Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pentax schreef:Misschien dat het wat is om onder je aantal berichten ook een kopje reputatie te zetten.
Het moet natuurlijk wel uitgewerkt worden, zoals wie kunnen punten geven? Alleen mods? Of ook gebruikers die vinden dat je een antwoord hebt gegeven waar je daadwerkelijk iets aan hebt? (ivm. vriendjespolitiek).
Ik dacht er dan aan dat mods ook dingen kunnen bestraffen die niet ernstig genoeg zijn voor een ow, of juist wel ernstig genoeg. Door minpunten in je reputatie te geven.
Het idee hierachter is dat je wat meer getriggerd word, zodat je daadwerkelijk een ander wilt gaan helpen met goed onderbouwde posts. Maar ook zodat je je beter gaat gedragen, want wie wil nu open en bloot onder zijn naam hebben staan dat je minpunten hebt? Dan neemt niemand je meer serieus...
Dan ben je vást een relschopper, of iemand die het leuk vind om zich te misdragen tegen over anderen.
Breghje schreef:Wél zou dat bv fijn zijn voor verkopers op EA, als je goede ervaringen of juist niet hebt met een bepaalde verkoper. Zo zouden oplichters ook minder snel gewoon door kunnen bokken. Hoewel er ook daar weer manieren voor zijn om dat op te zoeken.
.
Alane schreef:Breghje schreef:Wél zou dat bv fijn zijn voor verkopers op EA, als je goede ervaringen of juist niet hebt met een bepaalde verkoper. Zo zouden oplichters ook minder snel gewoon door kunnen bokken. Hoewel er ook daar weer manieren voor zijn om dat op te zoeken.
.
Daar was ik het eerder ook mee eens en zelfs een absolute voorstander van, maar helaas door schade en schande wijzer geworden en ontdekt dat bokkers niet altijd eerlijk zijn, en dan heb ik het over kopers... en zelfs mensen die nog nooit iets van je gekocht hebben en dan negatieve dingen over je schrijven....
Nee, zo'n systeem gaat niet werken. Of men moet het online kunnen zetten, woord en weerwoord als iets niet naar wens is afgehandeld.
Fiffill schreef:Nee, dit lijkt me geen handig idee. Redenen zijn hierboven al gegeven.... vriendjespolitiek, mensen expres minnetjes geven, berichtjes rondsturen etc. etc. en daarbij hebben de Mods het al druk genoeg (mocht je alleen hen puntjes uit willen laten delen).
ikdoemaarwat schreef:Fiffill schreef:Nee, dit lijkt me geen handig idee. Redenen zijn hierboven al gegeven.... vriendjespolitiek, mensen expres minnetjes geven, berichtjes rondsturen etc. etc. en daarbij hebben de Mods het al druk genoeg (mocht je alleen hen puntjes uit willen laten delen).
En daarbij, bij de Mods heerst er ook vriendjespolitiek ........