Tip de wiki-redactie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Tip de wiki-redactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:04

We hebben al een tijdje de optie 'tip de nieuwsredactie'. Prima knopje om mogelijk voorpagina-nieuws onder de aandacht te brengen. Waarbij ik me overigens wel afvraag waarom dat knopje ook op VN-nieuwsartikelen nog steeds zichtbaar is, maar dat terzijde :D

Omdat er nog al wat kaf onder het koren op de informatieve fora te vinden is, en een 'ask the expert-forum' niet meteen voor de hand ligt ( [FZ] vraagbaak praktijkproblemen MET kennis van zaken? ), vroeg ik me af of een knopje: "tip de wiki-mods" geen goed idee is op de informatieve fora. Als meerdere bokkers een post bijzonder informatief vinden en dat dmv die button kenbaar maken, kan die inhoud misschien meegenomen worden/gekopieerd worden naar de wiki. Dat blijft die informatie misschien beter behouden/sneller terug te vinden.

En misschien worden op die manier ook wel nieuwe wikischrijvers gevonden.

Marije_jiplover

Re: Tip de wiki-redactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:11

Dat klinkt als een goed idee, wat mij betreft, Ibbel :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:13

Bedankt voor de tip Ibbel. :)

Citaat:
Waarbij ik me overigens wel afvraag waarom dat knopje ook op VN-nieuwsartikelen nog steeds zichtbaar is, maar dat terzijde :D

Ik denk dat het daar staat als er nog iets zou zijn, bijvoorbeeld een update betreft het nieuws. Het komt zo ook bij de hele redactie terecht en niet bij een redactielid. Het is dus net iets meer dan 'dit is nieuws voor op de voorpagina', vermoed ik. :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:46

Ik dacht dat het knopje ook was voor spel- en/of tikfouten?

Maar ik ben voor Ibbel! Goed idee!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:13

Dank voor je inbreng Ibbel.

Achter de schermen zijn we al meningen aan het pijlen over dit voorstel. Ik denk dat het persoonlijk een goed idee is, omdat het erg laagdrempelig is en het de wiki meer bekendheid zal geven. Een maar is nog een beetje in hoeverre het regelmatig gebruikt gaat worden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:25

Ik denk dat het beter werkt als het forum dat er nu is. Het lijkt mij veel laagdrempeliger voor ons als gebruikers.