Reputatiepunten, zou dat wat zijn?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Reputatiepunten, zou dat wat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:24

Misschien dat het wat is om onder je aantal berichten ook een kopje reputatie te zetten.
Het moet natuurlijk wel uitgewerkt worden, zoals wie kunnen punten geven? Alleen mods? Of ook gebruikers die vinden dat je een antwoord hebt gegeven waar je daadwerkelijk iets aan hebt? (ivm. vriendjespolitiek).
Ik dacht er dan aan dat mods ook dingen kunnen bestraffen die niet ernstig genoeg zijn voor een ow, of juist wel ernstig genoeg. Door minpunten in je reputatie te geven.

Het idee hierachter is dat je wat meer getriggerd word, zodat je daadwerkelijk een ander wilt gaan helpen met goed onderbouwde posts. Maar ook zodat je je beter gaat gedragen, want wie wil nu open en bloot onder zijn naam hebben staan dat je minpunten hebt? Dan neemt niemand je meer serieus...
Dan ben je vást een relschopper, of iemand die het leuk vind om zich te misdragen tegen over anderen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:28

Pentax schreef:
Misschien dat het wat is om onder je aantal berichten ook een kopje reputatie te zetten.
Het moet natuurlijk wel uitgewerkt worden, zoals wie kunnen punten geven? Alleen mods? Of ook gebruikers die vinden dat je een antwoord hebt gegeven waar je daadwerkelijk iets aan hebt? (ivm. vriendjespolitiek).
Ik dacht er dan aan dat mods ook dingen kunnen bestraffen die niet ernstig genoeg zijn voor een ow, of juist wel ernstig genoeg. Door minpunten in je reputatie te geven.

Het idee hierachter is dat je wat meer getriggerd word, zodat je daadwerkelijk een ander wilt gaan helpen met goed onderbouwde posts. Maar ook zodat je je beter gaat gedragen, want wie wil nu open en bloot onder zijn naam hebben staan dat je minpunten hebt? Dan neemt niemand je meer serieus...
Dan ben je vást een relschopper, of iemand die het leuk vind om zich te misdragen tegen over anderen.

Hangt er een beetje vanaf. Ik heb erg felle discussies gehad (over bestialiteit, over pedofilie en nog een aantal dingen) en ik weet zeker dat als ze de mogelijkheid hadden gehad dat een aantal van mijn mede-discussianten me flink de min in hadden willen helpen!

Ook ken ik een profielen site waar je elkaar punten kunt geven, en wat er dus heel veel gebeurd is dat mensen alleen nog maar berichtjes rondsturen om punten te verzamelen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:30

Daarom denk ik ook dat het goed is dat alleen mods punten zouden kunnen uitdelen (of minpunten kunnen uitdelen).
Of dat je X keer een klik moet hebben van allemaal andere ip adressen voordat je 1 punt erbij krijgt.

Oh en dat je het alleen zou kunnen uitdelen in bepaalde takken van het forum, dus niet de huiskamer bijvoorbeeld.
Beetje het paardeninformatie deel versterken op bokt.
Dat je als TS een vraag stelt, en jij de mensen die antwoorden een punt kan toekennen, maar dat niemand anders dat uit het topic kan bijvoorbeeld.

DubbelFun

Re: Reputatiepunten, zou dat wat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:49

Ik denk dat je sowieso hier niet de Mod's mee moet gaan opzadelen; 1e hebben die wel wat anders om te doen en 2e zal niemand geloven dat die onbevooroordeeld zijn :D
Persoonlijk vind ik de knop 'Zoek gebruiker's berichten' in iemands profiel al genoeg om te zien hoe serieus iemand is.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:51

ik denk niet dat het heel veel mensen nu uitmaakt, of je nu een minpuntje hebt hoor :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:52

Misschien dat mensen met minpunten wel meer gelezen worden :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:03

tja ik vind het maar niks
wordt ook zo een vriendjespolitieke actie dan, en wat dacht je van de "haters" onderling.....
en wat jij goed vind ,kan ik wel waardeloos vinden....nee gaat niet werken

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:49

mmmm .... nee sorry, voor mij hoeft het ook niet... ik vind het geen meerwaarde hebben.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:04

ik zie hier absoluut geen meerwaarde voor binnen bokt.

Stel ik geef een antwoord waar een mod/bokker heel anders over denkt, dan zal diezelfde mod/bokker de volgende keer ook sneller een - als een + geven. Idem dito voor + voor de mensen die je wel graag ziet en persoonlijk kent, ookal is hun antwoord 0,0 van waarde. Nee slecht idee, in mijn optiek

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:13

en wat is de meerwaarde van die reputatiepunten?

ik kan wel tig onzinnige adviezen geven die door anderen onterecht als waardevol worden aangezien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:15

Nee, dit lijkt me geen handig idee. Redenen zijn hierboven al gegeven.... vriendjespolitiek, mensen expres minnetjes geven, berichtjes rondsturen etc. etc. en daarbij hebben de Mods het al druk genoeg (mocht je alleen hen puntjes uit willen laten delen). ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:17

heeft echt absoluut geen enkele meerwaarde imho, zelfs totaal onzinnig. Buiten de feiten dat het hoe dan ook vriendjes- of juist geen- politiek gaat worden, zou ik zelf er dan nog absoluut de humor van inzien om dat zoveel mogelijk de min in te krijgen. Alleen al voor de sport!

Wél zou dat bv fijn zijn voor verkopers op EA, als je goede ervaringen of juist niet hebt met een bepaalde verkoper. Zo zouden oplichters ook minder snel gewoon door kunnen bokken. Hoewel er ook daar weer manieren voor zijn om dat op te zoeken.

Edit: en bij de mods leggen... dan zouden mods die net volwassen zijn moeten oordelen over mensen die bv 3-4x ouder zijn dan hen?? Lijkt me niet echt een fijne situatie gezien alleen al het leeftijdsverschil.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:24

Sorry hoor, heb je een vraag, krijg je een (misschien heel zinvol) antwoord ga je eerst ff kijken hoeveel punten iemand heeft of je het wel serieus kan nemen.....
Misschien kan er dan ook een functie bij komen dat je in een topic alleen de antwoorden van de mensen met minimaal 25 punten te zien krijgt zodat je geen onzinposts hoeft te lezen :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:29

Breghje schreef:
Wél zou dat bv fijn zijn voor verkopers op EA, als je goede ervaringen of juist niet hebt met een bepaalde verkoper. Zo zouden oplichters ook minder snel gewoon door kunnen bokken. Hoewel er ook daar weer manieren voor zijn om dat op te zoeken.
.

Daar was ik het eerder ook mee eens en zelfs een absolute voorstander van, maar helaas door schade en schande wijzer geworden en ontdekt dat bokkers niet altijd eerlijk zijn, en dan heb ik het over kopers... en zelfs mensen die nog nooit iets van je gekocht hebben en dan negatieve dingen over je schrijven....
Nee, zo'n systeem gaat niet werken. Of men moet het online kunnen zetten, woord en weerwoord als iets niet naar wens is afgehandeld.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:33

Alane schreef:
Breghje schreef:
.

Daar was ik het eerder ook mee eens en zelfs een absolute voorstander van, maar helaas door schade en schande wijzer geworden en ontdekt dat bokkers niet altijd eerlijk zijn, en dan heb ik het over kopers... en zelfs mensen die nog nooit iets van je gekocht hebben en dan negatieve dingen over je schrijven....
Nee, zo'n systeem gaat niet werken. Of men moet het online kunnen zetten, woord en weerwoord als iets niet naar wens is afgehandeld.

Idd dan wel een systeem van hoor en wederhoor, lijkt me het eerlijkste. Helemaal waterdicht zal het toch nooit worden denk ik hoor, dat is een utopie.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:12

Fiffill schreef:
Nee, dit lijkt me geen handig idee. Redenen zijn hierboven al gegeven.... vriendjespolitiek, mensen expres minnetjes geven, berichtjes rondsturen etc. etc. en daarbij hebben de Mods het al druk genoeg (mocht je alleen hen puntjes uit willen laten delen). ;)

En daarbij, bij de Mods heerst er ook vriendjespolitiek ........

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:15

over het algemeen zou het voor mij geen meerwaarde hebben enkel bij EA topics, hier zou het wel erg fijn zijn!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:18

Bij EA vind ik het een topidee, maar zo random op het forum niet. Ik weet zeker dat er dan een aantal zijn die mij met plezier de grond in zouden stampen (neemt niet weg dat ik zelf die neiging ook zou hebben bij mensen die na mijn idee onredelijk zijn in discussies). Nee lijkt me niet zo'n puik plan. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:21

ikdoemaarwat schreef:
Fiffill schreef:

En daarbij, bij de Mods heerst er ook vriendjespolitiek ........

Mods zijn ook mensen, dus dat zou niet zo gek zijn inderdaad.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:04

Poeh, we leven al in een maatschappij waar je altijd en overal beoordeeld wordt en ik vind het wel zo fijn als zulke waardeoordelen op een forum achterwege worden gelaten. :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:04