Profiel slimmerik

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Profiel slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:15

Is het niet zo dat je persoonlijke vetes niet uit mag vechten via bokt? wat schetst mijn verbazing: slimmerik probeert het straatje schoon te poetsen middels haar profiel. Temmen op een profiel is naar mijn weten niet mogelijk. Nogmaals jammer dat het kattentopic van bokt verwijderd is, want wat mevrouw W in haar profiel zet kan daardoor ontkracht worden. Dus ik wil heel graag antwoord op de vraag: Is het toegestaan dit soort leugens in je profiel te zetten en daardoor een vete door te zetten.

En dit natuurlijk naar aanleiding van de OW aan de bokker die een topic opende over kattenmoord.......

Amandavd

Re: Profiel slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:28

Ik heb uit nieuwschierigheid haar profiel opgezocht om te kijken wat er in staat. Naar mijn mening lees ik gewoon een stuk waar zij zich netjes uit en gewoon wil uitleggen wat haar kant van het verhaal is. En naar mijn weten mag dat gewoon, ze bechuldigt toch niemand persoonlijk?

Wat ik dan weer echt, echt in en in triest vindt, is dat mensen haar prive gegevens openbaar zetten op internet, puur en alleen omdat er wrevel is omdat zij misschien dingen gedaan heeft die andere mensen dwars zitten. Wat voor zwak persoon ben je als je iemand die je niet eens kent, zodanig in gevaar gaat brengen door persoonlijke gegevens als adres en telefoon op internet te zetten, nepprofielen op profielsites te maken en haat acties op te zetten? Daar kan ik dan weer niet bij met mijn hoofd, dat je zo zwak en zielig bent dat je via medias als het internet iemand probeert te kwetsen of terug te pakken, puur omdat je de ballen niet hebt om het persoonlijk te doen.

Dat is pas echt triest, zwak en gewoon zielig. Heb dan het lef en stap persoonlijk naar iemand toe, en doe het niet via het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:31

Ongeacht wat er buiten bokt gebeurt is, zij is in het kattentopic behoorlijk buiten haar boekje gegaan. Dat is nu verwijderd. Daarom vind ik het zeer ongepast toe te staan wat zij nu in haar profiel heeft. Want als een ander de waarheid hierover in het profiel zet, kan deze een ban verwachten. En zo krom is het dus!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:36

Dame slimmerik is verre van mijn favoriete persoon op Bokt, heb me noemeloos geërgerd aan deze tante en gesmuld toen haar identiteit bekend werd.
Maar ze heft wel het recht om haar eigen verhaal te vertellen, ze valt niemand aan en het is haar profiel en daar mag ze, mits ze niemand beledigd of aanvalt inzetten wat ze wil.
Zie het probleem dus ook niet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:39

Even in het profiel van Slimmerik gekeken
Volgens mij verteld zij háár kant van het verhaal
Of dat in jou ogen juist is of niet
Het is HAAR verhaal en in je profiel mag je toch zeker wel je eigen mening geven?
Er staat iig niets schokkends in dus ik snap het probleem niet zo

edit:typefout
Laatst bijgewerkt door unamie op 19-12-10 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:40

Ik ken het hele achtergrond verhaal niet, maar wat jij hier doet is ook niet netjes. Je probeert medestanders te krijgen om een bokker af te kraken.

Ik heb even het profiel bekeken en sluit me helemaal aan bij xx_Horsiex.

Amandavd

Pucknew schreef:
Ongeacht wat er buiten bokt gebeurt is, zij is in het kattentopic behoorlijk buiten haar boekje gegaan. Dat is nu verwijderd. Daarom vind ik het zeer ongepast toe te staan wat zij nu in haar profiel heeft. Want als een ander de waarheid hierover in het profiel zet, kan deze een ban verwachten. En zo krom is het dus!

Ik heb dat hele kattentopic niet meegekregen, en daar kan ik dus niet over oordelen. Ik kan best begrijpen dat zij zich in haar profiel wil verdedigen tegen mensen die door dit soort topics en insinuaties dat ze ergens pijnlijke uitspraken over heeft gedaan, denken dat ze weten wat er gebeurt is.

Het irriteert mij zowiezo mateloos dat Bokkers denken recht te hebben om alles te moeten weten wat het beheer van bokt doet, en hoe ze elke zaak afzonderlijk van elkaar beoordelen. Het lijkt mij wel dat er een grote hoop bokkers teveel tijd over heeft om zich hier over druk te maken. Je weet helemaal niet of een ander een ban kan verwachten, je weet ook niet of zij dat in haar profiel mag laten staan. Dus waarom een topic openen over zo iets onzinnigs terwijl je ook gewoon een PM kan sturen naar de mods of naar Bart, of weet ik veel wie? Waarom moet iedereen steeds zo de aandacht willen trekken om onrust te stoken? Je kan tegenwoordig niet meer op Bokt komen of er is weer een nieuw klaagtopic waarin iedereen zonodig zijn ei kwijt moet.

De sfeer op Bokt gaat er idd op achteruit, maar dat komt door de Bokkers zelf, niet door het team die constant om de oren krijgt...

Anoniem

En denk jij dat een andere bokker, bijvoorbeeld een van de vele door haar benadeelden een dergelijk verhaal in het profiel zet. Zonder namen te noemen. Dat dat mag? :+

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:42

ik lees al een tijd mee over de onvrede van een aantal personen..
maar hoe lang gaat dit nog zo door.
is het niet tijd om er een punt achter te zetten en iedereen in zijn waarde te laten.
het forum moet gezellig en leuk blijven..

sluit het gewoon af en blijf niet bezig..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:42

luxx schreef:
Dame slimmerik is verre van mijn favoriete persoon op Bokt, heb me noemeloos geërgerd aan deze tante en gesmuld toen haar identiteit bekend werd.Maar ze heft wel het recht om haar eigen verhaal te vertellen, ze valt niemand aan en het is haar profiel en daar mag ze, mits ze niemand beledigd of aanvalt inzetten wat ze wil.

Ook weer zo iets triests... Zullen we jou identiteit dan ook maar even volledig op internet zetten? Kijken hoe lachen dat is...

@Pucknew, ik zie nergens in slimmerik haar profiel dat iemand anders ergens van beschuldig wordt, wat is het probleem dan?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:44

xx_Horsiex schreef:
Ook weer zo iets triests... Zullen we jou identiteit dan ook maar even volledig op internet zetten? Kijken hoe lachen dat is...

Je haalt de woorden uit mijn mond

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:45

xx_Horsiex schreef:
luxx schreef:
Dame slimmerik is verre van mijn favoriete persoon op Bokt, heb me noemeloos geërgerd aan deze tante en gesmuld toen haar identiteit bekend werd.Maar ze heft wel het recht om haar eigen verhaal te vertellen, ze valt niemand aan en het is haar profiel en daar mag ze, mits ze niemand beledigd of aanvalt inzetten wat ze wil.

@Pucknew, ik zie nergens in slimmerik haar profiel dat iemand anders ergens van beschuldig wordt, wat is het probleem dan?

idd..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:47

unamie schreef:
xx_Horsiex schreef:

Je haalt de woorden uit mijn mond

Ja echt he, Op haar profiel beschuldigt ze toch niemand? of wat dan ook, sorry dat ik het zeg, maar het is triest dat mensen dan nep hyve accounts gaan aanmaken en youtube filmpjes, en wat dan ook. laat haar gewoon met rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:47

Dat dat gebeurt is, is mijn keuze ook niet. Maar ik kan het mij wel voorstellen, dat het zover gekomen is. Daarom vind ik als je als beheer een heel topic weghaalt, je ook niet toe moet staan dat een gebruker middels haar profiel haar straatje schoonveegt. Zet dan ook dat topic terug!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:49

Pucknew schreef:
Dat dat gebeurt is, is mijn keuze ook niet. Maar ik kan het mij wel voorstellen, dat het zover gekomen is. Daarom vind ik als je als beheer een heel topic weghaalt, je ook niet toe moet staan dat een gebruker middels haar profiel haar straatje schoonveegt. Zet dan ook dat topic terug!

Daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen, hoe onzeker en triest ben je als je iemand via het internet, een anoniem media gaat proberen te grond in te trappen? Dat zegt meer over zo iemand dan over degene die je ermee probeert te raken.

Ik kan me wel voorstellen dat dat topic verwijdert is, vaak hebben mensen de neiging om maar een ding te lezen, alle andere dingen niet, waardoor uitspraken en acties uit hun verband kunnen worden gerukt.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:51

Idd. Ik heb wel medelijden met slimmerik....
Al die mensen gaan allemaal moeite nemen om haar 'bekend' te maken.
Echt heel triest...
Laatst bijgewerkt door xJasmijn op 19-12-10 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:52

Het lijkt mij dat één kant van het verhaal op een profiel lang niet zo erg is als een topic waar jullie elkaar in de haren vliegen.

Verder ben ik het met Sleeper eens. Jij probeert medestanders te krijgen om een bokker af te kraken.

Laat elkaar gewoon in hun waarde. Je hoeft toch niet op dat profiel te kijken als je niet wilt? Wees nou een keer zelf de verstandige en negeer het.

magicmist

op het net, eveneens als met msn en op papier wordt alles anders opgevat als in de werkelijkheid.

zoals ik net al aangaf...kap er gewoon mee en laat iedereen in hun waarde

Anoniem

Pucknew schreef:
En denk jij dat een andere bokker, bijvoorbeeld een van de vele door haar benadeelden een dergelijk verhaal in het profiel zet. Zonder namen te noemen. Dat dat mag? :+

Denk jij dat bokkers hier nog tegen in willen gaan, met als risico ook met naam en toenaam op internet te verschijnen op het andere forum en alle consequenties die daar bij horen?

De groep boze bokkers beschuldigt continue het beheer en mods van van alles en nog wat, ik weet er niet genoeg van en houd me daar buiten, maar door zulke acties creeëren ze zelf ook een sfeer waarin bokkers niet meer open durven te zijn.

Ben het verder helemaal met magicmist eens. Prima dat mensen bokt willen aanspreken als er iets aan de hand is, dat gebeurt ook doorlopend, maar nu zijn er volgensmij al een hele tijd mensen aan het boos zijn om het boos zijn en dat is jammer. Bokt is eigenlijk zo leuk :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-10 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:53

Heb nooit enige moeite gedaan om mijn identiteit te verbergen en nooit dingen gezegd waarvoor het nodig zou zijn om anoniem te zijn op het internet.
Mijn ergernis met slimmerik was dat zij zich verschuilde in de anonimiteit en op zo'n wijze kun je van alles roepen en iedereen keihard veroordelen zonder dat iemand weet wie erachter zit.
Zou nooit de moeite genomen hebben om haar na te zoeken en bekend te maken, ik heb wel iets anders te doen, maar andere mensen heeft ze blijkbaar zo boos gemaakt dat zij deze moeite wel genomen hebben, en ja, ik vond het plezierig om te zien met wie we nou eigenlijk van doen hebben, en daarin vind ik; boontje komt om zijn loontje, ze heeft gezaaid en mag nu oogsten.
Vind bedreigingen (en andere onzin) wel heel ver gaan en zou ik nooit doen en vind ik verwerpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:54

Ik zou het zelf nooit zo doen, maar nogmaals, ik kan mij wel voorstellen dat het wel gebeurt is.

Maar goed, fijn om te weten dat iedereen wat vetes betreft gewoon een stuk in het profiel kan zetten. :D

Daarbij ben ik geen meisje van 16 en heb geen medestanders nodig. het gaat mij er om dat het hele verhaal in de doofpot is gestopt en dit nu ineens wel mag. Dit is dus geen verwijt naar slimmerik, maar naar het beheer. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:55

Feit is dat beteffende gebruikster meermaals kwetsende posts heeft geplaats. Deze staan niet allemaal meer open en bloot op de site.
Toen de identiteit bekend werd, bleek er ineens een beste kink in de kabel te zitten....
En daar begon het gelazer mee. Wat mij het meest dwars zit is dat mensen blijkbaar bepaalde uitspraken doen, die ze niet gedaan hadden als mensen wisten wie ze waren.
Wat niet op de voorpagina van de Telegraaf mag, moet je ook niet op internet zetten.... Want als blijkt dat die persoon bij nader inzien een functie heeft waar die uitspraken niet bepaald bij passen, moet er gegumd worden.
Wat dat betreft denk ik: eigen verantwoordelijkheid.... als volwassene kun je je wel ongeveer een voorstelling van zaken maken wat een dergelijke post tot gevolgen kan hebben.
Betreffende bokker heeft nu een verhaal in haar profiel gezet, achja.... Op zich vind ik dat niet eens echt een probleem. Maar daar staat tegenover dat bepaalde bokkers met een ban ook graag hun kant van het verhaal zouden willen vertellen, maar dat met geen mogelijkheid kunnen.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:57

Pucknew schreef:
Ik zou het zelf nooit zo doen, maar nogmaals, ik kan mij wel voorstellen dat het wel gebeurt is.

Maar goed, fijn om te weten dat iedereen wat vetes betreft gewoon een stuk in het profiel kan zetten. :D

Daarbij ben ik geen meisje van 16 en heb geen medestanders nodig. het gaat mij er om dat het hele verhaal in de doofpot is gestopt en dit nu ineens wel mag. Dit is dus geen verwijt naar slimmerik, maar naar het beheer. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Nogmaals, waarom stuur je dan niet gewoon een beleefde pm naar het beheer? Waarom moet iedere keer weer als een bokker zich verongelijkt voelt omdat hij/zij het IDEE heeft dat er met meerdere maten gemeten wordt, dit uitgebreid in een topic moet?

Sleeper

Ik vind dit topic met de minuut erger worden.

Wat een onsmakelijke opmerkingen komen er langs. Wie zijn jullie wel helemaal niet om iemand te berechten? En genieten van het feit dat iemand zijn prive helemaal op internet komt, kom nou zeg. Er zijn hier jonge mensen die hele verstandige dingen zeggen en oudere mensen die zich rot zouden moeten schamen.

Bah!

unamie

Volgens mij is het niet in de doofpot gestopt maar gewoon verwijderd :+
Ws omdat de posten te aanvallend waren en een bedreigend toontje kregen
Als een topic verschrikkelijk uit de hand loopt dan is het toch logisch dat de boel verwijderd word??