'Kinderslot' @ bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosborstel

'Kinderslot' @ bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:19

Op een ander topic zei ik het eigenlijk als een soort van grapje.
Maar nu zit ik er meer over na te denken en ik bedacht me om het toch te delen met anderen.
Wat mij opvalt is dat sommige kinderen (> 16 jaar) bepaalde topics openen met foto's om te laten zien wat zij allemaal kan met haar (verzorg)pony. Gezien de leeftijd is dit allemaal erg onschuldig, kijkt op naar andere medebokkers wat zij allemaal met de paarden kunnen en menige meisjes proberen dit te evenaren. Wat soms tot gevolg heeft dat het niet altijd even paardvriendelijk gebeurd.
Natuurlijk wordt hier dan wat van gezegd :) (logisch, wij bokkers willen het beste voor alle paarden :D)
Maar.. sommige raken zo over de toeren/opgefokt etc. dat ze er telkens een schepje boven op doen.

Kindje trots op haar (verzorg)pony want pony kan een kunstje. Leuk foto's gemaakt en ze zet het op bokt.
Vervolgens tientallen reacties over wat ze allemaal verkeerd doet en dat ze haar paard mishandeld etc.
Wanneer 1x (2 a 3x kan ook nog) gezegd wordt op een vriendelijke toon, dan zal het meisje er over na gaan denken.
Echter werkt bokt vaak niet zo.. Meisje wordt overspoeld met reacties dat het echt niet kan etc. wordt als het ware in het nauw gedreven en dan nog vragen mensen waarom ze het doet.

Dan kan het verschillende kanten op gaan: TS reageert niet meer (minderwaardigheidcomplex, huilend achter de computer, niet meer naar pny durven? vul het zelf maar in), TS gaat in verzet (onbedoeld, soort ontsnappingspoging, waardoor er nog veel meer reacties komen van anderen) of TS legt zich er bij neer (waarop andere bokkers nog steeds reageren/vragen stellen..)

Kortom, er ontstaat een soort van rel. Wat eigenlijk nergens voor nodig is, want als er een paar keer op een nogmaals vriendelijke toon bepaalde dingen uitgelegd/gezegd worden, is dat veel beter voor de sfeer. 'Goh TS, beter kun je dat niet meer doen want het is slecht voor je pony' zo kan het toch ook :)

Misschien daarom een soort kinderslot/waarschuwing erop of leeftijd erbij?
Hopelijk gaan mede(volwassen/oudere)bokkers dan anders en op een vriendelijke manier reageren :)

Edit: ik ben overigens wel benieuwd wat jullie, medebokkers, hier over vinden?
Laatst bijgewerkt door Rosborstel op 08-01-11 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

skyline

Re: 'Kinderslot' @ bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:21

Ik vind het onzin , Niet iedereen onder de 16 doet dingen verkeerd hoor .
Menigte volwassenen ook :=

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:22

haha nee das waar, ik wil ook niet iedereen onder de 16 over één kam scheren.
Maar het valt me gewoon op dat het veel gebeurd :)
En ik neem aan (tenminste dat hoop ik..) dat volwassenen er beter mee om kunnen gaan :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:25

hoe zie je het voor je; een waarschuwingskleur in de OP zo van "let op, TS is 16-" ? :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:26

Waarom alleen bij <16? Ik vind dat er in elk topic, ongeacht de leeftijd, gewoon normaal gereageerd moet worden.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:27

Ik vind het ook eigenlijk onzin. Niet iedereen onder de 16 doet/plaatst verkeerde dingen. Kinderslot is dus wel overdreven, is mijn mening.. En ik vind dat soms ook ''oudere'' (18/20 jaar) ook wel eens zo reageren. Of dan hebben een aantal mensen het op een vriendelijke manier gezegd. En dan gaat TS erop in. Omdat die andere reacties had verwacht.. Maar dit gebeurd, van wat ik tot nu toe heb gelezen, zowel bij volwassenen als bij <16. :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:27

Sieltjuh schreef:
Waarom alleen bij <16? Ik vind dat er in elk topic, ongeacht de leeftijd, gewoon normaal gereageerd moet worden.

hier ben ik het mee eens .

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:28

opisop_shop schreef:
hoe zie je het voor je; een waarschuwingskleur in de OP zo van "let op, TS is 16-" ? :P

haha daar heb ik nog niet over nagedacht :P
een bepaalde kleur als titel geven? een soor 'waarschuwingsteken'
of de leeftijd onder de naam zetten :) kun je in één oogopslag zien hoe oud de TS.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:29

Klopt, misschien is het wel overdreven,
maar blijkbaar vinden sommige het moeilijk om normaal te reageren :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:30

ik ben het ook eens met de anderen- reageer volwassen en reageer altijd fatsoenlijk-
maar eigenlijk denk ik dat een subtiele maar duidelijk zichtbare waarschuwing best een goeie is (zoiets als een stipje?)
je ziet het trouwens ook op veel andere fora... toch zonde!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:30

vind idd dat mede bokker bij iedereen wel eens normaal kunnen reageren sommigen zijn gewoon uit op rellen en hebben op alles commentaar tis soms gewoon niet leuk meer om een topic te openen en al helemaal niet met een vraag of probleem als je alleen al vraagt om tips krijg je half bokt over je heen met al je fouten en nooit eens de goede dingen...

jammer is dat maar 1 ding is zeker zal niet snel meer een topic openen met een probleem vraag ai...vind wel dat hier eens overna gedacht mag worden

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:31

Misschien is het wel handig. Om net als ''Woonplaats'':..
ook de leeftijd te doen. Zo houden er toch wel een aantal rekening mee :j. 9maar dan moet wel iedereen eerlijke leeftijd op geven. Denk soms; Is zij echt zo oud? )

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:31

Ik vindt het ook niet zo slecht idee als er leeftijden bij de naam komen. Alleen hoe wil je het controleren dat het ook echt zo is. Nu heb je zelf de keuze om aan te geven wat je wil misschien ipv alleen de plaats ook de leeftijd (mits je deze heb ingevuld) te vermelden?

Ik kijk vaak toch even in het profiel of er een leeftijd bijstaat. En hou bij jeugdige bokkers zeker rekening mee hoe ik mijn mening vriendelijk inpak. Niet dat ik anders rot reageer hoor, maar bij jongeren toch een wat andere zinsopbouw dan bij de wat ouderen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:32

Voor mensen jonger dan 16 is toch een speciaal young rider fora? Ik zie het nut niet. :n

Nicole21

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Zag laatst weer eens een topic over JU. Topic had 6 pagina's.. Maar IEDEREEN moet zeggen dat het niet goed is, in plaats van dat het bij 5 berichtjes blijft van het is niet goed. TS zal inderdaad wat in de OP staat zich gaan verdedigen of niet reageren, en dan krijg je weer allemaal berichtjes..

Inderdaad wat er gezegd word van -16 oid. Maar niet iedereen onder de 16 zal zoiets doen nee.. Blijft moeilijk.

Jeudi

Ik denk niet dat dit gaat werken, omdat ik denk dat mensen niet anders zullen reageren als ze weten dat de TS < 16 jaar is, dat kunnen ze namelijk ook zien op de foto's. Dus die informatie krijgen ze toch wel.

Ik heb het vermoeden welk topic hier de aanleiding voor is. Ik denk dat het niet goed was van mij om te vragen waarom ze het deed. Maar ik snapte haar totaal niet, ze wist dat ze te groot is en toch gaat ze rijden. Het was niet slim van mij om daar maar op door te hameren... Gelukkig is het topic nu gesloten en hopelijk zit de TS daarvan niet met een minderwaardigheidscomplex achter haar pc nu, dat zou ik erg sneu vinden ;(

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:34

Ik ben het er wel mee eens dat bokkers soms erg fel kunnen reageren. Helemaal niks mis mee om je mening te geven, maar het moet wel netjes blijven en goed worden uitgelegd. Ook vind ik het belangrijk dat bokkers er rekening mee houden hoeveel ervaring/kennis iemand heeft.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:35

Als iedereen nou eens fatsoenlijk reageert is het probleem meteen opgelost. :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:36

Maar ook volwassen mensen die net bezig zijn met paarden kunnen verkeerde dingen doen waar ze geen weet van hebben. Hier moet ook rekening mee worden gehouden vind ik.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:37

Dat is het makkelijke van reageren op topics:
er wordt een topic geplaats (met foto's?)
daar heb je een bepaalde gedachte bij
dan lees je al de reacties van andere
en wil je er zelf ook wat aan toevoegen (waardoor het nog extra 'versterkt' wordt)
zonder eventuele bijbedoelingen
dan wordt vaak de TS zelf vergeten..
En Jeudi, ik snap je reactie echt wel (ik vond het zelf ook niet echt slim wat zij deed en ik vroeg het me ook af)
maar door alles samen, wordt het denk ik een beetje veel, al die reacties van anderen erbij

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:37

Tja ik vind dat het als TS dan commentaar krijgt het bij een paar berichtjes moet blijven. En niet bij 5 pagina's vol. Als jullie snappen wat ik bedoel?
Ik heb ook vaak gezien dat TS 5 pagina's vol commentaar heeft het topic al een week stil ligt en er weer iemand met commentaar komt. Kijk ik snap het nut er dan niet van, want dat heeft TS dan al gekregen.. Maargoed dat is mijn mening.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:39

ik deel je mening, xlovelove
want bij 5 pagina's wordt dat commentaar zo erg versterkt!
Terwijl het misschien niet eens zo de bedoeling was..

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:40

Misschien voor mensen die niet normaal kunnen reageren op topic's (bij bepaalde dan )
Daar een stipje bijzetten bij 2 stipjes kan je bijvoorbeeld een maand geen berichten plaatsen.
Misscien leren ze daar wat van :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:40

Veel mensen zullen daarna ook geen nieuwe topics meer open wat ook erg jammer is.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:41

Aah fijn ben ik niet de enige die er zo over denkt..
Ja inderdaad. Maar dan denk je 'het is klaar TS heeft genoeg commentaar gehad' komt er weer iemand aanzetten. Terwijl de helft van het commentaar het zelfde is. Dan denk ik kijk dan even wat voor commentaar er bijv. alleen op de eerste pagina staat. Kleine moeite, je kunt het dan zo even snel doorkijken.. Maargoed het zal er vast niet anders om worden.

edit; skyline dat is inderdaad een goeie optie!