Maar nu zit ik er meer over na te denken en ik bedacht me om het toch te delen met anderen.
Wat mij opvalt is dat sommige kinderen (> 16 jaar) bepaalde topics openen met foto's om te laten zien wat zij allemaal kan met haar (verzorg)pony. Gezien de leeftijd is dit allemaal erg onschuldig, kijkt op naar andere medebokkers wat zij allemaal met de paarden kunnen en menige meisjes proberen dit te evenaren. Wat soms tot gevolg heeft dat het niet altijd even paardvriendelijk gebeurd.
Natuurlijk wordt hier dan wat van gezegd

Maar.. sommige raken zo over de toeren/opgefokt etc. dat ze er telkens een schepje boven op doen.
Kindje trots op haar (verzorg)pony want pony kan een kunstje. Leuk foto's gemaakt en ze zet het op bokt.
Vervolgens tientallen reacties over wat ze allemaal verkeerd doet en dat ze haar paard mishandeld etc.
Wanneer 1x (2 a 3x kan ook nog) gezegd wordt op een vriendelijke toon, dan zal het meisje er over na gaan denken.
Echter werkt bokt vaak niet zo.. Meisje wordt overspoeld met reacties dat het echt niet kan etc. wordt als het ware in het nauw gedreven en dan nog vragen mensen waarom ze het doet.
Dan kan het verschillende kanten op gaan: TS reageert niet meer (minderwaardigheidcomplex, huilend achter de computer, niet meer naar pny durven? vul het zelf maar in), TS gaat in verzet (onbedoeld, soort ontsnappingspoging, waardoor er nog veel meer reacties komen van anderen) of TS legt zich er bij neer (waarop andere bokkers nog steeds reageren/vragen stellen..)
Kortom, er ontstaat een soort van rel. Wat eigenlijk nergens voor nodig is, want als er een paar keer op een nogmaals vriendelijke toon bepaalde dingen uitgelegd/gezegd worden, is dat veel beter voor de sfeer. 'Goh TS, beter kun je dat niet meer doen want het is slecht voor je pony' zo kan het toch ook

Misschien daarom een soort kinderslot/waarschuwing erop of leeftijd erbij?
Hopelijk gaan mede(volwassen/oudere)bokkers dan anders en op een vriendelijke manier reageren

Edit: ik ben overigens wel benieuwd wat jullie, medebokkers, hier over vinden?