pil vergeten, zwanger?? *help

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aaafke00

pil vergeten, zwanger?? *help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 02:07

Hoi medebokkers!

Ik ben nu even in een heeel erg onzeker momentje.
Ik gebruik nu een maand "de pil" en slik 'm elke avond voor het slapen gaan.
Nu ben ik 'm gister vergeten, en heb ik die volgende ochtend toch wel sex gehad met mijn vriend.(Zonder voorbehoedmiddelen) En er verder helemaal niet bij stil gestaan dat ik 't vergeten was.
Nu kwam ik er voor het slapen gaan achter en kon ik mezelf wel een paar keer voor mijn kop stompen!
Nu is mijn vraag, kan ik nu een risico lopen en toch zijn bezwangerd?
Of geen risico nemen en toch morgen een map (morning after pil) halen? Heeft die pil dan wel effect?
Mijn vriend maakt zich geen zorgen, en denkt dat je van 1 keer vergeten niet meteen zwanger kan raken (omdat er geen eisprong was?)
Maar ik twijfel echt heel erg, en ben er nu zo toe instaat de huisarts assistent op te bellen.

What should i do!

Sorry mods dat het verkeerd staat, maar ben in lichtelijk paniek en weet nu niet wat ik moet.. Vandaar dit account.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:09

Als je hem 1 dag bent vergeten kun je de dag erna gewoon 2 nemen. Even aankijken of je gewoon ongesteld word wanneer je dat moet worden en je verder geen zorgen maken :) Ik ben hem ook wel eens vergeten en nog nooit zwanger geweest ;) Wanneer ben je met de nieuwe strip begonnen? Want hoe langer je hem alweer slikt, hoe minder kans er is dat je zwanger word :)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 14-02-11 02:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:10

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:10

In de hoeveelste week ben je? van je pil

zodiacje

Re: pil vergeten, zwanger?? *help

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:14

Is afhankelijk van wanneer je aan je strip bent begonnen.
Bij je pil zit een bijsluiter, lees die eerst ff, daar staat precies uitgelegd wat je nu moet doen en of er iets aan de hand is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:17

Je bent niet zwanger als je hem een avondje vergeet ;)
leeg de gebruiks aanwijzing maar even goed door dan weet je tot hoelang 1 pilletje werkt

aaafke00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 02:21

Dankjewel voor jullie snelle reacties!
Ik heb de bijsluiter helemaal door gelezen, en staat in bij 1 vergeten pil, er is niets aan de hand en er zijn geen aanvullende maatregelen nodig.
Ik ben nu 1 en een halve week bezig met deze nieuwe strip,
Maar ik heb die ochtend wel sex gehad, loop ik nu geen risico?
(Ik ben trouwens wel erg snel hysterish over deze dingen, en let er altijd erg op!)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:45

Hoe lang slik je zelf al de pil? Heb je de pil net hiervoor een keer een maand geslikt bij voorbeeld, zou ik toch even een MAP pil gaan halen ( gewoon bij de drogist te verkrijgen overigens ) en voor het zekere gaan. Slik je de pil al jaren, zou ik me niet zo'n zorgen maken!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:49

Je neemt best zo snel mogelijk je 'vergeten pil' in, en de volgende slik je gewoon rond je gewoonlijke moment :)
En dan inderdaad even afwachten of je gewoon ongesteld wordt. Als je ongerust bent kan je wel een test doen.
Ik heb ook soms wel dat ik één dag m'n pil vergeet en ben nog nooit zwanger geweest.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:56

Nickytje schreef:
Ik heb ook soms wel dat ik één dag m'n pil vergeet en ben nog nooit zwanger geweest.

Niet om TS bang te maken, maar dat heeft niks te zeggen :n Ik vergat ook wel eens ( eerder met regelmaat eigenlijk ) mijn pil, nooit iets gebeurd. Toen ik eigenlijk gewoon ECHT niet meer zwanger wilde worden ( wist toen dat ik geen lange toekomst zag met mijn ex ) heel erg op gaan letten, wanneer, of en hoe laat ik het ding nam. Of ik diarree/braken had oid, en toch zwanger geworden, dwars door mijn o zo zorgvuldig geslikte pil in :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 02:58

Sammyy schreef:
Nickytje schreef:

Niet om TS bang te maken, maar dat heeft niks te zeggen :n Ik vergat ook wel eens ( eerder met regelmaat eigenlijk ) mijn pil, nooit iets gebeurd. Toen ik eigenlijk gewoon ECHT niet meer zwanger wilde worden ( wist toen dat ik geen lange toekomst zag met mijn ex ) heel erg op gaan letten, wanneer, of en hoe laat ik het ding nam. Of ik diarree/braken had oid, en toch zwanger geworden, dwars door mijn o zo zorgvuldig geslikte pil in :+

Nee, heb je volledig gelijk in. Zelfs al neem je je pil 100% correct in.... kan je nog altijd zwanger worden zo zie je maar weer he!
Ik vergeet zo ongeveer (ik schat maar) eens in de 2 maanden een keertje in te nemen. Vooral omdat ik nu nachten werk zit ik wel eens in de knoop :)

Edit: TS, als je echt zeker wil zijn, kan je uiteraard altijd naar de apo voor de MAP zoals je zelf al aanhaalt :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 03:03

Precies, ik zie dat je 17 jaar bent. Tenzij je alles netjes op de rit hebt, zou ik je ook geen risico willen aan raden :n

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 03:36

Horsii_mine schreef:
Als je hem 1 dag bent vergeten kun je de dag erna gewoon 2 nemen.

Ik ben nog geen pil tegengekomen waar dat in de bijsluiter staat. Ik ken zelfs alleen maar bijsluiters die dat ten zeerste afraden.
En ik heb toch al wat soorten pil gehad. En een vergeten pil maar snel innemen en dan de volgende op de normale tijd is ook al niet aanbevelenswaardig. Dames toch even goed de bijsluiter lezen, beide worden bij alle soorten die ik ken afgeraden. Een vergeten pil nog even innemen is volgens de bijsluiters alleen maar handig als je dat binnen 12 uur kan doen nadat je hem vergeten bent. Als je hem dus een keer vergeet kan je hem smorgens nog wel innemen, maar niet meer smiddags.

@TS als je het niet vertrouwd ga dan idd een MAP halen. Of ga even langs je HA voor advies. Al wat hier gezegt wordt is leuk maar geheel afhankelijk van het soort pil wat je gebruikt. Als je een normale pil hebt is het weer heel anders dan als je een fasenpil gebruikt.
En verder ga ik met Sammyy mee.

Zit net even te googlen en vind deze, http://www.anticonceptievergeten.nl/ TS mss kan je er wat mee.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 03:54

Je bent pas sinds een maand aan de pil.
Dan is de kans WEL aanwezig dat je zwanger bent.
De eerste 3 maanden is nog risico vol

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 04:27

rina schreef:
Horsii_mine schreef:
Als je hem 1 dag bent vergeten kun je de dag erna gewoon 2 nemen.

Ik ben nog geen pil tegengekomen waar dat in de bijsluiter staat. Ik ken zelfs alleen maar bijsluiters die dat ten zeerste afraden.
En ik heb toch al wat soorten pil gehad. En een vergeten pil maar snel innemen en dan de volgende op de normale tijd is ook al niet aanbevelenswaardig. Dames toch even goed de bijsluiter lezen, beide worden bij alle soorten die ik ken afgeraden. Een vergeten pil nog even innemen is volgens de bijsluiters alleen maar handig als je dat binnen 12 uur kan doen nadat je hem vergeten bent. Als je hem dus een keer vergeet kan je hem smorgens nog wel innemen, maar niet meer smiddags.

Dan heb jij de Yasmin niet ;) Net even de bijsluiter erbij gepakt:
binnen 12 uur: slikken, volgende op normale tijdstip
na 12 in uur week 1: 2 tabletten nemen en tot 7 dagen daarna voorbehoedmiddel gebruiken
in week 2: 2 tabletten nemen, extra bescherming niet nodig
week 3:2 tabletten nemen en vervolgens geen stopweek nemen of meteen een stopweek inlassen.

Dus met mijn pil in ieder geval kan ik zeker weten wel 2 tabletten nemen :j

aaafke00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:07

goedenmorgen,
slecht geslapen vannacht! het blijft aan je knaagen.
ik denk dat ik de map ga halen. of ik zal straks even de huisarts bellen, denk dat dat het beste is. en dan zie ik wel verder.
Mijn bijsluiter is verder erg onduidelijk. er staat niet (goed) vermeld wat ik nu zou moeten doen.
alleen wanneer er 2 of meer pillen zijn vergeten. en dat ben ik niet.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:11

Ik vrees dat de map nu weinig zin meer heeft.... die moet je zo snel mogelijk innemen (spreek uit ervaring :+ )

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:11

welke pil gebruik je?

aaafke00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:23

ethinylestradiol/levonorgestrel ( a dragee 0,03/0,15)
staat op de pil strip :')

@ cindytjuh.
de map kan ook nog tot 48 uur worden in genomen, maar heeft wel iets minder effect.
alleen ben ik nu nog niet 48 uur voorbij. Ik heb gister ochtend gemeenschap gehad, dus nu bijna precies een dag terug.

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:32

TS, ik studeer farmacie, ik zal even kijken wat ik voor je kan vinden

aaafke00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:36

dankjewel manna_

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:37

Ik heb even de bijsluiter gezocht via het college ter beoordeling van geneesmiddelen. Daar kan ik dit in vinden:

1 tablet vergeten in week 2
Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee
tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de
gebruikelijke tijd in. De werking van de pil is niet verminderd, u hoeft geen extra
voorbehoedmiddelen te gebruiken.

Dit geldt dus als je langer dan 12 uur je pil vergeten bent.

Mijn advies: omdat dit je eerste maand is dat je een pil slikt, ga naar de apotheek. Daar stellen ze je wat extra vragen en kunnen ze je als zij dat nodig achten je een MAP geven. Dit is in mijn optiek beter dan de drogist aangezien ze gepast advies geven. Bovendien zijn de pillen bij de apotheek vaak goedkoper dan bij de drogist.

Hopelijk heb je hier wat aan en laat maar weten hoe het is afgelopen!

aaafke00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:40

dus de map werkt dan nog wel?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:40

gewoon even je dokter bellen die kan je het best vertellen wat je moet doen.
het verschilt per pil of je wel of niet 2 pillen moet pakken. MAP kan geloof ik tot 72 uur, maar de werking neemt snel af.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:42

Hoi,

Ik ben al jaren aan de pil, neem hem steeds vrij stipt. Ik ben hem ook heen vergeten en heb toen de dag nadien gewoon voor de zekerheid een map genomen. Niet goed voor je lichaam maar als je erg goed oplet en hem weinig vergeet (dit was de enige keer in meer dan 6 jaar pil) dan kan dat niet zo'n kwaad. Een mogelijk abortus zou meer impact gehad hebben op mijn lichaam dus ben ik voor zekerheid gegaan!
Als je twijfelt zou ik zeker een map halen. Binnen de 72uur is die nog vrij effectief!
Veel succes en niet te veel stressen!