onterechte slotjes en de ongezellige sfeer (soms)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

onterechte slotjes en de ongezellige sfeer (soms)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:42

Hallo bokkers,
Iedereen merkt het nu onderhand natuurlijk wel.
Dat niet overal de sfeer goed is en dat er erg snel gehandeld word met bijv. slotjes

Hier zijn nu al meerdere toppics over gesloten .
Of doordat het weer half in de doofpot word gestoken d.m.v slotjes
Of dat bokkers de ''spanning'' weer niet aankonden en maar weer heftig en onrespectvol op mekaar reageerden.

De sfeer is namelijk onderling in toppics vaak erg gezellig ,maar door de strenge regels die aan de ene kant orde houden ,maar aan de andere kant steeds strenger lijken te worden word de sfeer er al wat minder op. En natuurlijk dat sommige bokkers gewoon niet meer aan het onderwerp denken ,maar gewoon lekker gaan zitten reageren op vanalles en iedereen en dit loopt natuurlijk 9 v/d 10 keer uit op onrespectvolle reacties of met zijn alle op 1 persoon of een kleinere groep.

Dit is zo ontzettend jammer. Tuurlijk het is openbaar , iedereen mag zijn eigen mening hebben ,maar door negatief gedrag verpest je zo de sfeer.
Ik word soms zelf echt een beetje moe van al die slotjes die overal op gegooit worden en als er even oftopic (gezellig! heb het niet over gemeen of onrespectvol) word gereageerd direct waarschuwing of slotje.
Ik vind zelf dat het zeker geen zooitje mag worden op bokt en ik de modjes erg waardeer voor hun inzet ,maar dat ze moeten weten hoe strenger je dingen verbied , hoe vaker het niet nageleeft word of het simpelweg mensen niet intereseerd.

Naar de bokkers zelf toe vind ik zelf ook dat ik soms echt merk dat een mening (hieronder versta ik iets wat je zelf vind en je argumenten voor hebt) niet gewaardeerd/gerespecteerd word.
Bokkers met een mening (noem ik maar even de ''kudde'') gaan met zijn alle 1 vormen om de gene met een andere mening (noem ik maar even de ''eenling'') zo veel mogelijk van mening te laten veranderen. Ik zelf ben aardig koppig ,maar heeft iemand goede argumenten tegen mijn mening etc zou ik zeker van mening kunnen veranderen :j ,maar wat ik zo vaak merk is dat als je niet van plan bent van mening te veranderen (of de tegenstanders argumenten vind je niet goed genoeg, kloppen niet etc of je blijft bij wat je vind) word er opeens met de ''kudde'' pagina's lang jou mening gequote met daarbij hun mening en vooral lekker goed en duidelijk erbij dat zij het niet er niet mee eens is zo erg soms dat ik soms het niet anders op kan vatten dan dat ik half aangevallen word :')

Gelukkig zijn er ook mensen bij die echt top reageren , discussies waar het super gaat en het gewoon een goede discussie is en ook zijn veel slotjes echt terrecht ,maar mijn aandacht gaat nu naar de mensen die willen rellen , mening onderwerp bespreken , de ontzettend snelle slotjes (alleen onterecht) om bokt echt weer 100% gezellig te krijgen :D

Ik heb dit toppic niet gemaakt om op een ander toppic op terug te komen , of op een ander persoon.
Nee dit is een algemeen topppic over de dingen die IK merk of wat andere gemerkt hebben en bij onderling contact heb ik dit gehoord etc.
En wou is weten hoe staan andere bokkers hier tegen over? Wat merken jullie ? etc

Hoop dat ik hiermee heb aangegeven wat iig mij weleens tsja... ''irriteerd''
Hoop dat dit topppic wel gerespectvol gereageerd kan worden en dat iedereen zijn mening kan / mag geven (en geen namen noemen ;) ) en dat hier geen mod. slotje komt door rell topic of dat het weer in de doofpot word gestopt.

Jes

Re: onterechte slotjes en de ongezellige sfeer (soms)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:43

Hierover zijn van de afgelopen twee weken al een stuk of 10 topics, denk dat het makkelijker is om alles centraal te houden??

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:44

Ik tem even.

dit is een vierentwintigdubbel topic.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:46

ziie je gaan we weer.
Die toppics zijn op slot wegens verschillende redenen en nu probeer ik het gewoon netjes neer te zetten en hoop ik dat iedereen wel zo volwassen genoeg is om normaal te kunnen reageren..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:47

Ik ben het 100% met je eens. De opmerking "ik tem even" om het minste en geringste komt mij ec ht mijn strot uit, als ik het even zo mag zeggen.. :D (niks persoonlijks.)
En al die slotjes die om helemaal niks erop gegooid worden vind ik ook hoogst irritant, en erg jammer -O-

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:49

Wss komt hier weer een slot op of omdat mensen weer is moeten gaan rellen of dat er weer een dekseltje op het doofpotje moet.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 15-12-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:50

Elin_ schreef:
ziie je gaan we weer.
Die toppics zijn op slot wegens verschillende redenen en nu probeer ik het gewoon netjes neer te zetten en hoop ik dat iedereen wel zo volwassen genoeg is om normaal te kunnen reageren..

Als je even had gekeken had je gezien dat er nu één centraal topic is waarin iedereen zegt wat hij denkt.

En ja, ik zeg 'ik tem even' omdat duizend topics over hetzelfde topic worden geopend nu terwijl je al terecht kunt in één topic..

Ik denk dat je er een beetje een te groot punt van maakt..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:57

edit: weggehaald offtopic ----
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 15-12-10 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:58

Elin_ schreef:
Doofpot
Dat plaatje is ook zeer gepast bij de meeste toppics bijv.

Wss komt hier weer een slot op of omdat mensen weer is moeten gaan rellen of dat er weer een dekseltje op het doofpotje moet.

Als je even zoekt of bijleest, kom je vanzelf in het topic terecht waar je mee kunt praten. Het is niet nodig om hiervoor een apart topic te openen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 23:01

chevax schreef:
Elin_ schreef:
Doofpot
Dat plaatje is ook zeer gepast bij de meeste toppics bijv.

Als je even zoekt of bijleest, kom je vanzelf in het topic terecht waar je mee kunt praten. Het is niet nodig om hiervoor een apart topic te openen.

Prima zoek ik even op;)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:02

Snap de TS heel goed en kan me voorstellen dat je een topic er voor opent!
Als je 'als onbekende' in een topic komt praten waar ze al ongeveer 25 pagina's verder zijn heb je ongeveer het zelfde wat de TS nu allemaal heeft opgeschreven! :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 23:06

Tsja dat is hetook idd.
Al maak je een centraal toppic blabla het komt op hetzelfde neer.

Liever in 1 hoofdpost waar mensen daar op kunnen reageren dan een hoofdpost waar het (nog) niet in staat en mensen kunnen neerzetten waar ze over te ''klagen'' hebben
dan krijg je dus idd 25 pagina's van hetzelfde zo ong.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:15