Huiswerk forum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Er moet een huiswerk forum komen!

Ja.
18 (38%)
Nee.
25 (53%)
Mischien.
4 (8%)

Totaal aantal stemmen: 47

Elise95

Huiswerk forum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:25

Ik denk dat het heel handig is als er een huiswerk forum komt. Ik heb soms wel eens vragen over m'n huiswerk, maar die kan je nergens op bokt stellen, want daar is geen forum voor.

Wie stemt er voor?

M_EL_ISSA

Re: Huiswerk forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:25

Huiswerk kan je toch zelf maken? :+
En als je er niet aan uitkomt is er nog altijd google ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:26

maar ook niet alles staat op google ;)
zeker bij opleidingen niet!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:26

M_EL_ISSA schreef:
Huiswerk kan je toch zelf maken? :+
En als je er niet aan uitkomt is er nog altijd google ;)

Ja, maar niet de vraag direct.

Ik heb bv. nu een vraag over wiskunde over een som die ik niet snap. Dus als ik die nu op bokt zou kunnen zetten, zou iemand mij kunnen helpen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:27

Wat denk je van "School, studie en werk?". Maar in principe is het wel de bedoeling dat je je huiswerk zelf maakt...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:29

Vjestagirl schreef:
Wat denk je van "School, studie en werk?". Maar in principe is het wel de bedoeling dat je je huiswerk zelf maakt...

Daar mag het dus niet. Ik had daar ook een keer iets neer gezet. Of iemand mij kon helpen met Duits.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:30

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:31

Neonlight schreef:
Het is inderdaad de bedoeling dat je zelf je huiswerk maakt, wat ook in de regels te lezen is: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#Huiswerktopics.

Tenzij je al heel veel pogingen hebt gedaan. Dat heb ik dus. Maar waar moet ik het dan plaatsen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:32

Dit is wat er in de regels staat:

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#Huiswerktopics

Citaat:
Huiswerktopics
Huiswerktopics zijn alleen toegestaan wanneer de topicstarter aangeeft dat hij of zij al diverse pogingen heeft gedaan om het huiswerk te maken en er nog steeds niet uitkomt. Wanneer dit niet het geval is gaat het topic op slot.

Het zou natuurlijk wel heel makkelijk zijn om al je vragen op Bokt te plaatsen, dan hoef je zelf weinig tot niets te doen. Vandaar dat die regel er ook is :)
Maar zoals het er staat, als je zelf aangeeft wat je allemaal al gedaan hebt dan is het niet verboden om een vraag te stellen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:33

En waar mag ik het dan neerzetten? Ik heb namelijk erg goed me best gedaan, maar kom er gewoon niet uit.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:34

Je kan het dan gewoon op STW zetten. :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:35

Oké bedankt. Dan kan hier nu een slotje op :j.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:35

Uit [STW] Welkom op STW:

Citaat:
Vaste regels
Het is niet toegestaan om hier huiswerktopics te plaatsen. Maak gebruik van je schoolboeken, vraag het je leraar, vraag het je medeklasgenoten, vraag het aan je ouders en de buren. Zoek dan op internet op een website over schoolzaken of met een van de vele zoekmachines het antwoord op. Heb je het dan nog niet gevonden? Of kom je er inmiddels niet meer uit? Dan mag je een goed onderbouwd topic op dit forum starten waarin je duidelijk laat zien wat je zelf al gedaan hebt en waar je vastloopt.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:39

Vroegah had je geen eens internet..
kreeg je bijles in moeilijke vakken of moest je een bibliotheek in... :j
dat was een groot gebouw met allemaal boeken er in en dan moest je zelf de boeken opzoeken waar je huiswerk over ging en ze ook nog eens lezen... O:) ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:41

daarom kun je dat de nieuwe generatie op bokt vaak niet eens fatsoenlijk kan lezen :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:05

Go get your ass to work. :Y)

Ik ga ook niet mijn werkgroepopdrachten door iedereen hier laten becommentariseren omdat ik te lui ben het zelf kritisch na te lezen. :Y)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:20

Ik snap de reacties hier niet zo. Zoals ik het lees is de ts helemaal niet uit op dat iemand haar huiswerk gaat zitten maken. En sowieso in het algemeen: concrete vragen/sommen door Bokkers laten beantwoorden is not done, I agree, maar uitleg ontvangen van iemand die (bijvoorbeeld) wiskunde sommen wel snapt, kan heel prettig zijn. Zeker als niemand in je naaste omgeving het snapt of de tijd/moeite wil nemen.

Dat heeft imo niks te maken met de nieuwe generatie op Bokt en dat zij zogenaamd niet zouden kunnen lezen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:25

Julia schreef:
Ik snap de reacties hier niet zo. Zoals ik het lees is de ts helemaal niet uit op dat iemand haar huiswerk gaat zitten maken. En sowieso in het algemeen: concrete vragen/sommen door Bokkers laten beantwoorden is not done, I agree, maar uitleg ontvangen van iemand die (bijvoorbeeld) wiskunde sommen wel snapt, kan heel prettig zijn. Zeker als niemand in je naaste omgeving het snapt of de tijd/moeite wil nemen.

Dat heeft imo niks te maken met de nieuwe generatie op Bokt en dat zij zogenaamd niet zouden kunnen lezen.

Het mag niet, en ik vermoed dat dat is om te voorkomen dat Mods moeten gaan beslissen wat wel en niet mag. Want wie kan er controleren of jij wel echt zelf je best hebt gedaan, of dat je het gewoon direct vraagt?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:40

Ik snap dat het niet mag, dat is imo ook logisch. :) In het sticky van STW staat dat je, wanneer je zelf al zoveel mogelijk hebt gedaan, een topic mag openen op STW. Echter valt het nooit te controleren of iemand al wel zijn/haar best heeft gedaan, of niet. Je kunt makkelijk een heel verhaal eromheen verzinnen.
Misschien is het nodig om dat eens tegen het licht te houden, gezien de hoeveelheid 'huiswerktopics' op STW. (?) Ik kan me best voorstellen dat iemand verontwaardigd reageert wanneer zijn/haar topic wordt gesloten omdat het een 'huiwerktopic' zou zijn, terwijl diegene zich wel echt heeft ingezet om zelf al zoveel mogelijk uitleg en informatie te verzamelen. Dus daarin moet gewoon duidelijk gesteld worden waar je topic dan aan zou moeten voldoen of gewoon het hele huiswerktopic idee afschaffen. Maar dat is mijn idee erover.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:44

Het gebeurd nu vaak genoeg dat mensen posten 'ik moet een schilderij maken en ik weet geen onderwerp' of 'ik moet een werkstuk schrijven over Anne Frank, wie was dat?'

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:47

Ik geloof dat mijn berichten niet duidelijk zijn, of vat ik jouw bericht nou niet goed? :+ Dat gebeurt nu inderdaad vaak, te vaak. Dus mijn mening: Of beter in het sticky samenvatten waar het topic dan precies aan moet voldoen, of het hele idee afschaffen en de topics verwijderen. Of bedoel je dat ook? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:53

Julia schreef:
Ik geloof dat mijn berichten niet duidelijk zijn, of vat ik jouw bericht nou niet goed? :+ Dat gebeurt nu inderdaad vaak, te vaak. Dus mijn mening: Of beter in het sticky samenvatten waar het topic dan precies aan moet voldoen, of het hele idee afschaffen en de topics verwijderen. Of bedoel je dat ook? :+

*grin* ja dat bedoel ik ook. Dat het dus duidelijker moet zijn wat er wel en niet in een huiswerk topic mag staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:13

Ik ben anti typische huiswerktopics. Uiteindelijk help je daar niemand werkelijk mee.

LadyMadonnaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:20