Even voorstellen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:52

Hoi allemaal,

Na al langere tijd geregistreerd te zijn, zal ik me nu eens voorstellen.
Heb toen ik jong was een 3-tal jaar paardgereden op een manege. Rond mijn 12de ben ik gestopt. Afgelopen zomer was ik op vakantie in Zweden en had daar de mogelijkheid om paard te rijden en ja, toen is het virus weer toegeslagen!
Eenmaal weer terug in Nederland op zoek gegaan naar een manege. 3 proeflessen gedaan bij 3 maneges en uiteindelijk gekozen voor de manege waar ik nu rij. een fijne manege, met lieve en leuke paarden. Lessen zijn heel anders dan ik van 'vroeger' gewend was. veel meer (dressuur)techniek ipv gewoon wat rondhobbelen en wat figuren rijden op mijn oude manege. ook de paarden zijn veel beter te verzorgen, zadelen en te benaderen. op mijn vroegere manege kon je bij de meeste paarden niet echt de stal in of je werd er al uit gebeten of uit geschopt. ook opzadelen was daardoor een crime. een borstel eroverheen halen en hoeven uitkrabben voor je les en naverzorgen na je les.....daar werd niet aan gedaan.
Een enorm verschil dus met wat ik van 14 jaar eerder gewend was, maar wel een positief verschil. het rijden ging steeds ietsjes beter en had het super naar mijn zin. Tot ik begin november een nare knieblessure opliep met dansen en dus ook niet meer kon rijden. Leskaart bevroren en plek in de les werd behouden en nu mag ik als het zo goed blijft gaan als nu, volgende maand weer gaan rijden.

In de tussentijd heb ik best veel gelezen hier op bokt en ik hoop dat ik wat dingetjes in mijn hoofd kan houden tijdens het rijden. alles meteen toepassen is een te grote opgave in één keer, maar allicht dat ik in de loop der tijd steeds wat meer kan toepassen, ik hoop het!

~Danseresje