Het wel/niet kunnen reageren op hengstenkeuring nieuws

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Het wel/niet kunnen reageren op hengstenkeuring nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:59

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik vind het jammer dat als er nieuws is (niet altijd trouwens) over de hengstenkeuring van het KWPN doorverwezen wordt naar een algemeen topic over de hengstenkeuring. Liever zou ik gewoon op het nieuws kunnen reageren en andere reacties lezen.

Niet op te reageren:
[VN] Balans opgemaakt na einde eerste bezichtiging KWPN
[VN] Elf KWPN hengsten ingeschreven voor de dekdienst
[VN] Einde verrichtingsonderzoek voor de Ginus x Zichem
[VN] Twee dressuurhengsten teruggetrokken uit KWPN onderzoek

Met name de laatste berichten. Als je dan op 'hier' klikt, kom je in het topic uit, waar het helemaal niet hoeft te gaan om die twee hengsten. Dat vind ik persoonlijk jammer, want ik lees het liever direct eronder.

Daarnaast kun je op sommige berichten weer wél reageren, die ook over de hengstenkeuring gaan:
[VN] Eerste bezichtiging oudere KWPN hengsten afgerond
[VN] Grote onvrede over training van KWPN verrichtingshengsten

Zit er enige lijn in? Kan iemand het me uitleggen?

LuvdaTossa

Re: Het wel/niet kunnen reageren op hengstenkeuring nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 11:05

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:44

Dit was mij inderdaad ook al opgevallen.

Met name bij Casaron (de Zichem) was dat een beetje irritant(voor mij uiteraard). Je komt nl uit in het topic over de dressuurhengsten. En bijna niemand zit daar te wachten op de Gelderse hengsten.
Ja ik reageer daar dus toch als ik iets te zeggen heb. Maar het is handiger als je gelijk op het bericht kan reageren want dan hoeft aleen diegene die het WEL wat interesseert het te lezen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:26

In principe is bij ons de regel dat topics over bezichtigingen op slot gaan met een verwijzing naar het topic waar de discussie wordt gevoerd. Dit hebben wij besloten na verzoeken van meerdere gebruikers. Door middels een slotje te verwijzen naar een bestaand discussie-topic (in dit geval de topics op FA), hopen wij ervoor te zorgen dat een discussie zich naar het forum verplaatst en dus niet op twee plaatsen gevoerd hoeft worden.

[VN] Grote onvrede over training van KWPN verrichtingshengsten
Dit topic staat niet op slot met verwijzing omdat het over de trainingsmethodes gaat en niet over welke hengsten die mee doen aan bezichtingen en het verrichtingsonderzoek.

[VN] Eerste bezichtiging oudere KWPN hengsten afgerond
Dit topic had eigenlijk ook op slot gekund met een verwijzingslink.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 22:55

Ik vind dat juist erg jammer. Wat kan mij al die andere hengsten schelen, als ik op zoek ben naar informatie van één hengst die bijvoorbeeld is terug getrokken? Meestal denk ik dan, laat maar... ik ga niet het topic helemaal doorspitten met van alles en nogwat.

Er kan toch ook een link, naast gewoon reageren worden gezet? Het is zo onhandig om ergens binnen te vallen bij informatie waar je niets aan hebt.

Dus kan én én niet? En reageren in het topic, zodat er wat achtergrondinformatie komt én een link naar het algemene topic?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:41

In principe moet het gewoon mogelijk zijn voor jou om je vraag daar te stellen. Er zitten mensen in dat topic die de HK zeer nauwkeurig volgen en negen van tien keer is het over de hengsten van die dag (of de dag ervoor). Artikelen op VN gaan over de hengsten die door/terug getrokken zijn van die dag of de dag ervoor. De discussie in het topic op FA-A zou dan ook actueel zijn en zo goed als bij elkaar aansluiten.

Toen de artikelen nog openstonden op VN was onze ervaring meer dat <specifieke> vragen op VN niet beantwoord werden (of niet voldoende) omdat de 'kenners/volgers' juist allemaal op FA-A de HK volgen.