Sinds kort op Bokt

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Sinds kort op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:22

Beste Bokkers,
Sinds kort ben ik actief op Bokt. Ik vind het leuk om op Bokt te zijn dus ik dacht ik zal me maar eens even voorstellen. Ik ben Pien. Als jong meisje droomde ik als ik op mijn fiets naar school ging dat ik op mijn kleine zwarte paardje reed. Veel gefantaseerd heb ik hierover maar vroeger was het echt heel elitair als mensen een eigen paard kochten. Ik heb dus altijd met veel plezier op maneges gereden en op een gegeven ogenblik op andere paarden als verzorgster of staldeler. 12 jaar geleden was het dan eindelijk zo ver. Trots met een brok in mijn strot reed ik achter mijn zwarte merens hengst aan die door de vorige eigenaar gebracht werd. Tja toen ik dit ras voor het eerst zag was ik bijzonder verrast want het was het ras uit mijn meisjes dromen en fantasieën. Met mijn merens was het liefde op het eerste gezicht en die liefde is nooit over gegaan. Mijn merens man is nu een ruin en in heel NL heb ik met hem gemend. De kinderen op de bok en daar gingen we. Ik kan niet mennen maar hem kan ik heel goed recreatief mennen. Ik vertrouw hem voor de 100% iets dat nooit beschaamd is door hem.
Op een gegeven ogenblik kwamen we op een zeer luxe stal met onze barokke merens aan. Zien jullie het voor je? Het niveau begon bij het Z daar en wij kwamen met koudbloed op B niveau binnen. Zeer welkom zijn we daar ontvangen en veel heb ik daar geleerd van onze steen goede instructrice die helemaal ging voor ons. Met mijn dochter bereikte onze man “M’ niveau met vijf winst. Een goede prestatie voor een paard die lui is en een hekel heeft aan dressuur. Laat hem maar lekker buiten rijden, iets dat hij nu ook mag doen.
Vier jaar geleden zei mijn man dat hij ook wilde paardrijden. Hij zag nu er meer tijd voor ons aanbrak dat ik toch wel veel alleen met mijn paard bezig was. Hij wilde daar ook bij horen. Na geoefend te hebben op manege paarden zijn we buitenritten gaan maken op merens in Frankrijk en al snel ging hij onder begeleiding van mij meer naar buiten. Om samen te kunnen rijden hebben we een meisje merens uitgezocht uit de kudde in Frankrijk. Een prachtig modern gefokte merens met mooie gangen en zeer veel aanleg voor dressuur en een klein fris ding. Zij heeft zoveel aanleg dat ik met haar ben gestart onlangs in de B en ze doet het goed. Qua oefeningen zijn we met de M oefeningen bezig en ze pikt het allemaal heel gemakkelijk en ijverig op. Een genot van een paard. Vorige week heb ik haar bedankt nadat ze een mooie eerste travers deed dat ze mijn paard is geworden.
Ons geluk gehalte of “lol met onze knol” is zeer hoog. Zit hem vaak in de kleine dingen. Bijvoorbeeld vorige week kwam ik aan en galoppeerden beiden in volle sjas naar me toe (doen ze ook niet altijd hoor). Met mijn armen om ze heen stonden we met zijn drieën gelukkig te zijn dat de alpha merrie (ik dus) de kleine kudde weer compleet maakte. Als mijn man en ik samen rijden door het prachtige natuurgebied met ze of elders in NL waar we ze mee naar toe nemen dan is het gewoon zeer fijn en genieten we volop. Wij oude mutsen rijden soms hand en hand en dan komen die twee koppies ook dicht bij elkaar. Geweldig groot geluksgevoel geeft dat.
Ik vind paarden leuk. Ik kan net zo genieten van de volmaaktheid van Totilas met E Gal als van kinderen die dikke schik hebben in bijvoorbeeld pony kamp Slagharen met hun pony’tjes. Ik geniet van de volmaaktheid van bijvoorbeeld Ijsbrand Chardon met zijn vierspan maar ook van het kleine meisje met haar prachtige rossige haren en shetlander die met karretje van ons erf af rijdt. Neusje in de lucht van “wie doet mij wat”. Erg leuk Tja en de rest zullen we elkaar wel via tekst ontmoeten.

criollolover

Re: Sinds kort op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:28

welkom! ik zie in je profiel dat je 52 bent, leuk! weer een 'ouder' iemand er bij op bokt.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:36

Dank je. En ja op wedstrijd ben ik dan ook echt de uitzondering zowel qua leeftijd als het soort paard. Gelukkig ben ik klein en tenger waardoor ik er veel jonger uit zie.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:43

welkom op bokt.
ik zit er ook pas een paar maanden op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:49

Hé Dat is leuk. Wellicht dat we elkaar dan nog eens in een berichtje tegenkomen Pinkelotje.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:37

[pien_2010] schreef:
Dank je. En ja op wedstrijd ben ik dan ook echt de uitzondering zowel qua leeftijd als het soort paard. Gelukkig ben ik klein en tenger waardoor ik er veel jonger uit zie.

wat voor paard heb je dan? ik heb ook een paard wat echt een uitzondering is op wedstrijden.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:40

Merens en ze is 1.43. En jij?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:54

een appaloosa met gribaldi bloed, zie foto's profiel

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 14:23

Zijn het allemaal appaloosa. Vind met name eerste en laatste paardje erg mooi. De middelste ziet er goed uit maar oogt niet zo apart.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:59

[pien_2010], goed gezien hoor!! de middelste is geen appaloosa, je bedoelt de vos, die is niet van mij, die heb ik ff mogen rijden totdat mijn appie 3 jaar was om te mogen berijden.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:17

ik heb een koniks paard hij is pas 1,5.
ik heb hem nu 2 maanden maar ik ken hem al van veulen af aan.
hij is met de fles groot gebracht en ik er bij mee geholpen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 09:38

Criollolover ik heb even mijn huiswerk gedaan en in de paarden encyclopedie gekeken en ben nu wel benieuwd heb je europees gefokte appaloosa of Amerikaans?
Pinkelotje leuk een konikspaardje. Ik zie ze vaak in het natuurgebied en bij ons vlak bij rijdt iemand veel op haar koninkspaardje naar buiten. Ik vind ze lief er uit zien en volgens mij zijn ze zeer gehard. Leuk om zelf met de fles mee groot te brengen

Agnes55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:21

Hoi,

Leuk om te zien dat er meer mensen rond mijn leeftijd actief zijn op bokt.
Welkom en wie weet komen we elkaar nog eens tegen op bokt.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:05

[pien_2010] schreef:
Criollolover ik heb even mijn huiswerk gedaan en in de paarden encyclopedie gekeken en ben nu wel benieuwd heb je europees gefokte appaloosa of Amerikaans?
Pinkelotje leuk een konikspaardje. Ik zie ze vaak in het natuurgebied en bij ons vlak bij rijdt iemand veel op haar koninkspaardje naar buiten. Ik vind ze lief er uit zien en volgens mij zijn ze zeer gehard. Leuk om zelf met de fles mee groot te brengen

idd, goed je huiswerk gedaan! ik heb een europees gefokte appaloosa