denk dat het wel een leer is voor jou om eerst een aanbetaling of betaling af te wachten voor je werkelijk dingen inkoopt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:18

ik zou ook met een mod contact opnemen?misschien zijn er meer bokkers met negatieve ervaringen.

Liselot

Re: Bestelling gedaan, geïnvesteerd, geen betaling,reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:19

idd even contact opnemen met een EA mod.

maar vind het ook niet heel erg handig van jou, spullen kopen zonder dat je betaald hebt gekregen... laat het een leer zijn voor de volgende keer ;)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 12:21

Ik doe het normaal altijd volgens het principe betalen dan pas ga ik halen, nu kwam het een keer zo uit dat de bestelling eigenlijk vertrouwelijk rond zou zijn en ze kwam echt over dat ze alles snel zou doen ook omdat de berichten snel gingen. Maar nu kwam het zo uit dat ik het materiaal eerder tegen kwam en ik het dus mee genomen heb.

Doen we dus ook niet meer :)

Ik ga even een mod inlichten heb daar nog helemaal niet aangedacht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:27

De goede lijden altijd onder de kwaden he? Ik heb het ook 1x gehad dat ik met een bestelde cutom pony ben blijven zitten, sindsdien altijd vooruit betalen anders doe ik helemaal niks!

Hoop dat je het op kunt lossen.. Vervelende kwestie!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 12:32

oef dat is helemaal vervelend bij mij is het materiaal gelukkig nog niet verwerkt dus kan er uiteindelijk misschien wel iets mee maar dan moet ik toevallig een bestelling krijgen met dezelfde kleur combinatie.

Ik heb ook altijd het betalen dan ga ik het halen principe en ik wijk 1 x af en ik ben de pineut

Heb in iedergeval een mod een bericht gestuurd.

Is het verstandig om de betreffende bokker ook te blijven Pb-en?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:35

Ja, gewoon berichten blijven versturen, verwijs ook eens naar dit topic.. ;)

En inderdaad een mod inschakelen! :j

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 12:42

Wederom bericht gestuurd wanneer ze hier niet op reageert verwijs ik haar naar dit topic.

Voor de rest wacht ik de mod nog even af :)

Alvast bedankt voor de tips.

(op dit moment het profiel van de betreffende bokker even gekopieerd en opgeslagen zodat ik wat meer gegevens heb van de betreffende persoon just for sure )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:03

Weet je, als je een product nou niet wilt hebben, bied dan niet.. :P Kan je ook geen scheve gezichten krijgen..

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 13:04

Tallie1979 schreef:
Weet je, als je een product nou niet wilt hebben, bied dan niet.. :P Kan je ook geen scheve gezichten krijgen..

Hahaha ja en dit was nog niet eens bieden dit was echt een specifiek product voor haar, op maat gemaakt in de gewenste kleur enz.

Maar ja het is nu afwachten :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:32

Vervelend voor je dat het zo loopt. Er wordt hier het advies gegeven om contact te zoeken met een EA-mod en op zich is dat natuurlijk altijd prima. Echter, om in aanmerking te komen voor bemiddeling hebben we een paar voorwaarden gesteld, en 1 daarvan is dat er sprake moet zijn van een geldtransactie. Wanneer het alleen om afspraken gaat waarbij geen geldtransactie plaats heeft gevonden, dan kunnen we helaas niet bemiddelen.

Voor de volledigheid zal ik even de complete tekst quoten:
Citaat:
Als je ondanks bovenstaande tips toch bedrogen wordt op Bokt, dan kun je bemiddeling aanvragen bij de moderators van Eenmaal Andermaal. Er zijn een paar zaken die niet in aanmerking komen voor bemiddeling:
- ....
- Transacties waarbij de betaling (nog) niet plaatsgevonden heeft. Er is pas sprake van een daadwerkelijke EA-transactie wanneer de betaling gedaan is. Wanneer je spullen opstuurt of een dienst verleent is het van belang om er zorg voor te dragen dat de betaling vooraf of bij het uitwisselen van het artikel/verlenen van de dienst plaatsvindt. Wij bemiddelen niet bij transacties waarbij spullen opgestuurd/overhandigd zijn of diensten verleend zijn terwijl de betaling niet gedaan is. Uiteraard kunnen we wel bemiddelen als er sprake is van een ruil waarbij (een deel van) de artikelen al opgestuurd zijn.

Neemt natuurlijk niet weg dat het bijzonder naar is als een afspraak niet nagekomen wordt.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:50

Oke ik val dus deels buiten de boot, omdat er nog geen geld ( alleen mijn investering aan materiaal) aan te pas is gekomen.

Bij mij is juist het probleem namelijk dat ik nog géén geld ontvangen heb terwijl ik wel geïnvesteerd heb in de betreffende bokker haar bestelling. (had ik uiteindelijk toch niet moeten doen)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:11

Dat klopt inderdaad.
Soms is het ook best lastig inschatten. Ik merk dat zelf ook weleens; je hebt dan een goed gevoel bij iemand, de reacties komen vlotjes, geen enkele reden voor wantrouwen. En dan toch komt er een kink in de kabel en het is begrijpelijk dat je dan teleurgesteld bent, zeker omdat je ook al een investering gedaan hebt.
Voor ons als mods zijn het ook lastige zaken. Aan de ene kant wil je natuurlijk graag helpen, maar het mag ook niet zo zijn dat we als een soort 'incassobureau' moeten werken. Vandaar ook dat we aangegeven hebben dat we aktie ondernemen op het moment dat er sprake is van een daadwerkelijke transactie.
Voor jou geen leuk nieuws. Ik hoop dat er alsnog een oplossing gaat komen, of dat je de spullen aan iemand anders kunt verkopen zonder al te veel financiele kleerscheuren.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:21

Geen probleem snap jullie "grens" ook wel anders hebben jullie het nog 10x zo druk en daar is bokt ook niet voor.

Ik zelf hoop ook dat we tot een oplossing gaan komen en anders zal ik proberen het geïnvesteerde materiaal toch te kunnen verkopen.

Heb nu ook netjes een bericht gestuurd met nogmaals dat ik geen betaling ontvangen heb en dat als ze de bestelling wilt cancelen dat ik het gewoon graag wil weten!

Het is in iedergeval weer een mooie les geweest :) Wijk nooit van het betalen dan halen verhaal af, je doet het 1 x en je wordt gelijk "gestraft"

Bedankt in iedergeval!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:41

Ik snap dat je niet snel meer te goeder trouw zult handelen, maar anderzijds is er altijd iemand die moet beginnen met die ander te vertrouwen. Jij wilt eerst betaald hebben, voordat je wat doet of bestelt. Maar als die ander nou eerst geleverd wil hebben, voordat hij betaald, dan koop of verkoop je niet snel meer iets via internet.
Ook in real life word je wel 'ns bedonderd. Als het binnen de perken blijft, is het bedrijfsrisico. Maar ik snap wel dat je er van baalt! Ga 'ns ff op je site snuffelen of je voor mij nog iets interessants hebt. Wie weet.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:06

Jammer dat het zo af heeft moeten lopen, helaas genoeg leer je er dan ook meteen weer van :\

Aangezien we je in deze niet meer kunnen helpen en Oscar je dat goed uit heeft kunnen leggen, plaats ik voor het overzicht een slotje :)