Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:Het is inderdaad de bedoeling dat je zelf je huiswerk maakt, wat ook in de regels te lezen is: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#Huiswerktopics.
Citaat:Huiswerktopics
Huiswerktopics zijn alleen toegestaan wanneer de topicstarter aangeeft dat hij of zij al diverse pogingen heeft gedaan om het huiswerk te maken en er nog steeds niet uitkomt. Wanneer dit niet het geval is gaat het topic op slot.
. Citaat:Vaste regels
Het is niet toegestaan om hier huiswerktopics te plaatsen. Maak gebruik van je schoolboeken, vraag het je leraar, vraag het je medeklasgenoten, vraag het aan je ouders en de buren. Zoek dan op internet op een website over schoolzaken of met een van de vele zoekmachines het antwoord op. Heb je het dan nog niet gevonden? Of kom je er inmiddels niet meer uit? Dan mag je een goed onderbouwd topic op dit forum starten waarin je duidelijk laat zien wat je zelf al gedaan hebt en waar je vastloopt.

Julia schreef:Ik snap de reacties hier niet zo. Zoals ik het lees is de ts helemaal niet uit op dat iemand haar huiswerk gaat zitten maken. En sowieso in het algemeen: concrete vragen/sommen door Bokkers laten beantwoorden is not done, I agree, maar uitleg ontvangen van iemand die (bijvoorbeeld) wiskunde sommen wel snapt, kan heel prettig zijn. Zeker als niemand in je naaste omgeving het snapt of de tijd/moeite wil nemen.
Dat heeft imo niks te maken met de nieuwe generatie op Bokt en dat zij zogenaamd niet zouden kunnen lezen.
In het sticky van STW staat dat je, wanneer je zelf al zoveel mogelijk hebt gedaan, een topic mag openen op STW. Echter valt het nooit te controleren of iemand al wel zijn/haar best heeft gedaan, of niet. Je kunt makkelijk een heel verhaal eromheen verzinnen.
Dat gebeurt nu inderdaad vaak, te vaak. Dus mijn mening: Of beter in het sticky samenvatten waar het topic dan precies aan moet voldoen, of het hele idee afschaffen en de topics verwijderen. Of bedoel je dat ook?
Julia schreef:Ik geloof dat mijn berichten niet duidelijk zijn, of vat ik jouw bericht nou niet goed?Dat gebeurt nu inderdaad vaak, te vaak. Dus mijn mening: Of beter in het sticky samenvatten waar het topic dan precies aan moet voldoen, of het hele idee afschaffen en de topics verwijderen. Of bedoel je dat ook?