Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 10:24

Hopelijk blijft dit topic staan. Ik heb er mijn best op gedaan om het allemaal zo goed mogelijk te verwoorden in ieder geval.

Ik heb echt met open mond op een ander forum het e.e.a. kunnen lezen wat zich afspeelt achter de schermen van Bokt.
Nu weet ook ik dat er 2 kanten aan een verhaal zitten. Dit topic is niet bedoeld om te rellen, om Modjes/Midjes/Beheer aan te vallen. Wel zou ik graag een antwoord willen hebben op de diverse misstanden die vanuit het geplaatste naar voren komen.

Vraag 1: Kloppen de quotes die KiWiko heeft laten zien op Geit? En dan heb ik het niet over punten en komma's etc. Klopt het dat de BOT van KiWiko op deze manier achter de schermen is besproken?

Zo ja:

Vraag 2: Mod's en Mid's die samen zitten te praten over hoe een BOT uitgedeeld kan worden, waarom is dit niet gestopt door het Beheer die er ook in postte en kan de bezwaarcommissie nog wel onafhankelijk genoemd worden?

Vraag 3: Er worden enorm veel aannames gemaakt in dat topic. Er wordt, op een paar uitzonderingen na, gewoon achter iemand aangehobbeld die zaken verkondigd als de waarheid. Waarom is er niet aan KiWiko gevraagd naar haar kant van het verhaal?

Vraag 4: Moderen buiten Bokt zou niet gedaan worden, maar Modjes zitten overal en nemen dat ook mee in hun besprekingen van diverse gebruikers. Wat wordt daar het standpunt in van het beheer?

Vraag 5: Het "gezoek" op IP adressen en schaduwaccounts, het "sherlock holmes-werk", gegis over aan welk Hoofdaccount een SA hangt en als we er niet uitkomen, dan bannen we gewoon.. Het geeft mij een heel naar gevoel

Vraag 6: Waarom wordt van een gebruiker alles zo maar aangenomen en wordt van aannames waarheid gemaakt. Er zijn er maar weinig die een kritische vraag stellen en daar wordt niet op ingegaan. Er is een enorm kuddegedrag aan de gang. Is dat geen vereiste voor een Mod? Kritisch naar jezelf en omgeving kunnen zijn?

Zooo, voor nu was dat het wel even. Wellicht dat andere Bokkers nog andere vragen hebben. Ik weet wel dat ik geen antwoorden van jullie kan eisen, maar hoop ten zeerste dat er wel antwoorden komen.

Siets

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:29

Ik snap je vragen, maar de meesten zijn al besproken in vorige topics. Ik hoop voor je dat je topic open mag blijven, maar ik vrees het ergste ;).

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:32

Ik vrees ook voor dit topic maar ondersteun de vragen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:37

Ik heb die vorige topics gemist, maar heb ook nog een paar vragen.

- Als iemand die op hetzelfde (werk) IP als ik bokt hier rellen gaat veroorzaken, kan ik dan verwachten dat iedereen die bij dit bedrijf werkt verdacht wordt als zijnde SA, alsmede iedereen in de omgeving Amstelveen/Londen?

- Als ik ooit om wat voor reden in de problemen kom, kan ik dan verwachten dat het bedrijf waar ik voor werk, mijn gehele familie, alsmede iedere ruitershop en bokker in de omgeving "schuldig" wordt bevonden, omdat ik hun toevallig ook in het echie ken?

- Heb ik een probleem als mijn wachtwoord toevallig matched met het wachtwoord van een SA?

- Wordt het niet eens tijd dat wachtwoorden beter beveilig worden? Wellicht dmv salten?

En als laatste opmerking vind ik het echt onacceptabel hoe disrespectvol er achter de schermen over gebruikers van dit forum gesproken wordt.

En dan nog even als kanttekening:

Locatiegegevens van IP adressen zijn zeer weinig specifiek. Sterker nog, ik schijn me nu in omgeving Londen te bevinden, terwijl ik toch echt 15 minuten geleden nog in omgeving Amstelveen zat.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:39

+:)+ voor Chawi, je bent de eerste die het aan durft ;) Ik ben benieuwd of je vragen worden beantwoord en er uitleg komt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:41

WAUW!
respect voor jou
Ik lees mee, ben zééér benieuwd :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:44

Heb nog wel een vraag toe te voegen

Waarom wordt er verlaagd tot het feit dat mod's op zwart gaan om te infiltreren, en terug komen als zogezegde modvakantie?

en voor de rest sta ik helemaal achter de vragen :j
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 23-12-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:45

Ik zou ook graag antwoorden willen zien.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:46

Ik zou niet weten waarom dit topic verwijderd zou worden. Het gaat in mijn optiek niet om die specifieke ruzie, die gewoon smerig is en waar alle partijen over de scheef zijn gegaan, maar om de gang van zaken eromheen. Dat is tenminste wat mij het meeste dwars zit.

Ik werd vanochtend onverwacht vroeg wakker en piekerde erover hoe ik er een topic over zou starten, maar dat heeft Chawi al gedaan :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:46

omdat iedereen nu toch benieuwd is naar de voorgaande topics, is er iemand zo lief om die te linken?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:47

Hier ook zeer benieuwd naar de antwoorden, al vrees ik dat die er niet zullen komen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:49

ikdoemaarwat schreef:

Waarom wordt er verlaagd tot het feit dat mod's op groen gaan om te infiltreren, en terug komen als zogezegde modvakantie?

Je bedoelt op zwart gaan denk ik?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:50

ik word ook in dat moderators topic genoemd, ik vond het verhelderend!

Ik dacht dat ik gek was..... achterdochtig zonder grond.... maar helaas zowel Russel als Frantic moesten straf hebben! en dan maken we er toch 2 tegelijk aan??? Frantic moest en zou een ban omdat ze kwaad was op het gummen van moderators en het gedrag van Slimmerik...!

En zie, ik mag dan een stoeptegel zijn, maar ik had dus toch gelijk! Dat is toch fijn om dat te weten?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:50

saroanda schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Waarom wordt er verlaagd tot het feit dat mod's op groen gaan om te infiltreren, en terug komen als zogezegde modvakantie?

Je bedoelt op zwart gaan denk ik?

ja idd, net wakker he :')

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:52

Ik denk dat het een goed idee is om dit topic "slimmerik"-vrij te houden, omdat het dan zeker gesloten wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:57

Vooral dat infiltreren heeft enorm op mijn lachspieren gewerkt. Peter R de Vries is er niks bij :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:02

@manid, ik weet dat van een kennisje van mij die wel een sa aanmaakte het hele ziekenhuis waar ze werkte op ip-adres was geband..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:03

Jasper schreef:
Ik vrees ook voor dit topic maar ondersteun de vragen.

Ik ook!
alleen zal een antwoord wel niet komen onder het mom 'bans worden niet besproken". {x)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:04

EN het gehele Tor netwerk is ook geband begrijp ik, wat ik dan weer een beetje vervelend vind, want ik zou graag Tor gaan gebruiken om zodoende niet gelijk weg te geven vanaf welke werkgever/klant/leverancier ik zit te bokken, want kennelijk is dat informatie die als "bewijsvoering" opgevoerd mag worden. Ik vind het nogal vervelend dat die partijen erbij betrokken worden.

Ook gebruik ik Tor voor mijn werk (ja, echt) en het zou zomaar kunnen zijn dat ik het uit vergeet te zetten als ik naar Bokt ga. Ben ik dan gelijkt maar geband?
Laatst bijgewerkt door manic op 23-12-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:05

Chawi "Assange" ;) ! _/-\o_

Ik zou ook graag wat antwoorden zien, vraag me ook af of dit blijft staan.
Laatst bijgewerkt door nelis op 23-12-10 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:05

Het gaat in mijn optiek niet om specifieke bans, maar de manier waarop er met mensen, persoonlijke gegevens en "hearsay" omgesprongen wordt.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 11:08

Beste mede-bokkers, natuurlijk staan deze vragen ook in andere topics. Maar toen werden ze gesteld vanuit een onderbuikgevoel.

Nu liggen er op een ander forum quotes op tafel, dat wanneer die quotes kloppen, er meer aan de hand is dan een onderbuikgevoel. Vandaar het openen van dit topic.

Het topic wordt dan wel geopend naar aanleiding van een BOT van een specifieke gebruiker. Echter, gaat het mij persoonlijk niet om dit specifieke geval. Dat is iets tussen beheer en die gebruiker.

Het gaat mij om de processen die achter de schermen plaatsvinden. En laten we eerlijk zijn. Binnen elk bedrijf gebeurt dit. Alleen is het in deze situatie naar buiten gekomen.

Mijn vragen zijn ook niet voor niets algemeen gesteld. Ik heb goed nagedacht over hoe ik het topic zou openen, juist omdat ik hoop dat het aanleiding geeft tot echte antwoorden en het daardoor geen aanleiding zou geven tot rellen. Dus mijn vraag ook aan jullie, ga niet rellen. Ga niet op de man spelen, noem maar op.

Jullie snappen me wel ;).

Geef het beheer ook de tijd. Ik kan me voorstellen dat ze hierop niet 1-2-3 een antwoord op kunnen geven. Dat moet ook geformuleerd en besproken worden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:13

Chawi schreef:
Geef het beheer ook de tijd. Ik kan me voorstellen dat ze hierop niet 1-2-3 een antwoord op kunnen geven. Dat moet ook geformuleerd en besproken worden.

:))
ik zeg niet wat ik hierover denk... O:)
maar... dat kan wel even duren inderdaad..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:14

Dat er binnen ieder bedrijf gekonkel plaats vindt ben ik met je eens, maar binnen bedrijven zijn die soort procedures over het algemeen toch wat meer gebaseerd op feiten in plaats van op allerhande zelfbekonkeld bewijs.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:14

Citaat:
Het gaat mij om de processen die achter de schermen plaatsvinden. En laten we eerlijk zijn. Binnen elk bedrijf gebeurt dit. Alleen is het in deze situatie naar buiten gekomen.

Precies, en misschien is het daarom dat ik het allemaal nogal opgeblazen en opgeklopt vind?